EK Pazardzik

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door F2B, 23 aug 2015.

  1. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    Morgen gaat de wedstrijd van start, op deze site kun je de wedstrijd volgen:

    www.f2abcd.com
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Latest news: Could not connect to the database server

    Waarom verbaast mij dit niet?
     
  3. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    Ze hebben een kopie van de 2012 website gebruikt, de gallery staat er nog op, de rest is leeg. Wat je wel kunt zien is de final inscription en het processing/ training schema. Ik verwacht later meer documenten en dan zullen ze wel zien dat er nog wat gerepareerd moet worden.
     
  4. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    1e ronde Henk staat op 23e plaats.

    Groet Robert-Jan
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Gevonden op een buitenlands forum ( de officiele website is nog steeds down).
    Na de ervaring met de organisatie vorig jaar op het WK in Polen stelde ik me bij Bulgarije al helemaal niets voor. Dit off line geklungel spreekt boekdelen. Daar krijg je me dus met geen stok heen.
    Men heeft wel mankracht, maar verder geen idee wat de bedoeling is.
    Wij hebben de know how, maar geen fatsoenlijk terrein en onvoldoende mensen.

    Dan de scores tot dusver:
    Niet dat je zegt een super resultaat, maar de stijgende lijn zit er in ieder geval in,
    [​IMG]
     
  6. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    F2B provisional results.jpg

    De website bevat inmiddels de voorlopige resultaten van alle voorrondes. Opvallend is het goede vliegen van Cristoph Holtermann, ook Henk weet het iets beter te doen dan in Landres door Philippe Gauthier het vuur aan de schenen te leggen.
     
  7. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    F2A provisional results.jpg F2C provisional results.jpg
    En hier nog de resultaten van F2A en F2C, er wordt weer onvoorstelbaar hard gevlogen in F2C
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Hier is toch iets raars aan de hand.
    Er zouden 4 voorronden moeten zijn.
    2 op cirkel 1 en 2 op cirkel 2, voor de respectievelijke jury's.
    Dat is namelijk al weer jaren het verplichte format.
    En dan vliegt de top 15 nog een flyoff over 3 ronden, voor de complete 6 persoons jury.
     
  9. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    Bulletin 4:
    F2B:
    Due of last moment illness of one F2B judge and the cancelation of the vacation of the reserve judge the F2B competition will be now be flown in the one circle format with 5 judges and 3 preliminary flights.
     
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    En er zijn in heel Europa geen juryleden te vinden, die bijvoorbeeld na een mailtje en het verstrekken van een ticket tussen, noem maar eens wat, Schiphol-Sofia vv. in het belang van de sport komen opdraven?:rolleyes:
     
  11. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    De resultaten staan op de bovengenoemde site, binnenkort ook op fesselflug.eu Modelbouwforum vind het bestand te groot om het te mogen plaatsen.
     
  12. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Na de EK hebben we nog een vakantietje gehouden. We wilden eerst naar Kroatië maar nadat we op de heenweg kilometers file hadden zien staan bij de grenzen richting huis (resultaat van de huidige vluchtelingencrisis) besloten we de EU niet te verlaten maar via Roemenië naar Hongarije te gaan, en daar verder vakantie te houden. Ging prima! We werden bij de Roemeense grens gecontroleerd, en daar wilden ze natuurlijk weten of ik in mijn modellen koffer (1 m 60 bij 45 bij 30) geen vluchtelingen verstopt had. Toen ik zei model airplanes kwam er een andere douanier naar voren die vroeg of ik ze zelf gebouwd had en waarvan? Vervolgens wou hij de klasse weten, en bleek op de hoogte te zijn van dat F2B lijnbestuurd kunstvlucht was! Bleek zelf F1C te vliegen, en toen ik bleek te weten dat dit VV power was, mochten we meteen doorrijden!
    De EK zelf viel me, vooral gezien de rampzalige ervaringen in Polen van vorig jaar, erg mee. De organisatie was goed, en werd goed naar suggesties geluisterd en er op gehandeld, de wedstrijdcirkel voor Stunt was een mooie vlakke betonbaan, het weer was Stuntheaven, de cirkel marshalls oude rotten op dit gebied die zelf ook stunt (hadden ge)vlogen. Voor en na de wedstrijdvluchten en in de ruime middagpauze kon er op de wedstrijdcirkel getraind worden. Het kampeerveld was erg ruim, de Oekra combatploeg had kinderen bij zich en gingen dus op tijd te bed, de onderlinge sfeer was gezellig, het bier op het eind van de dag lekker, verkoelend en goedkoop. Het nivo van het vliegen was hoog, er waren veel deelnemers met electro aandrijving, en er zijn een aantal aanstormende talenten die het de rest nog erg lastig gaan maken. Zelf ging ik elke ronde beter vliegen (en dat werd weerspiegeld in de punten, dat zie je ook wel eens anders) maar ik kwam 22 punten te kort voor een finale plaats...
    Was er dan toch iets te klagen? Ja, het aantal deelnemers was erg laag, met 38 man inclusief junioren (wellicht omdat er lieden met geen stok heen te krijgen waren vanwege eerdere teleurstellingen). Om deze reden is de organisatie terug gegaan naar het oude formaat van 3 voorrondes waarvan de beste 2 tellen. De deelnemers waren hier tevreden over (per slot van rekening is het nieuwe formaat ingesteld voor deelnemers aantallen van 60 of meer). Hierdoor kwam de 2e cirkel vrij als trainingscirkel, waar goed gebruik van werd gemaakt. Deze cirkel was vrij ruw gras, maar stukken beter dan de wedstrijdcirkels in Polen. Als er trouwens wel op 2 cirkels wedstrijd was gevlogen, was er een voetbalveld elders in het stadje beschikbaar gesteld.
    Kortom, ik ben blij dat ik gegaan ben, en als men nog eens in Pazardzhik een kampioenschap organiseert, ga ik waarschijnlijk weer. Het is inderdaad een end weg, maar wij hebben dat deels opgelost door de autoslaaptrein Düsseldorf-Wenen te nemen, scheelt zo'n 1000 km en is gezien kilometerkosten en hotelovernachting die je anders maakt, nauwelijks duurder.
    tot ziens op De Peel!
     
  13. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Henk,

    Bedankt voor je uitgebreide (positive) reactie. Dit geeft de thuisblijvers een goed beeld.

    Groet Robert-Jan
     

Deel Deze Pagina