Eindelijk m'n MM gespoten

Ziehier het resultaat van het spuiten van m'n MM.
De kiel moet nog een keertje overgedaan worden maar...eerst zo maar even ronddobberen.

mm1.jpg

mm2.jpg

Edit: even de foto's op een andere server gezet.

is dit gespoten? of geplot.. of heb je een mal gemaakt voor het spuiten.. ziet er netjes uit.

ziet er erg gelikt uit, wilde van het weekend de mijne ook spuiten maar als ik dit zie zakt de moed in mijn schoenen, zo netjes krijg ik het nooit.

Wel potverdorie, wat ziet dat er ontzettend strak uit! complimenten, leuk bedacht...

Robert

tripleb zei:
is dit gespoten? of geplot.. of heb je een mal gemaakt voor het spuiten.. ziet er netjes uit.

Het is idd. gespoten, we (Alex Talsma en ik) hebben eerst een eps-curven bestand gemaakt en bij een beletteraar dit uit laten snijden uit maskerfolie, dit is folie met een beperkte kleefkracht, dit om te voorkomen dat er lijmresten op de romp achter zouden blijven.

Vervolgens een tweetal kleuren laten mengen en laten persen in een spuitbus. Romp mooi glad geschuurd met 1200 en vervolgens afgeplakt.
Omdat we met een b"basis" lak hebben gespoten kunj je na het verwijderen van de masker folie na 1 uur al de blankelak eroverheen zetten. Let wel! wel 1 uur laten drogen want anders loop de basislak uit in de blanke lak.

mao zei:
ziet er erg gelikt uit, wilde van het weekend de mijne ook spuiten maar als ik dit zie zakt de moed in mijn schoenen, zo netjes krijg ik het nooit.

Niet de moed in de schoenen laten lopen!! Ikzelf heb de boot al ongeveer een half jaar klaarstaan en heb telkens tegen het spuiten aangezien. Maar als je dan eenmaal bezig bent gaat het best makkelijk en het resultaat mag er wezen (al zeg ik het zelf :twisted: )

Knap staaltje werk, en bedankt voor de uitleg over hoe je het hebt gedaan. Ga ook eens wat proberen :P

ik zit me dan af te vragen ... heb je dan niet last van randjes waar de verf tegenop is gespoten? (beetje rare verwoording)

dus waar je masker eindigt begint de verf. krijg je niet een hoogteverschil?

hmmm daar zit wel wat in. maar ik krijg dan het idee dat je de boot weer onnodig zwaar maakt.

Hij zal inderdaad wel iets zwaarder zijn geworden, maar aangezien ik toch niet echt goed kan zeilen maakt dat niets uit. ;)

En ja... het oog wil ook wat en helaas kan ik niet nagaan wat de toename in gewicht is. Maar heel veel zal het niet zijn.

ondertussen is de mijne ook gespoten
view_preview.asp

het ziet er uit als zwart maar is donkerblauw.
mocht niet klagen met mijn toegewezen zeil nummer.
nu nog maar de waterkant.

Back