EleBee neusgewicht

Ik ben net trotse eigenaar geworden van een EleBee wing.
008.gif

Vliegklaar weegt ie zowat 650gr. Uitgerust met brushless en lipo.
Naarmate het bouwpakketje vorderde maakte ik mij steeds meer zorgen over het CG. En ja hoor, eenmaal afgewerkt zou ik 200gr lood in de neus moeten proppen om het CG op 13 cm van de neus te krijgen, zoals voorzien in de handleiding. 8O

Weet iemand iets meer over dit toch wel onwaarschijnlijk hoog ballastgewicht? :? :?

Oké, de EleBee is afgewerkt.
1053599332.gif

Hoe krijg ikhem nu de lucht in?
Je hebt geen pak aan dat ding! Iemand toonde mij een soort van discusworp ,maar dat lukt mij niet. :roll:

Andere hints?

Meestal gooien ze die dingen weg met de vingers tussen de moter en prop met de moter AF uiteraard, dan gooien ze die zo gouw dat je vingers tussen de moter en prop weg zijn doe je full power.
soms maar kantje boortje tegen de grond :P

Ele-Bee25.jpg

Vliegen met lintjes

;)

Ik doe et gewoon met mijn vingers inderdaad tussen prop en de achterlijst. Flink smijten, en laten glijden (deze dingen glijden idioot goed!), pas alsie mooi recht hangt de gas erop, en proberen horizontaal te blijven tottie snelheid op pikt. Meteen optrekken zorgt vrijwel altijd voor een stall.

Die discus worp is heel simpel. Je neemt het model in een goede greep (duim onder, vingers aan de bovenzijde) ongeveer halverwege de linker(rechter) vleugelhelft. Je houd het model schuin achter je en geeft halfgas. Dan met een lichte worp gooi je het model mooi recht weg. Als het model iets doorzakt is er niets aan de hand, dat hoort zo. Nu niet direct vol ghoog gaan trekken want dan gebeurt idd wat freakazoid al zegt en lig je op de grond. Laat het model netjes op sneheid komen en trek dan een heel klein beetje hoog om weer op hoogte te komen. Oh ja zodra je beide handen weer aan de zender hebt kun je volgas geven.

Zoals iedereen zegt, praten is makkenlijker dan doen. ;) Ik heb et zelf een paar keer geprobeerd, en in vlissingen hebben ze ook een poging gedaan met die elebee. Tot nu toe nog niet gelukt. :P

Hé Freakazoid,

Ik zie dat jij de elevator-links aan de bovenkant hebt! 8O Ik heb ze aan de onderkant....

Wie is er nu verkeert? Zou het invloed hebben op het vlieggedrag?

Jij zit verkeerd, want zo stond et in de handleiding. :P En de elebee is niet symetrisch kwa profiel, dus et kan wel eens een probleem geven. De bolling dit bij jou mischien aan de onderkant, en dan krijg je zelfs NEERwaardse druk.

Ele-Bee_spec_a.jpg

:evil: :evil: :evil: SHIT!!! :evil: :evil: :evil:

014.gif

Das klote!!!! Daarom ging ie wellicht niet omhoog!

Toeme, toeme, toeme toch....

Maare, als ik hem nu met de canopy naar beneden laat vliegen... Zou hij wel eens een heel stuk stabieler kunnen zijn, niet? :?

Wat je handleiding noemt : één velletje A3 aan weerskanten bedrukt.
Ik heb net alles nog eens nagelezen, ik kan géén duidelijke aanwijzing vinden over wat nu precies de onderkant en bovenkant is.

Overigens vond ik het hele bouwpakket een teleurstellende ervaring. Een zeer sumiere tekst met onduidelijke begeleidende foto's. Neen het is zeker niet wat men beloofd heeft : een pakket voor beginners. :(

Als je vergelijkt met Multiplex en Graupner, die besteden er heel wat meer zorg aan. Neen 'Windrider' , in België vertegenwoordigd door B.M.I.,hoeft mij niks meer te leveren.

'k Zal maar gaan verbouwen vanavond, snif, snif... :(

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Dan weet ik niet wat voor rare versie jij hebt, want ik heb een 8 A4tjes tellende handleiding met kleurenfotos en uitleg in 3 talen.

't Was te denken ! Belgenland wordt weer flink achteruit gestoten!! :evil:

Bij navraag blijkt dat de handleiding wordt verzorgd door de invoerder, niet door de fabrikant. In dit geval vindt ik dat B.M.I. Belgie flink in de fout gaat.

Enfin, 't zaakje is terug verbouwd. 't Is wel niet meer zo netjes als origineel.
Morgen maiden!!!

Back