Electrische starter in V. Hughes 500D

Hallo,

Ik zit te denken om een electrische starter van Vario

VARIO Helicopter Bordanlasser G230

in mijn Hughes 500D te bouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee, is dat goed te doen?

-Ruud-

1023_5-2.jpg

Hoi,

Bij ons op de club heeft ook iemand deze starter op zijn zenoah motor zitten in een R22 heli van Vario. De starter werkt perfect hou er wel rekening mee dat er aardig wat extra gewicht bijkomt, als je vermogen genoeg hebt is dit geen probleem maar wordt de motor nu al erg warm/heet zou ik het niet aanraden.

Mvg

Ed

Hallo,
Ik heb zelf de boordstarter op mij Vario Benzine mechaniek in een Bell 412 romp, en deze werkt perfect.

Je hebt meestal toch extra gewicht voorin nodig om de heli neutraal te krijgen, dus ik heb een 9,6volt accu van 3500mh genomen, (met dikke draden om zoveel mogelijk vermogen naar de electromotor te krijgen) en dan heb je gelijk het gewicht wat je extra nodig hebt.

Wel adviseert Vario Benelux de draden op de motor met wat extra lengte te monteren, om trilling op te vangen. Maak je de draden te strak, scheuren ze van de aansluiting af, en doe dat maar, want ik heb ze lang en nog was er één afgescheurt.

Verder is het echt een aanrader, staat ook leuk op het veld, even de schakelaar overhalen, starten en lopen.

Succes en de groeten van Ralph.

In Zwartewaal zijn er ook 2 met Vario schaal heli's en de electrische starter. Gewoon ff een knopje omhalen op je zender en de heli loopt.
Het zou verboden moeten worden, want ik sta soms te tobben met m'n starter ;)

Back