ELE lipo's ... waar in nl te koop ????

• Topicstarter Topicstarter steege2
  • Startdatum Startdatum
RCTechnics:
De nieuwe zending is al reeds verstuurd uit China. Komende week komen er weer een aantal binnen.

Is er ook behoefte aan 20C continu, 25C piek voor een paar € meer?
ELE heeft een nieuwe serie 1000, 1300 en 1550Mah packs 2S, 3S & 4S.

Ook de 15C paketten zijn er nu in 4S uitvoeringen!

Als je een banner plaats hiero, mag je posten in de sponsorcorner.

Robert

Als je een banner plaats hiero, mag je posten in de sponsorcorner.
Robert

Sja das een goeie. :? Als ik nog een duit in het reklamezakje mag doen? (en ik heb hier verder geen belang bij)

De prijzen van Marijn hebben er inmiddels mede voor gezorgd dat men in Montfoort "massaal" (het is niet zo'n grote club) aan het bostelloos/lipo's gegaan is. Ik heb de spullen zelf in handen en op de meetbank gehad, en kwaliteit/prijs verhouding heeft me verrast.

Vanavond was de eerste avond (voor montfoorste begrippen was het een drukke avond) met meer electrovliegers dan brandstofvliegers.

Ik gebruik sinds een aantal weken 3 pakketjes ELE 3S2P 1000mAh van rctechnics in een shockflyer met een brushless Typhoon5/3D en een Tsunami 10 regelaar met een 10x4.7 prop.
Maximale stroom is 7.5 A , waarbij de spanning keurig op 7.6V blijft.
Ik gebruik wel balancers om deze cellen te laden.
Tot nu toe geen enkel probleem, ik vind het prima cellen voor een prima prijs !
Ik kan ze dus alleen maar aanraden.

Een 3S2P pakket van 1000 mAh cellen, 2 Ah totaal, die bij een belasting van 7.5A (<4C) inkakt naar 7.6V = ±2.53V/cel is niet echt iets waar ik mee te koop zou lopen.
Volgens mij klopt er iets niet bij jouw cijfertjes 666yeti666, is het geen 1S2P pakket ofzo.

Rick

Prima opgemerkt Rick NT, het zijn 2S1P pakketjes !
Alleen 2 opmerkingen :
* als je 2.53V op 1 lipo meet dan mag je hem daarna gelijk in de prullenbak gooien want dan is hij diepontladen en stuk
* 1S2P kan nooit boven 4.2V uitkomen

maar dat wist je vast wel .....

2.5V onder (zware) belasting kan nog net, als de spanning maar weer snel genoeg boven de 3V uitstijgt wanneer de belasting wordt weg genomen.

Rick

Ik vind die ELE 3s 10~15C 2200mAh accutjes van bij RC technics echt heerlijk. Ik krijg uit de mijne maarliefst 2300mAh. voor ik op de 9v stuit. Dat is 100mAh. meer dan et label. :D Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt.

Gewoon leeg vliegen en dan weer opladen ;) Dan zie je wel hoeveel erin gaat, en er dus uit ging.

Back