Het is binnen , doos uitpakken
Hallo iedereen ,
Eindelijk is de bouwdoos binnen gekomen net zoals de bijbehorende servo's en motoren.
Ik heb net de inhoud van de doos bekeken en ben hier zeer over te spreken.
Het eerste wat je tegenkomt als de doos word opengemaakt is een aanvulling op de beschrijving , het gaat er over dat het mogelijk is dat de motorsteunen iets te groot zijn en dat deze een beetje geschuurd moeten worden. Verder staat er nog wat in over de bevesteging van de motorgondels maar dit is niet zo heel spannend allemaal.
Wat erg opvalt is dat alles op een hele nette manier is verpakt en ook vastzit zodat het niet
meer in de doos kan bewegen tijdens transport.
Alle onder delen zijn netjes gebouwd en bespannen , wel ik zal hier en daar de folie nog wat moeten strak maken.
Gelukkig zijn bij mij de kunstof motor gondel helften heel , ik had op rcgroups gelezen dat bij sommige deze gescheurd waren. Verder is de doos heel compleet en is al het kleinmateriaal meegeleverd , zelfs de verleng kabels voor de motoren zitten er bij met de goud stekertjes er netjes aan gesoldeerd.
Wat echt even gezegd moet worden is de kwaliteit van de romp , wat een mooi gemaakte
romp is dit , de raampjes zijn er al ingelijmd , hij is keurig voorzien van een kleur en de bowden kabels en spanten zijn er al ingebouwd.
het houtwerk is ook al voorzien van een laag vernis zodat het tegen evt nat worden kan.
Het luikje voor de accu is al voorzien van magneten maar dit zijn niet de meest sterke dus ik
denk dat ik er nog wel iets van een touwtje aan maak voor het geval ik het luikje verlies bij een ruwe landing.
Wat ook wel handig is is de aftapplug ( had de catalina ook vlgn mij ).
De motoren die ik ga gebruiken zijn de aanbevolen gp rimfire 400 buitenlopers.
De regelaars heb ik nog niet maar weet ook nog niet welke ik ga kopen , ik zat
aan deze
Electric Accessoires - Brushless Controllers - RC-HT Controllers by Hetrc - RC-HT 30amp - RBCkits Online Shop of deze
RCtechnics te denken.
Heeft iemand ervaring met een van deze regelaars ?
De accu word een Hyperion 11,1v/3300mAh VXg3 Lipo.
De servo's die er in komen zijn 2x de Futaba 3114 voor de ailerons en 2x de 3115 voor hoogte- en richtingsroer.
Ik heb er ook een niewe Futaba R617fs ontvangen bij gedaan omdat ik deze niet elke keer uit mijn trex wil overzetten.
Ook ben ik van plan dit model te voorzien van navigatie verlichting maar ik moet nog even kijken hoe ik dat ga aanpakken.
Verders moet ik nog even ergens corrosionX bestelllen om de electonica te beschermen.
Hoe moet ik doen bij de servo's ? openmaken en dan de print e.d inpuiten?
Ik heb even snel wat foto's gemaakt ( excuus voor slechte belichting ) maar er zullen er meer volgen tijdens het in elkaar zetten.
Hoop dat jullie het leuk vinden dat ik een verslagje maak.
Mvg,
Bart