Electro calmato accu

Hoi,

Ik wil gaan beginnen met rc vliegen, ben nu op de realflight sim lekker aan het oefenen en als het weer beter wordt wil ik eens bij een vliegclub gaan kijken (zie mijn andere topic) .

Wat me een leuke trainer lijkt en die door clubs ook wel geaccepteerd wordt is vogens mij de calmato electro. Er zit al een brushless motor bij.

Nu vraag ik me af op hoeveel volt moet je deze gaan vliegen? Ik heb namelijk voor mijn e-revo 4x een 2s 5000mah lipo. Zou mooi zijn als ik deze voor het vliegen kan hergebruiken, alleen denk ik dat ik dan op 3 cellen moet gaan vliegen.

Weet iemand hoeveel lipo cellen je voor een standaard calmato electro nodig hebt? Of zou ik gewoon een andere motor kunnen kopen voor bv 2 of 4 cellen?

Er wordt standaard een 3S 3300 tot 3700 LiPo voor aangeraden. 2S kan dan denk ik alleen met een andere motor erbij. Gaat grote stromen trekken, om met het lage voltage toch genoeg watten te geven. Als je toch nog rond kijkt, mag ik dan zo vrij zijn je naar mijn trainer-topic te verwijzen? Wordt een Protech Skystar II trainer-op-budget, misschien ook wat voor jou.

protech-skystar-ii-calmato-niet-ep-help

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
@Hugo, tuurlijk mag je naar jouw topic verwijzen :) .

Heb tot richting zomer voordat ik bij een club ga kijken/inschrijven en/of vliegen. Ik moet alles nog aanschaffen inclusief een zender en ben me al maande aan het inlezen zodat ik hopelijk een goede beslissing kan maken :) . Een alternatief voor de calmato is dan ook zeker het overwegen waard. Ik ga het topic nu lezen :)

Stephan,

ik vlieg de calmato met een 3s3200 lipo pakket, dit is geen probleem. Heb hem ook met 4 s gevlogen en dit gaat super! Dus als je een 4s pakket hebt zou ik geen andere kleinere pakketten erin zetten.

gr
Gait

Halllo Stephan,

Ik ga ook de calmato zeer binnenkort bouwen...
Ik hem vliegen met 4 Hitec HS 322 HD's, OS 46 AX of FXi en Futaba R617FS ontvanger. Ik ga dan wel brandstof maarja...

Ohja, Ik ga er een bouwverslagje over maken en daar is al een draadje over ergens.. Momenteel verwaarloosd maar als ik begin te posten komt dat wel goed:D.
kgeloof trouwens niet dat er ergens een bouwdraadje is over de Calmato toch?

Groeten
Jan

Leuk al die trainerkistjes die gebouwd gaan worden :)

Zelf zit ik nu te twijfelen aan de Skystar 2, lekker goedkoop :) .

Ik wil dan idd op 4s gaan vliegen, kan ik lekker mijn lipo's tot de max gebruiken :) .

Back