Conversieverslag electrificatie MPX Milan
Een jaar of 4 geleden heb ik een MPX Milan gekocht en daar toen een tijdje leuk mee gevlogen. Vrij snel verdween op onze club de mogelijkheid om rubber starts te maken. Ik heb daarna nog een paar keer gesleept, maar dit viel ook tegen. Ik kan nl. niet elk weekend. Het moet dan net uitkomen dat sleper, zwever en thermiek elkaar treffen. De laatste 2 jaar beperkte het vliegen van de Milan zich tot de vakantie: op de helling in Frankrijk.
Daar moest verandering in komen. Ik had geen zin om direct ook een nieuwe kist te kopen. Vandaar: electrificatie.
Nu is de neus van de milan vrij spits en ovaal. Je komt er dus niet met het gewoon afzagen van de neus. Nadat ik alle onderdelen uit de romp gehaald had, heb ik eerst berekend qua ik qua zwaartepunt de servo’s etc moet plaatsen. Dat kwam gelukkig allemaal goed uit.
Mal voor de nieuwe neus is een PVC afvoerbuis van 40mm. De motor moet hier in passen. Ook wil ik de motor eventueel voor een andere toepassing kunnen gebruiken (MPX acromaster o.i.d.). Mocht het electrozweven erg goed bevallen wil ik op termijn wel een ander toestel aanschaffen (valenta sharpwind o.i.d.)
MVVS heeft net een nieuwe lijn borsteloze motoren op de markt gebracht. D’r is echter vrij weinig informatie op internet te vinden of de prestaties (combinatie motor/prop/4 of 3S/stroom en toeren). Een telefoontje naar de nederlandse mvvs dealer bracht wat verlichting. Ik heb daar nu de 3,5/960 besteld. Ik zet er eerst een 11x7 klapprop op. Accu wordt 4S. Deze combinatie moet zo’n 520-580 Watt opleveren.
Een jaar of 4 geleden heb ik een MPX Milan gekocht en daar toen een tijdje leuk mee gevlogen. Vrij snel verdween op onze club de mogelijkheid om rubber starts te maken. Ik heb daarna nog een paar keer gesleept, maar dit viel ook tegen. Ik kan nl. niet elk weekend. Het moet dan net uitkomen dat sleper, zwever en thermiek elkaar treffen. De laatste 2 jaar beperkte het vliegen van de Milan zich tot de vakantie: op de helling in Frankrijk.
Daar moest verandering in komen. Ik had geen zin om direct ook een nieuwe kist te kopen. Vandaar: electrificatie.
Nu is de neus van de milan vrij spits en ovaal. Je komt er dus niet met het gewoon afzagen van de neus. Nadat ik alle onderdelen uit de romp gehaald had, heb ik eerst berekend qua ik qua zwaartepunt de servo’s etc moet plaatsen. Dat kwam gelukkig allemaal goed uit.
Mal voor de nieuwe neus is een PVC afvoerbuis van 40mm. De motor moet hier in passen. Ook wil ik de motor eventueel voor een andere toepassing kunnen gebruiken (MPX acromaster o.i.d.). Mocht het electrozweven erg goed bevallen wil ik op termijn wel een ander toestel aanschaffen (valenta sharpwind o.i.d.)
MVVS heeft net een nieuwe lijn borsteloze motoren op de markt gebracht. D’r is echter vrij weinig informatie op internet te vinden of de prestaties (combinatie motor/prop/4 of 3S/stroom en toeren). Een telefoontje naar de nederlandse mvvs dealer bracht wat verlichting. Ik heb daar nu de 3,5/960 besteld. Ik zet er eerst een 11x7 klapprop op. Accu wordt 4S. Deze combinatie moet zo’n 520-580 Watt opleveren.
