Electro Fly-in in Dongen

benvlieggraag zei:
Ik heb bericht gehad van Walther van modelvliegclub de Sticks, dat wij de eerste zondag van Juni kunnen gebruiken. Dus Ron als je dit leest kun je het vastzetten.
Ik heb het vandaag nog over het brevet gehad, er zijn een aantal mensen met brevet bij ons op de club die heel beroerd vliegen, ik heb ook mensen gezien bij andere clubs zonder brevet die goed kunnen vliegen, dus een brevet zegt niet alles.
Bij onze club is het verplicht, om ons in te dekken vragen we hierom. Dit gebeurt bij de meeste andere Fly-ins ook, je moet een formulier invullen dat je verzekerd ben en een brevet hebt. Er word nooit gevraagd om deze twee dingen ook daadwerkelijk te laten zien.

Bij de Nederlandse Clubs waar Ik de laaste 15 jaar op vliegshows was werd niet gevraagt naar een Brevet.

De eerste vraag was meestal "lusjeeenkoffie" 8)
De tweede vraag "wathebjebijje" :o

In Duitsland moet je op Meeting´s je verzekerings beweis laten zien. :oops:

In Nijmegen bij Ron zal het ook zo zijn,anders mogen daar geen Duitsers (en Ik) vliegen.

Maar Ik zou misschien bij jullie kunnen vliegen met mijn DMFV Instrukteur´s "brevet" :lol:

verkoop133tc7.jpg

Ik zoek nou dus Clubs waar Ik in 2007 zonder "brevet" mag vliegen
Kan hier in Nederland wel es moeilijk voor mij worden. :(
Maar Ik kan altijd over de grens gaan naar Duitsland.

Is in prinzip het zelfde als de laaste jaren,toen ging Ik van D naar NL
Dan nou weer van NL naar D :wink:

Mvg Johan

Nou Johan, je kan bij ons altijd komen vliegen. Ik heb gezien dat het goed gat en dat je een brevet waardig bent. Dat brevet is meestal maar een vorm papiertje om het bestuur en de club te vrijwaren. En dat instructeurs brevet van de DMFV zegt toch al veel meer dan genoeg dat krijg je niet zomaar.

Mochten men in het geheel niet in het bezit van een brevet zijn of zelfs hiervoor nog bezig zijn, dan kan men bij ons (Aeroclub Bladel) gewoon bij de Fly-in komen vliegen. In dat geval komt er gewoon een van onze instructeurs bij staan. Voor de geoefende vliegers zonder brevet is dit natuurlijk alleen voor de vorm. Maar ook de beginner mag komen vliegen, zij het onder begeleiding. Dus iedereen is welkom.

Ron 01 zei:
Mochten men in het geheel niet in het bezit van een brevet zijn of zelfs hiervoor nog bezig zijn, dan kan men bij ons (Aeroclub Bladel) gewoon bij de Fly-in komen vliegen. In dat geval komt er gewoon een van onze instructeurs bij staan. Voor de geoefende vliegers zonder brevet is dit natuurlijk alleen voor de vorm. Maar ook de beginner mag komen vliegen, zij het onder begeleiding. Dus iedereen is welkom.

Eventueel al een datum bekend in 2007?

Op de Homepage niks gevonden.

Mvg Johan

Klopt, de agenda voor komend jaar is nog niet bekend.
Maar als je de site in de gaten houd (daar staat het ruim bijtijds op) of je even bij het bestuur aanmeld voor de komende fly-in komt dat zeker goed.

plotterwelt zei:
... In Nijmegen bij Ron zal het ook zo zijn,anders mogen daar geen Duitsers (en Ik) vliegen...
Ik neem aan dat je met een Duits brevet ook in Nederland welkom bent. Bij onze Nijmegen/Winssen elektro fly-in moeten deelnemers tekenen dat ze een goede WA-verzekering hebben. Deelnemers hoeven geen brevet te hebben, hoewel dat voor onze leden wel verplicht is om zelfstandig te mogen vliegen.

Johan, dat is ook meer dan voldoende. Bij ons mag natuurlijk zonder brevet wel gevlogen worden, maar dan onder begeleiding. Dan kan meteen gekeken worden of je ''los gelaten'' mag worden.

Ben, willen jullie, als het een jaarlijks evenement wordt, de eerste zondag van juni blijven aanhouden? Heeft Walther Verberne nog iets verteld over de toekomst van de Keldonk/Veghel elektro fly-in?

Ik heb Dongen/Tilburg toegevoegd aan het overzicht van elektro fly-in's in 2007, check je even?:
www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=45604

@Ron/Bladel
Is dat een 'gewone' fly-in of een elektro fly-in?

@Ron
Dat is een gewone fly-in, er wordt met brandstof en elektro gevlogen.

benvlieggraag zei:
Johan, dat is ook meer dan voldoende. Bij ons mag natuurlijk zonder brevet wel gevlogen worden, maar dan onder begeleiding. Dan kan meteen gekeken worden of je ''los gelaten'' mag worden.

Datum is genoteerd.

Mvg Johan

Even een update voor de Fly-in in Dongen op Zondag 3 Juni. Het bestuur heeft besloten om zeker te zijn dat iedereen verzekerd is een bedrag van 2.50 Euro te vragen. Daarvoor ben je dan verzekerd en je krijgt een drankje, om de pijn in de portemonnee enigszins te verzachten. :D

Zijn er nog mensen die een Combat wing meenemen?

Mischien leuk om een MEGA-combat te houden? :D

Groeten,
Marcel

Hee Marcel,

Combat wing is weer gefixed, accutjes van Dortmund doen het goed. Dus die komt ook mee.

Maar vanaf hoe laat is men welkom?

Rick

Das mooi Rick, zorg ook voor lijm en reperatie tape ;-)

Hier meer info:

http://www.mvcsnoopey.nl/evenementen_agenda.htm

Op zondag 3 Juni 2007 word er bij onze vliegclub een electro Fly-in gehouden.

Iedereen met een electro model, heli, vliegtuig, zwever, groot of klein kan meedoen.

Er zal voor deze gelegenheid een Dixie geplaatst worden, je kan zonder eten en drinken van huis gaan want er worden voor een kleine vergoeding broodjes, soep, en verschillende dranken verkocht.

Voor niet leden van Snoopey vragen wij een kleine bijdrage van € 2,50.Alle niet leden van Snoopey MOETEN ZICH IN LATEN SCHRIJVEN ALVORENS U ZICH ACHTER HET GAAS KUNT BEGEVEN dan ben je de hele dag verzekerd.en ontvang je een BADGE en een consumptie bon. Een brevet is verplicht.

Het is in principe van 10.00 tot 17.00 uur, maar iets langer blijven mag.

Hopelijk werkt het weer mee ,verblijvend met een FLY-Groet Ben van Bueren.

benvanbueren@home.nl

Telf 0654326006

Groeten,
Marcel

Ik wil de moderator graag vragen om een pol, dan weet ik ongeveer hoeveel mensen we kunnen verwachten. Met bijvoorbeeld:
-Ik kom.
-Ik kom niet.
-Ik kom graag andere swiftjes uit de lucht vliegen.
-Ik kom alleen kijken.

Als ik vervoer heb zal ik er ook zijn.

Mijn swift 2 vandaag eens de nieuwe motor opgemeten en geoptimaliseert door er een andere prop op te zetten en nu is hij ook weer combat vaardig, dus ik doe dan ook wel mee. (kanaal 71)

Ik wil graag een oproep doen aan de swift en andere combat wing vliegers om een zondag naar Dongen te komen om een record aantal swifjes in de lucht te krijgen.
Er zijn al een paar mensen bij ons behoorlijk goed in een ander uit de lucht te vliegen. De weers vooruitzichten zijn tot nu toe goed.
De consumpties hebben we lekker goedkoop gehouden, alles 50 cent, of het een broodje worst is of soep.

Ben,heb je de leden van BLC ook al gemaild/gesproken,daar hebben ze blijkbaar ook een berg combatvliegers ;-)

Groeten,
Marcel

Hier bij de armc ook... ons hoogste aantal combatters op 1 moment in de lucht was 8 geloof ik, niet slecht voor een klein clubje.

Back