Electro 3D aerobatics balsa kist(je) rond de 1-1.20 span.H

Hoi allemaal,

Deze zomer en begin van de winter wil ik gaan sparen voor een 3d/aero kist(je) voor volgende zomer.

Nu wil ik vantevoren nog wat andere modellen kopen eigenlijk, maar ik zou graag willen weten wat ongeveer de totaal kosten van zo'n kist(je) nou zijn.

Ik wil een vliegtuig,

• - Waarmee je lekker gecontroleerd mee kan vliegen,

• - Die 3d/aerobatic aankan (dus ook kunstvlucht o.i.d dus een beetje mee kan oefenen)

• - Niet heel duur is, maar zeker geen brak spul.

• - Liefst rond de 1,20 meter span, liever groter dan 1 meter.
Nu heb ik een tijdje gezocht, nu had ik al een aantal modellen gevonden, wat zijn jullie ervaringen hiermee, en voor welke zouden jullie kiezen?

Eerst het vliegtuig kiezen, dan de setup. Welk vliegtuig vinden jullie mooi van de onderstaande, of weten jullie nog een ander vliegtuig in deze categorie?

De Great Planes ElectiFly YAK 54
gpma1542_350.jpg

Wingspan: 41 in (1040 mm)
Wing Area: 287 in2 (18.5 dm²)
Weight: 25 oz (709 g)
Wing Loading: 12.6 oz/ft2 (38.5 g/dm²)
Length: 36 in (915 mm)

De E-flite mini Funtana-X
EFL2425-kk.jpg

span: 43 in (1092mm)
Length: 40.5 in (1028mm)
Gewicht: 27–29 oz (765–822 g)

De Edge van Hobbycity:
A059.jpg

Fuselage Length: 1134mm (44.7in)
Wingspan: 1143mm (45in)
Wing Area: 28.7dm2 (445.7inch2)
Flying Weight: 1060g (2.3lbs)

Mijn voorkeur gaat uit naar de E-flite mini funtana qua uiterlijk. Maar die is wel denk ik de duurste en het moeilijkste te verkrijgen (als je zoekt naar verkoop punten in Nederland vind je er 1 in België...)

De Yak is ook bij RCtechnics te koop en die Edge is gewoon bestellen en hopen dat het heel aankomt en er geen inklaringskosten zijn (en dat zou nieteens zo'n ramp zijn). Verder zijn er nog wat andere modellen bij UH, maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit.

Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Igor

Die is inderdaad ook erg gaaf, ik had hem al eens eerder gezien.
Wel weer wat duurder, maar het is een optie!

Wel loopt de aankoop nu al wat vertraging op, naast een model dat ik eigenlijk deze zomer wil kopen moet ik ook nog een nieuwe zenderaccu en een nieuw motortje voor mijn shockflyer omdat die waarschijnlijk kapot is (kabeltje los).

Mijn planning is om hem rond sinterklaastijd te bestellen (dan komen er meer pakjes door de douane vanwegen kerstmis) en dan heb ik waarschijnlijk het geld.

Ik doe ook nog eindexamen dit schooljaar (in augustus) en als ik slaag krijg ik waarschijnlijk ook een bijdrage van mijn ouders en familie.

Igor

dat toestel is 135 span. en ook niet al te goedkoop. Ik heb hem zelf ook. Een 7,5 cc nitro zou er op moeten, electro-ombouw is mogelijk maar is niet goedkoop.

Daarbij is igor op zoek naar 110-120 cm span vliegtuigje, dit is dan weer te groot;)

Moet ook nog kunnen, 1,30 Ik wil wel rond de 400 euro blijven, dat word dan wel een stukje moeilijker.

Ik zit nu te kijken naar die andere modellen van Unitedhobbies, maar vaak vind ik ze gewoon niet mooi, sommige zijn net iets kleiner dan 1 meter.
Deze yak is ook wel mooi van UH.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TM YAK-54 EP 45inch ARF $64.55
De reacties van de vliegtuigen op uh zijn wel erg wisselend vaak.

Mijn voorkeur gaat nogsteeds uit naar de E-flite Funtana-X, de yak vind ik ook nogsteeds erg mooi.

Ik zal de leverancier van e-flite in belgie binnenkort eens bellen, kijken wat daar de prijs er van is.

Igor

ik heb idd die yak ook gehad,
is zeker een goed en mooi toestel.. vliegt ook strak.
ik vond alleen die doorzichtige folie wel mooi maar niet al te fijn om mee te vliegen,
raak je gauw "gedesorienteerd" van ( met de acromaster totaal geen last van ).
kan persoonlijk zijn maar..
en om te landen met de standaart wieltjes en wielkapjes moet je een zeer strak veld hebben, anders is het wel heel lastig om er normaal mee te landen ( daarom heb ik hem ook verkocht ).
maar daar kun je natuurlijk wel wat aan doen..

Hey,

als je nog nooit 3D hebt gevlogen zou ik zeker geen balsa kistje nemen tenzij dat je het met een instructeur doet...is de acromaster niks voor jouw?Voor minder dan 400euro heb je hem RTF.Ik heb eens met de Acromaster van senne gevlogen en dit had met de Himax genoeg power en deed alles redelijk snel wat ik ook maar stuurde!Met minder uitslag vlieg hij ook heel gecontroleerd.

Ik denk dat het me wel gaat lukken, ik heb de FOAMe IIx van 3d batix, een shockflyer waarmee ik makkelijk kan doen wat ik wil, (rollende cirkels, prophangen, meskant (dat gaat bij de foame minder) en alles).

Ik wil balsa omdat ik dat gewoon stukken mooier vind en veel bijzonderder. (:P)
De Acromaster en de andere modellen kan je ook voor 200-250 euro vliegen hebben denk ik...

Ik ga deze vakantie een beetje werken, dan spaar ik meteen wat!

extremeflight

hallo,
vergeet ook zeker niet naar de modellen van extremeflight te kijken!
ze hebben ook een yak 54 van 1200mm span in 2 kleuren, en een extra in verschillende kleurenschema's :
Der Himmlische Höllein - The heavenly Hoellein
ikzelf heb de yak 54 in het zwart en gele kleurenschema, en ben er heel tevreden van!
De afwerking is prachtig en met de stickers die erbij zitten kan je er echt een beauty van maken. deze kist vliegt echt op rails, is superlicht gebouwd en kan zalige flatspins maken.
bij hoellein bieden ze ook een combo aan me hacker motor en regelaar en deze heb ik gekocht, ruim voldoende power om eindeloos inverted te vliegen zondar dat de motor en regelaar echt warm wordt.
extremeflight is wel aan de duurdere kant, maar je krijgt kwaliteit in ruil

greetz Bavo

Zitten zeker mooie tussen!

Gor, wat je zei is misschien wel slim, ik ga misschien toch eerst voor de acromaster, en daarna voor balsa, ik heb geen zin om na 10 x vliegen een nieuw model te moetten kopen. Ik wil het wel heel graag, maar het is gewoon zo zonde als het model snel kapot gaat (nu denk ik dat ik wel een stuk rustiger vlieg in het begin met zo'n ding, maar dan nog, schuim is makkelijk te repareren met een beetje por of ca lijm, balsa moet eerst nieuwe onderdelen voor gemaakt worden, lijm, en folie...

Igor

Tuurlijk is het slim van mij :)

ps:Een shocky is TOTAAL niet te vergelijken met een "echte" 3D kist...

Ja, aerobatic's met een vleugje 3D is voldoende hoor :P Ik vlieg regelmatig met de simulator met verschillende (ook 3D) kisten, natuurlijk is dat anders als in het echt, maar alleen kunstvlucht vind ik al fantastisch. Dan spaar ik eerst voor een acromaster, dan komt er misschien over een tijd een balsa kist bij, over 1-2 jaar zijn de prijzen van die electromotoren denk ik weer een stuk goedkoper en hetzelfde voor de regelaar en accu.

P.s. Je hebt pb Gor ;)

Die E-flite kistjes doen het prima. De Funtana heb ik zien vliegen en de Extra ervan heb ik zelf. Zijn erg mooie kistjes, ik vind de Extra mooier om te zien, maar beiden vliegen ze erg goed en willen ze alles.

Enige nadeel.. het blijft een erg lichte houtbouw dus schade heb je snel als je een keer te hard land oid.

Ik zit nu te twijfelen, de acromaster is wel erg leuk en gaat niet snel kapot, maar aan de andere kant denk ik dat balsa ook best wel lang mee gaat, als je ziet wat sommige balsa kisten bijn ons op de vliegclub hebben doorstaan... Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat is bij deze modellen, lichter gebouwt ect.

Igor

Back