Electric car (1:1) heads to Le Mans 2013

Een kenmerkende reactie waar uit blijkt dat velen nog wel even achter hun oor krabbelen bij het zien van deze mooie plaatjes.

Just read their website and things are as clear as mud.
The body shown is completely wrong as it has terrible aerodynamics, .85CD vs .20CD for EV's racing in town.

It should be designed for lowest air drag and use the low battery CG for handling/conering power.

Over budgetten en kostenplaatjes wordt nog maar even gezwegen maar het maakt wel nieuwsgierig.:o;)

Het idee erachter is goed, maar of het veel publiek gaat trekken is maar de vraag. Die komen bij F-1 toch grotendeels voor het geluid. Als ik die eletro motor en tandwielen hoor janken moet ik aan mijn Tamiya F-1 denken, niet aan een "echte" ;-)
Het verbaasd me wel dat er versnellingen in zitten. Zou bij een elektro auto niet snel nodig moeten zijn. Integreer 4 buitenlopers in de wielen en je bent klaar....nah, zal wel te simpel gedacht zijn.

Inderdaad is het idee van "motorsport" zonder het geluid van de motoren compleet verdwenen maar neemt niet weg dat deze technologie de toekomst is en het wel interessant is om de ontwikkelingen te volgen.

Versnellingen zijn altijd handig, het beperkt de stromen en zal ten alle tijden sneller accelereren.

En het idee van 4 buitenlopers in de wielen is al eens gedaan in een Subaru Impreza, ooit een krantenartikel over gelezen.

Als ik die eletro motor en tandwielen hoor janken moet ik aan mijn Tamiya F-1 denken, niet aan een "echte" ;-)
Het verbaasd me wel dat er versnellingen in zitten. Zou bij een elektro auto niet snel nodig moeten zijn. Integreer 4 buitenlopers in de wielen en je bent klaar....nah, zal wel te simpel gedacht zijn.
Sterker nog die geluiden lijken mij van een Tamiya en zijn gewoon bij het filmpje gemonteerd.
Lekker korte shotjes om van alles te verdoeselen.
Zo een filmpje geeft geen betrouwbare informatie.
Versnellingen zijn altijd handig, het beperkt de stromen en zal ten alle tijden sneller accelereren.
Voldoende koppel bij alle toerentallen maken versnellingen overbodig.
Dragsters komen ook aan 500 km/u in 4 sec zonder versnellingen.:)

[media=youtube]f84aBtmTDd8[/media]
[media=youtube]UAYrsEOxqYc[/media]
[media=youtube]-VF0JwxQqcA[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is een verschil tussen een race van een uur of zelfs 24 uur en een sprint van 10 seconden.Inderdaad als je alles focusts op 10 seconden zal een versnelling alleen maar tijd kosten tijdens het schakelen.

... Voldoende koppel bij alle toerentallen maken versnellingen overbodig.
Dragsters komen ook aan 500 km/u in 4 sec zonder versnellingen.:)...

Oh reken maar dat die schakelen! Minimaal twee en soms 3 versnellingen, afhankelijk van de set-up en baan condities, gebaseerd op automatenbak met lock-up converter.

De meest ideale manier op dit moment is een electromotor gekoppeld aan een CTV (de huidige versie variomatic / jarretelaandrijving). Williams had al ooit een variomatic in hun (benzine-) formule 1 auto, maar die techniek werd uit de regels gebannen voordat de auto aan wedstrijden deelnam. Was eng snel...

De meeste technieken zijn gewoon beschikbaar, er zijn helaas weinigen die alles combineren en optimaliseren. Te veel commerciële belangen, hier of daar...

Hugo

Car drag racing

Team WarpSpeed MotorSports Home (video's)

Electricvehicle Video : Team Haiyin EV Drag Racing Electric Car
Video: Electric 1981 Chevrolet Camaro Runs The 1/4 Mile In 10.08 Seconds | GM Authority
Video: Team Haiyin's Electric Camaro Runs 10's at the Drag Strip, Almost Hits 9's - Gas 2
Electric Chevy Camaro tears down the 1/4-mile in 10.08 seconds
Electricvehicle Video : Team Haiyin EV Drag Racing Electric Car

560_Warp_Factor.jpg

Electric Chevy Camaro tears down 1/4-mile in 10.08 seconds
An '81 Chevy Camaro Goes Electric
Electric 1981 Chevy Camaro drag car runs 10.08 in quarter mile - SlashGear
An '81 Chevy Camaro Goes Electric
An '81 Chevy Camaro Goes Electric | Reuters
Video: Electric Chevrolet Camaro does 10.08sec quarter-mile run - PerformanceDrive
Electric Chevy Camaro tears down 1/4-mile in 10.08 seconds

Laatst bewerkt:
Wat een acceleratie ! Ik mis alleen toch wel het geluid bij dit soort monsters

Back