electro cat

• Topicstarter Topicstarter ronald ehlen
  • Startdatum Startdatum
R

ronald ehlen

Guest
Heb een cat gekocht met de romp van de c1 lamborghini cat zitten 2 550 motoren in dat dit niet vaart is duidelijk maar wat kan ik er wel insteken zodat ik rond de 40 tot 50 kmh haal. :idea: :oops:

Hallo Ronald!
Welkom bij de bootjesgekken!

Twee Feiago 540 borstelloos, of, als het goedkoper moet, twee 700 Race elk aan 14 cellen.

Je moet dan ook de randen van de steps en de spiegel scherp maken, deze randen zijn rond vanwege het produktieproces.
Bij die ronde rande kruipt het water omhoog en zorgt voor extra weerstand. Met de standaard 550 motoren zul je het verchil niet merken, maar met sterkere motoren wel degelijk.

Groeten, Jan.

Kijk eens hier, dan heb je een idee hoe snel het kan gaan:

http://perso.orange.fr/pleindetrucs/

Onderaan is een video van een soortgelijke cat.
Hierbij is er nog niets aan het onderwaterschip gedaan, en de waterkoeling steekt te ver uit, daarom vaart íe als een dweil, maar daar is genoeg aan te doen...

Groeten, Jan.

ga morgen andere moters halen en regelaars waterkoeling haal ik weg en zet ik op het roer. moet toch met epoxy aan de slag om hoeken scherp te maken. volgens mij moet je toch echt wel een tik hebben om met deze hobby bezig te zijn. kost best wel veel geld (moeders niet altijd evenblij kinderen wel) . verder ben ik niet helemaal nieuw heb gevlogen en heb electro autos.

Ronald

moet ik die 2 x 14 cellen in serie of paralel schakelen en welke snelheids regelaar kan ik het best gebruiken

ronald ehlen zei:
ga morgen andere moters halen en regelaars waterkoeling haal ik weg en zet ik op het roer. moet toch met epoxy aan de slag om hoeken scherp te maken. volgens mij moet je toch echt wel een tik hebben om met deze hobby bezig te zijn. kost best wel veel geld (moeders niet altijd evenblij kinderen wel) . verder ben ik niet helemaal nieuw heb gevlogen en heb electro autos.

Ronald

In plaats van epoxy (dat slecht hecht op ABS) kun je beter een papje maken van schilfers ABS, opgelost in aceton, of vloeibare plastic lijm.
Met dit papje hoog je de ronde kanten op (tape ervoor tegen het weglopen) en als het oplosmiddel verdampt is, is de ABS met de romp versmolten en kun je het mooi scherp schuren/vijlen.

Ik maak het papje altijd in een gesloten 35mm filmdoosje, luchtdicht, om het verdampen te vertragen, dan blijft het een paar dagen verwerkbaar, wordt het te dik, oplosmiddel toevoegen.

Groeten, Jan.

ronald ehlen zei:
moet ik die 2 x 14 cellen in serie of paralel schakelen en welke snelheids regelaar kan ik het best gebruiken

Dat hangt af van de motoren die je gaat gebruiken, afhankelijk van het type, kun je het aantal cellen bepalen.
Het mooist is één regelaar per motor (en gescheiden regeling op je zender).

Bij een 700 motor is 14 cellen wel het maximum, bij gebruik van één regelaar voor beide motoren kun je ze parallel zetten, bij één regelaar per motor, kun je kiezen; één pack per motor of de packs parallel

Bij twee motoren op één regelaar is het een gok, of beide motoren ook daadwerkelijk even veel toeren zullen maken.

Welke motoren ga je halen?

Groeten, Jan.

weet nog niet misschien graupner speed 700 of iets vergelijkbaars. heb in mijn auto iets onbekends wat wel 28000 toeren draait gaat al enkele jaren mee.
maar ga eerst eens informeren in een modelbouw winkel in de buurt welke het beste zijn. Met 2 regelaars wordt het misschien toch direct een stuk duurder denk dat
ik het eerst met 1 probeer en lukt het niet haal ik er een 2e bij

Je zegt dat ik op 2 x 14 cellen vaar met een regelaar krijgt dan iedere motor 8,4 volt klopt dat ????? maar mijn regelaar moet dan wel die 16,8 volt verwerken.

Ronald

Sorry, duurde even,maar er moest eerst nog wat gewerkt worden....

Twee 700 Race op één regelaar wordt een drama, want de motoren zullen nooit even veel toeren maken, tegengesteld lopend al helemaal niet, tenzij één motor vertimed wordt, een hele operatie, óf dat beide 700 neutraal getimed zijn) je zult altijd in rondjes varen (als je niet tegenstuurt).

Twee regelaars is wel het minste. Deze http://scaleship.de/shop/catalog/details?shop_param=cid=11&aid=34& zijn goed en niet erg duur ('k heb er zelf een stuk of vier in gebruik, waterdicht en nagenoeg onverwoestbaar)

Elke motor een akkuset en een regelaar, Y-kabel naar je ontvanger (of, als je een computerzender hebt, sturen d.m.v. een mixerfunctie) en off you go!

Nou ja, misschien zijn de originele assen na een paar rondjes aan vervanging toe, maar wie dan leeft, wie dan zorgt...

Groeten, Jan.

Hartlijk bedankt ga daar bestellen regelaars zijn spot goedkoop motors ook bestel alles in een keer.

Ronald

Back