Electrische aansluitingen T-Rex

• Topicstarter Topicstarter cruizer001
  • Startdatum Startdatum
C

cruizer001

Guest
Mijn T-Rex 450 XL CCPM is bijna (mechanisch) gebouwd. Nu rest er nog alle electrische aansluitingen. Voor de gevorderden hoogstwaarschijnlijk een idiote vraag maar bestaat er ergens een electrisch schema over aansluiting regelaar, batterij, ontvanger, motor,... ? Wat wordt op wat aangesloten?
Waar moet ik zoal op letten bij de aansluitingen? Welke fiches te gebruiken?
Hoe moet ik bijvoorbeeld de draden van de regelaar met de motor verbinden? Worden die gewoon gesoldeerd of worden fiches (welke?) gebruikt?

De motor gaat met de drie kontakten naar de regelaar (ESC). De regelaar gaat in het throttle (gas) kanaal van je ontvanger (Futaba kanaal 3). Het aansluitschema voor je ontvanger staat op pagina 14 van de handleiding.
Als het goed is zitten er goudkontakten bij de motor met krimpfolie, deze moeten gesoldeerd worden.

Ik zou zeker even de Finless bouwvideo's voor de T-Rex bekijken. Er is er ook een over de electronica. Ik denk dat je er veel aan hebt. Wel eerst even registreren:

http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=12455

Finless Bob video's zijn de perfecte handleiding voor de beginner (zoals ook ik).
Ik las de tip over deze video's hier op dit forum en dat was de beste stap vooruit (voor mij) ooit!
Dankzij de zeer gedetaileerde en duidelijke instructies kon ik mijn T-rex SE zonder verdere hulp opbouwen en afstellen (inklusief de zender).
Bij de tweede proefvlucht (1e was erg kort door verkeerd om geinstalleerde gyro :oops: ) hoefde alleen de rudder trim iets bijgesteld te worden. Zelfs het bladspoor was direkt 100%.
Dus neem "even" de tijd om die video's door te nemen, dat betaald zich zeer zeker al snel terug!.
Succes!

Uhm, je zou geen rudder trim moeten geven...
Ervan uitgaande dat je een Heading Hold gyro (GY401 of zo) hebt.

Blijkbaar zit de rudder slider niet in het midden.
Toch even aanpassen door de rudder servo te verschuiven als ik jou was.

Ron

Wat is het verschil tussen normale en een heading hold gyro dan..?

Verschil is de manier waarop het werkt. Simpel uitgelegd: Normal mode is als de heli door een bepaalde reden 1/2 seconde naar links draait, corrigeerd de gyro door 1/2 seconde rechts te geven.
Heading hold houd de staart altijd in de zelfde richting als er geen rudder input word gegeven. Dus als ik een heli naar links draai met de hand (Motor uit natuurlijk) dat zal de gyro rechts compenseren totdat de staart weer in de oorspronkelijke positie staat.

Duidelijk?

Groeten,

Ron

Als ik kan registeren (heb 2x geprobeerd) zal ik deze video's ook eens bekijken, want ben serieus aan overwegen om naar helis te gaan.
De Trex 450 SE lijkt mij wel wat.. 8)
Maar hoelang kan men vliegen met een volle batterij :?:

Back