Electrificeren van Robbe Tonga voor Vintage treffen

Hoi Harm, op deze manier heb ik voldoende luchtdoorstroming naar de motor en accu's om te koelen. Inmiddels de motor en prop geplaats. Loopt als een zonnetje zonder enige fibratie/resonantie.
Zit dus voorlopig lekker stevig.
Ik wacht nog op de rest van de spullen en dan kan die de lucht in.
Ik laat het moment wel weten

groet,

willem P

Oké RoBert,
De Tonga ligt klaar voor de Maiden.....ik wacht op goed weer in het weekeind omdat ik het niet ff door de week bij twijfelachtig weer de boel wil verzieken. Dan heb ik bovendien ook iemand extra erbij. Ik heb nog niet eerder groter dan 2 meter gevlogen dus dit is weer nieuw voor mij. De Tonga is slechts
2D dus een gunstig moment uitzoeken.
Uiteraard gaat dit draadje weer lopen zodra de maiden geweest is.

Inmiddels heb ik ook een STRATOS gekocht(gebruikt) misschien komt deze ook in aanmerking voor de vitage in mei. Ik heb geen idee hoe oud de stratos is Jan Hein weet dat vast. Hij is een zweefvlieg-enceclopedie. de Stratos is 3.20 meter...dus weer wat groter.
als deze is opgeknapt maak ik daar ook een draadje van.

Groetjes

ps ; loopt de motor al??

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik ook een STRATOS gekocht(gebruikt) misschien komt deze ook in aanmerking voor de vitage in mei. Ik heb geen idee hoe oud de stratos is Jan Hein weet dat vast. Hij is een zweefvlieg-enceclopedie. de Stratos is 3.20 meter...dus weer wat groter.
als deze is opgeknapt maak ik daar ook een draadje van.

Groetjes

ps ; loopt de motor al??

Willem,

Ik ben geen zweefvlieg encyclopedie. Heb al wel veel kisten langs zien komen gedurende 40 jaar, maar de jaartallen zou ik echt niet weten.
De STRATOS: Ken alleen die van Aeronaut, maar die is 2 meter 55 en komt uit pakweg '83

Zelf heb ik nog een bouwdoos liggen van zijn electrische broertje (of is het zusje) : de AEROFLY.
Als er hier nog een (serieuze) liefhebber voor is die er een goede bestemming voor heeft mag zich melden.

Ik wens je alvast een goede eerste vlucht toe van de TONGA !!!

Groeten, JH

Laatst bewerkt:
ps ; loopt de motor al??
hoi willem

die is eigenlijk ten dode opgeschreven. er is een pakking kapot en de motor lekt letterlijk aan alle kanten. eerder een exemplaar voor o de kast dus :?

grt robert
ps zondag vorspellen ze 40% kans op neerslag dan misschien maiden?

@ JakkieTakkie en Jan Hein
De stratos is van Aviomodelli
Jan Hein is wel erg bescheiden:D

Ik heb op internet gezocht maar niet veel kunnen over de Stratos
mischien weten anderen meer als ze deze foto zien
Hij ligt nog bij mijn broer in Leiden maar binnenkort ga ik hem ophalen.
7504491ef3ca23a6d.jpg

@Robert...jammer dat het niets is geworden met de motor. Ik moet er ergens nog een hebben liggen maar kan hem ff niet vinden

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee RoBert, ik heb alleen zwevers en dan ook alleen maar electro. Die stinkende herrie motoren heb ik niet. Dat was 25 jaar geleden ook de reden dat ik gestopt ben met modelvliegen. Nu er electro is ben ik weer helemaal terug en kan ik binnen 3 min rijden m´n zwever oplaten zonder problemen te krijgen met omwonenden

Hoi allen,
Omdat de Tonga z'n maiden heeft gehad, is dit draadje overgegaan in "Na 25 jaar aan de muur toch nog maiden voor de robbe Tonga".

Uiteraard mag dit draadje nog veeeeeel verder gaan.

Hallo Jan- hein,ik heb interesse in je aerofly,heb namelijk 2wkn geleden m'n STRATOS
aan de helling kort gevlogen(snik)

Laatst bewerkt:
Back