electro aan/uit schakelaar accu..

schoot ineens t volgende door mijn hoofd..
is het volgende concept een goed plan?

10012124_270084429819449_1066680922_o.jpg

met andere woorden standaard zijn meest accu's uitgerust met connector-A, de ESC met connector-B nu wil ik een schakelaarmaken met connectoren A en B aan weerskanten, zodat deze schakelmodule klein blijft en ik niet aan de ESC kanten van diverse RC toepassingen hoef te solderen....

het wordt dus een plug en play toevoeg/upgrade stukje
probleem is de schakelaar moet van goede kwaliteit zijn
maar geen behoefte dat t al teveel geld gaat kosten

5-10max zou absoluut haalbaar moeten zijn voor nagenoeg proffesionele kwaliteit toch?

Connector B zit op sommige accu's. Connector A wordt dan gebruikt op de ESC. Gebruik je connector A op de accu , dan heb je door de uitstekende contacten heel snel kortsluiting. Wat je verder met de schakelaar wilt, begrijp ik niet helemaal.

Wanneer je een schakelaar wilt gebruiken om de regelaar uit te schakelen moet je een stevige schakelaar gebruiken. Als je 10A of zelfs meer wilt schakelen krijg je een schakelaar in je model die toch behoorlijk groot en onhandig zal zijn. Simpel de connectors uit elkaar trekken is dan veel makkelijker, kleiner en als hij in een vliegtuig moet ook een stuk lichter!

Dat is ook wel weer zo, thnx voor de input ik ben schakelaars gewent op vliegtuigen tig jaar geleden maar dat was enkel de ontvanger accu bedenk ik me dus net hehhe oeps

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben schakelaars gewent op vliegtuigen tig jaar geleden maar dat was enkel de ontvanger accu
Die accus blijven in het viegtuig zitten in tegenstelling tot lipos in een elektro vliegtuig die toch verwisseld moet worden na het vliegen.
Ook als je het vliegtuig even niet gebruikt toch aanwennen altijd de accu los te koppelen i.v.m.de veiligheid.
Je zal de eerste niet zijn wiens vliegtuig er van door gaat als je ongewild de gas knuppel even aanstoot.;)

Daarom vliegtuigen, en elektro al helemaal, op de grond blokkeren. Schroevendraaiers voor het landingsgestel in de grond prikken o.i.d. Een elektromotor hakt door, heeft al hoog koppel bij laag (nul) toerental (daarom 1:1 elektro-auto's geen koppeling nodig, en hoogstens twee versnellingen).

DAT is een leuke schakelaar maar totaal onbruikbaar. Hij is maar geschikt voor maximaal 10A. Dat is voor jouw vrachtauto best voldoende maar de meeste vliegtuigen, race auto's en snellere boten is dat toch echt te weinig. Bij de echt snelle of grote jongens kan dat best wel eens 100A zijn. Dat zou deze schakelaar "bakken".

Back