EK Tourwagens Luxemburg 2009

Super gereden van Jilles,

ik heb het ook de hele dag een beetje gevolgd op de live stream!!
Eindelijk eens een grote titel waar hij al zo lang voor werkt.

Alleen geen goede introductie van de nieuwe LRP banden.. Aanfluiting!
Jilles reed zelfs in de laatste finale met slechtere banden zei hij..

helaas kon ik het niet volgen omdat ik zelf een NK van de brandstof 1/8 moest doen

Jilles, dit is een super prestatie man !!

van harte gefeliciteerd met je wel verdiende overwinning
super gewoon

Groet
Hugo

Alleen geen goede introductie van de nieuwe LRP banden.. Aanfluiting!
Jilles reed zelfs in de laatste finale met slechtere banden zei hij..

Dat is helaas wel waar inderdaad. Jilles, Marc en Victor hebben minstens 1 finale gehad waar ze slecht gingen door de banden..... Geen goed begin inderdaad van de VTEC 30X

Dat is helaas wel waar inderdaad. Jilles, Marc en Victor hebben minstens 1 finale gehad waar ze slecht gingen door de banden..... Geen goed begin inderdaad van de VTEC 30X

En er waren er nog wel meer met die problemen. Het losgaan van banden, slecht gelijmd oid. Weet alleen niet of de rijders dit zelf moesten doen of dat het pre-glued banden waren.

Dus de problemen waren:
Niet constante kwaliteit
Knappen van insert (wat er gezegd werd)
Losgaan van banden van de velg

Als NK band heeft de LRP Vtec al niet zoveel krediet.. Sorex of RP heeft volgens mij meer achterban..

Op het EK zijn ongeveer 700 setjes wedstrijdbanden gebruikt plus nog vele honderden setjes trainingsbanden, waaronder inderdaad enkele setjes slechte.
Maar wie garandeerd je dat er tussen andere typen zoals RP30 geen slechte setjes zitten.
De nieuwe LRP's zijn slijtvast met geen al te grote verschillen in rondetijden tussen nieuwe en bv 6 keer gereden te hebben.

MJ

Op het EK zijn ongeveer 700 setjes wedstrijdbanden gebruikt plus nog vele honderden setjes trainingsbanden, waaronder inderdaad enkele setjes slechte.
Maar wie garandeerd je dat er tussen andere typen zoals RP30 geen slechte setjes zitten.
De nieuwe LRP's zijn slijtvast met geen al te grote verschillen in rondetijden tussen nieuwe en bv 6 keer gereden te hebben.

MJ

Ja, dat is inderdaad wel de manier om ernaar te kijken.....je hoort vaak alleen negatieve ervaringen en minder de positieve kant.....Het valt alleen op dat er in de drie A-finales toch veel problemen waren en deze bijna de titelstrijd beslist hadden...

groet,

Eric

Ook 2010 zal niet gaan daar de EFRA in principe slechts eens per 6 jaar aan de beurt is om de WK te organiseren. 2010 is FAMAR aan de beurt, EFRA 2012 en 2018.

Overigens denk ik dat Jilles nu liever een WK in Thailand heeft, is vanaf dit weekend namelijk dichterbij ;-)

Back