EK2-0704B head lock gyro probleem (BELANGRIJK)

Ik heb een probleempje met mijn king 3. Zo af en toe verliest mijn staart zomaar ineens zijn plek en begint dan te draaien. Het lijkt wel alsof de gyro de staart niet meer op zijn plek kan houden. De heli reageert verder goed en blijft reageren maar het gebeurt onverwacht waardoor ik al een paar keer bijna gecrasht ben. De gyro staat net onder het waggelen afgesteld en de staart blijft de meeste tijd keurig recht. Is dit een gyro probleem (esky gyro is natuurlijk niet zo denderend) of zijn dit glitches? Ik vlieg met een 35 mhz zender. Echter, op het veld waar ik vlieg, vlieg ik ook met mijn KDS-450 op 35 mhz en heb daar nog nooit problemen mee gehad. De staart servo doet ook gewoon wat hij moet doen.

Groet

JJ

Laatst bewerkt:
Klinkt als een storing...

Doe eens een rijkweidtetest
oftewel: antenne van de zender in, zender aan iemand in handen geven en met de heli weglopen tot hij begint te storen (of vreemde dingen gaat doen). Je zou hiermee 60 tot 80 meter moeten kunnen halen voor hij vreemd gaat doen.

Succes

Dat is inderdaad ook een optie! Ikzelf vermoed dat het toch de gyro is omdat de rest van de heli wel normaal blijft functioneren. Anderen misschien nog een idee? Ik heb zelf erg goede ervaringen met de KDS800 gyro (GY401 kloon), het lijkt me een idee om ook eens op de king 3 te proberen.

Jaap,

Het kan ook een elektrostatisch ontlading zijn, die zijn weg vindt via de gyro. Ik zou als ik jouw was even de belt in spuiten met silicone spray!

Erik

Hey Erik!

Bedankt voor je reactie! Dit is een mogelijkheid waar ik zeker nog niet aan gedacht had! Het vindt inderdaad altijd pas plaats na een minuut of twe vliegen waarin de lading opgebouwd kan zijn! Ga ik sowieso eventjes doen. Neig er des ondanks nog steeds naar de gyro te vervangen. Dit omdat ik de KDS gyro best aardig vind werken (zeker i.c.m. de digitale servo die er nu aan hangt op mijn KDS) en deze gyro volgens mij ook prima moet werken met de King.

Groet

Jaap

Interessant bericht op de website www.aerotronic.nl bij de EK2-0704B gyro:

Opmerking: AeroTronic heeft gemerkt dat een ongeveer 1 op de 10 gyro's de helikopter eerst 3 tot 4 minuten perfect in 1 koers houdt, maar vervolgens de controle compleet verliest. We raden u eerst aan om nog eens goed te kijken naar uw installatie, maar de kans is groot dat uw gyro vervangen moet worden. Neem per e-mail contact met ons op en de vervanging is zo geregeld!

Bizar dit! Andere mensen deze ervaring ook? Mij heli komt helaas niet bij aerotronic vandaan dus ik zal andere maatregelen moeten nemen.

Ondertussen de KDS gyro ontvangen en kort getest op het bureau. Lijkt te werken, nu nog even de lucht in en bekijken of het probleem dan opgelost is. Ondertussen nog andere mensen met problemen met de ESKY B headlock gyro?

Ik heb net even twee lipo's kunnen testen en het probleem is opgelost met de nieuwe gyro. Het lijkt er dus ernstig op dat de originele gyro het probleem was.

Weinig reacties op deze topic doen me echter vermoeden dat niet 1 op de 10 ESky head-lock B gyro's problemen opleveren zoals vermeldt staat op aerotronic. Ik heb een mail gestuurd met de vraag waarop dit aantal gebaseerd is maar ik heb nog geen reactie terug gekregen, even afwachten dus. Toch vind ik het bijzonder dat er een product op de markt gebracht wordt waarbij er blijkbaar wel problematische gevallen voorkomen Natuurlijk kan elk product wel problemen opleveren, pas bij vele problemen kan gesteld worden dat er een slecht product geleverd wordt. En de elektronica van ESky staat ook niet echt goed aangeschreven. Blijft echter wel een waarschuwing voor andere King 3 en Belt V2 gebruikers om de gyro goed in de gaten te houden en bij problemen te (laten vervangen).

MVG

JJ

Om een product goedkoop op de markt te krijgen, zal er ergens in gesneden moeten worden...

Wat doorgaans de kwaliteit is.

Het kan goed zijn dat de kostprijs zo laag ligt, dat het voor hen geen probleem is om af en toe 1 te vervangen.
Niet iedereen neemt contact op met ze, niet iedereen wil na een dergelijke ervaring dezelfde gyro op de heli

Zo ben je al snel op een vervangcijfer voor de fabrikant van 1 op de 100...

Dus qua kosten aantrekkelijk..
Qua imago :confused:

Back