Eindelijk weer een knuppelzender op niveau !

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 11 dec 2004.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als een trotse bezitter met een Futaba FF3 zender (van ruim 10 jaar oud) heb ik de markt natuurlijk zitten volgen voor een goede vervanger. De T3VC was dat al maar moeilijk leverbaar, duur en werd helaas ook geleverd met een PPM ontvanger.
    (vanwege de vele ontvangers waaronder ook PCM zal het weer een Futaba moeten worden)

    Opvallend was dat de stuurwielzenders een aardige ontwikkeling kregen zoals de 3PK van Futaba uitgerust met het HRS systeem.

    Maar er is een nieuwe T3VC, die heet nu de T3VCS:

    [​IMG]

    Alle info:
    http://www.modellbau-wien.at/Unters...euerungen/alle Fernsteuerungen/1-F3030NEU.htm

    Duidelijk een stukje techniek voor op mijn verlanglijstje welke ook zeker wel gaat komen.
    Hij wordt nu wel geleverd met een PCM ontvanger maar ondersteund ook het HRS systeem wat mogelijk zijn voordeel met zich mee brengt.

    O ja, de advies verkoop is maar een 650 euro
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    maar.... 8O
    en ik ben blij met 1tje van goeie 100€ :?
     
  3. rr

    rr Guest

    Ik zeg altijd maar zo: het kost wat,maar dan heb je ook wat :wink:
    met die zender: zoals boven staat afgebeeld,kun je alles er mee doen wat je hartje begeerd :p toch :!:
     
  4. Hannibal

    Hannibal Guest

     
  5. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    650 euro vind ik nogal aan prijsje..... tjee

    ik vind 360 euro al heel wat voor een futaba 3pk, niks te zeggen van zon 400 voor een ex10...

    wat kan die stickzender dan precies meer dan de twee bovenstaande?
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Erik, dit is een knuppelzender en wat jij noemt zijn stuurwielzenders. In de afgelopen jaren zijn de stuurwielzenders doorontwikkeld en de markt gaan domineren, vanwege de populairiteit is de 3PK goedkoper....

    Deze 3VCS is qua mogelijkheden denk ik identiek aan de 3PK maar het gaat mij voornamelijk om de HRS en PCM.

    Naast dit heb ik veel modellen heb die allemaal bij de aankoop van een andere zender ook een andere ontvanger moeten hebben wat ook de nodige kosten met zich mee brengt, een ontvanger van een Sanwa Exces kost ook al zo'n 100 euro en ga je ook snel naar hoge kosten.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, ik ben vandaag een gelukkige bezitter geworden van deze zender.
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Maar je vindt dus een stick zender lekkerder rijden dan een wiel zender??
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja dat vroeg ik mij nu ook af. Roelof, jij als RC auto veteraan moet toch heel wat ervaring al hebben met je stuurwiel zender. Stap je dan ineens zo makkelijk over??
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Jongens, ik heb nooit serieus met stuurwiel gereden. Wel met een Nikko cup verplicht met zo´n (on)ding moeten rijden en ook kampioen geworden dus ik kan het wel maar knuppels liggen mij vanaf het begin (20 jaar terug) beter.
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik had eerst ook alleen een knuppel zender maar toen in een wiel zender voor mijn auto had ging het allemaal stukken soepeler :) Je ziet ook haast niet anders... Naja, ieder zijn keus :)
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Persoonlijk vind 'k de futaba's ook erg duur, voor 't zelfde geld koop je 1,5 sanwa geloof ik... die zijn ook aan de prijs ja...

    ach.. 't is ook maar net wat je wil.. je weet voor die prijs zeker iets goeds in handen te hebben... en als je dus al die ontvangers hebt is de keuze logisch...

    Overigens is het aandeel stuurwielzenders bij de toprijders ongeveer gelijk, je hebt dus geen stuurwiel nodig om harder te gaan, lekker kiezen wat je zelf lekker vind :)
     
  13. Hij heeft niet eens een kleuren scherm :oops:
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, maar kan wel het powerledje in iedere kleur zetten die ik maar wil ;)

    Zo, net even dit speeltje op mijn nieuwe verse MRX4 gezet samen met de kersverse R&B C5 1005-RC bestuurt door 2 Thunder Tiger DS1013 servo's.

    Damn, door de super uitslag van deze servo's heb ik direct een cursus computerzender gehad om alles in te stellen.
     
  15. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    gehhe :D
    mja, 'k begrijp niet hoe ik het uitgehouwen heb met zo'n brakke futaba attack zender nu 'k die sanwa heb :D
     

Deel Deze Pagina