Electric ducted fan Super Sniper

Deze jet is gemaakt en ontworpen door speedmodels.
Het ARF heeft dit model opgenomen in zijn collectie en is een ARF kit.

afb17091.jpg

De kit is te verkrijgen in een witte uitvoering of al reeds gekleurd in wit/oranje/blauw.

Zelf heb ik gekozen voor een wiite kit.
Als eerste heb ik de oracover van de vleugels gehaald omdat ik de vleugels wilde voorzien van een gekleurde laklaag en daaronder glasdoek.

afb17097.jpg

Vleugels goed opschuren.
Romp vervolgens met heel fijn schurpapier opschuren totdat hij dof is.
Bij de inlaten goed schuren zodat het verloop glad is.

afb17093.jpg

Vervolgens ben ik als eerste begonnen met het maken van een leuk uitziende cockpit. Een clublid heeft voor mij later een piloot uit schuim gemaakt, en deze in kleur geverfd.

afb17094.jpg

afb17095.jpg

Even het geheel passen en dan ziet het er zo uit:

afb17096.jpg

Het is de bedoeling dat ik deze jet van lipo's ga voorzien.
Ik heb in de neus aan elke kant twee coolers gemaakt.

afb17113.jpg

Nu heb ik bij een vriend stickers uit laten snijden welke ik onder de laklaag wil hebben om wat meer detail te krijgen.

afb17099.jpg

afb17101.jpg

afb17103.jpg

afb17104.jpg

Nu heb ik de tailcone mt silver gespoten waarna ik weer een gedeelte ga wegschuren. dit geeft een meer levendig gezicht.

afb17105.jpg

afb17116.jpg

Vervolgens heb ik over de gehele kist wat panel-lines getrokken met een watermarker fine-liner. dit heb ik gedaan langs tape zodat je goed kan zien hoe het resultaat eruit komt te zien. en je hebt geen 4 paar handen nodig.

afb17109.jpg

afb17111.jpg

erg mooi :) alleen die panel lines hadden van mij wel iets lichter gemogen.

Welke motor / lipo combi zit erin?

Tedango,

Dankje,

Ben van plan om hier mijn hacker b40 s12 in te stoppen.
Je zal zo zien als ik nog wat foto's heb ge-upload dat het wel meevalt hoe donker de panel-lines zijn.
lipo moet ik nog kopen > heb jij een advies? 4s? 3s2p ?

wordt vervolgd.
Grtz
Nick

nu valt het wel mee ja :) Prachtige afwerking ;)

lipo's moet je zoeken bij de motor. eerst het aantal s bepalen mbv de motor / impeller combi. Dan kijken hoeveel gram aan accu's je nodig hebt en zoveel p nemen. Type accu's hangt weer af van het aantal c dat ze moeten kunnen trekken.

Tedango,

Dankje,

Het is zowiezo moeilijk om mooie panel lines te maken op een gladde ondergrond. Of je moet ze echt gaan inkrassen....maar dat is echt een onwijse klus, en of het resultaat zoveel mooier is .... nou mischien wel maar ik heb het zo maar gedaan.
Tja, die lipo's daar moet ik nog ff goed over nadenken en info over inwinnen> ben zelf niet zo'n electro reken wonder en ga liever af op een goed advies dan dat ik er zelf grandioos naast zit.

Grtz
Nick

Zo je bent hard gegaan de laatste twee weken 8O .
Netjes hoor!

Zal een mooi gezicht zijn die details, als je op volle snelheid laag overkomt. :lol:

Hoi erwin,

Dankje,

Ik zal voor jou dan 1 x wat langzamer overkomen.
Moet je wel meteen een foto nemen > afgesproken?
Ben er wel heel tevreden over!
Had jij die andere Sniper van me zien vliegn?

Grtz
Nick

Gerard,

Dankje,

Zo'n cockpit maken is ook erg leuk werk.
Het maakt het geheel af.
Nu maar hopen dat de piloot de jet goed gaat besturen :lol:

Grtz
Nickos

Hoi Peter,

Dankje,

Flite metal alleen op de staart geplakt.
Al het andere is gesneden sticker onder de laklaag.
Geeft net ff meer smoel :P
Zou wel eens een hele kist willen beplakken met flite-metal.
Dat ziet er ook rete gaaf uit.
Volgens mij is dat flite metal ook goed te weatheren....

Grtz
Nick

oja : Dat stukje op de cockpit is alu plaktape wat ze gebruiken op echte kisten om ff snel een gat te maken zodat de vlucht gewoon kan doorgaan.....

Peter,

Moet je dan eens voorstellen hoe het in totaal er uit komt te zien met decals / panels / weathering....

WHAAAAAAA 8O

Mischien de Sniper 90 (had jij deze ook gezien?)

grt
Nickos
:lol:

nick, heeft ie die stickertjes die je onder je laklaag heb geplakt met de stika gesneden?
Ziet er erg strak uit.. goed idee. was ik nog niet opgekomen om het zo te doen..

Peter

Back