Electric ducted fan Super Sniper

Ik ben vanmorgen even mijn sniper wezen her invliegen.
Dit namelijk omdat hij omgebouwd is tot lipo-power.
Er zat eerst een hacker B40-7L in de sniper, samen met een 9 cellen pakket van 2400mAh. En het was alles samen zo'n 1350gram. Behoorlijk gewichtje, maar vloog er niet onaardig mee.

Nu zit er een lipo 3200 kokam 3s1p in, En nu zitten we rond de 900 / 950 gram. Een hele verbetering dus. Moet er ook bij zeggen dat de motor vervangen is voor een Hetrc 2W. Want de hacker zou het lipo-pakket na een paar vluchten al volledig gesloopt hebben.

Deze sniper heeft in vergelijking tot andere snipers, geen rolroeren. Hij word aangestuurd via het stabilo. Net zoals een pyranha. Ik vond het niet mooi om de servo's half uit de vleugel te laten steken. Dus heb ik ze weg gelaten. Als er nu mensen zijn die dit lezen en dit ook willen toepassen, let wel op, deze sniper heeft een heel ander stabilo dan de ARF sniper die je kan kopen.
Ik weet namelijk niet of de roeren van de ARF sniper groot genoeg zijn om goede stuurcontrole te hebben.
Deze sniper is ook geen ARF-sniper. Maar komt van de oorspronkelijk ontwerper vandaan

Hieronder een paar plaatjes van hoe hij eruit ziet. De vleugel moet nog wit gemaakt worden (nog steeds :P ).

http://static.rcgroups.com/forums/a...TIlWGVjnl0XHRp2AGxmZGHlB7ygLJqyWGWTnaOyMj==[/

http://static.rcgroups.com/forums/a...?ESAQZQNmBQSeYxcDEmf6BGZkAGZ2nJ6uM7HyZxMdpTIa

Sorry dat de plaatjes niet zichtbaar zijn. Ik heb het geprobeerd, maar hij wil dan alleen maar tekst laten zien

groeten Paul

P.S. ALs er mensen zijn die hun sniper ook willen ombouwen. Dat de rolroeren vervallen. Dan PB mij maar, dan geef ik de maten en de uitslagen van de roeren door. Zodat je een aangepast stabilo kan maken

Paul! klinkt interessant.

Wat is het verschil in vlieggedrag?
Ik wil graag weten wat je gedaan heb om hem om te bouwen. Misschien een nieuw draadje starten met modifcaties.. ik wil het ook graag proberen.

Is het wellicht niet een beter idee om dan bv het stabilo in 2en te delen en hoger op de romp te plaatsen, zodat ze in het geheel kunnendraaien. (dus 2 afzonderlijke vlakken, zie bv f 14)
Dan zijn ze nog effectiever..
Maar pb me maar.. ben benieuwd.. en voor een filmpje hou ik me ook aanbevolen.

Peter

@ Peter,

Het vlieggedrag is alleen maar beter, maar dat kon je natuurlijk zelf al voorspellen. Het stijgende vermogen is beter, dus verticaal gaat nu behoorlijk goed, maar helaas niet oneindig.
Het meeste wat mij opviel. Was het zweven. Ik heb 3 aanvluchten gedaan om te landen. Want hij remde niet af. Met de oude configuratie toen deed je de motor uit. En de sniper zakte toen gelijk omlaag.
Het nadeel wat deze configuratie heeft, is natuurlijk dat het rollen minder geworden is. Hij rolt niet zo netjes om zijn lengte-as.

Ik zal vanavond even een CAD file maken. Waar alle maten instaan. En dan zet ik de uitslagen er ook bij.
En vooral voor jouw wel handig denk ik, of niet peter, een CAD file.

Mijn stabilo is helemaal balsa, met 25 grams glasmat erop. Maar als iemand een stabilo in deze configuratie maakt. Dan raad ik aan, om er in het midden 0.8mm triplex te doen. Mijn tippen zijn namelijk al 2 keer afgebroken. Doordat het roer groter is. Is het lijmoppervlakte voor het tip-balsa-blokje kleiner geworden. De triplex moet dit dan oplossen. Maar dit zie je dan in de CAD file terug.

Het delen van het stabilo en het dan hoger plaatsen dat zou kunnen. Maar je moet hem dan in de vin plaatsen, zoals een Mig15 heeft.
Want aan de zijkant van de romp is geen plaats.Want daar loopt de stuwbuis. En er net boven wordt ook moeilijk, want daar houd de bolling van de romp dan het pendelroer tegen. Dus je moet dan in de vin gaan zitten. Maar het brengt ook weer extra gewicht met zich mee, om die constructie te kunnen maken, zodat het ook stevig is.

Mochten er veel reacties komen van mensen die hun sniper willen aanpassen. Dan kunnen we dan misschien beter een nieuw draadje openen. Niet???

groeten Paul

Paul,

Nieuw draadje lijkt me een heel goed idee, en een cad file is helemaal fijn.

Wat betreft het hoger plaatsen van het stabilo en delen, dat wil ik dus nu in de praktijk gaan testen aan de hand wat jij hier nu heb getest met de sniper.. maar dan op een nieuw minifan model ;) daarover later meer..

Peter

Back