Electro heli formaat 60

• Topicstarter Topicstarter heli-boy
  • Startdatum Startdatum
H

heli-boy

Guest
Hoi allemaal,

Wie heeft er ervaring met een grotere electro heli (60 formaat).
Heb er veel over gelezen, maar nooit iemand over gesproken die een grotere formaat heli heeft.

Zelf heb een eco 8, vliegt leuk maar daar blijft het ook mee. :)

Iets waar je te minsten mee kan 3D vliegen.

Laat eens wat horen, wat jij hebt en hoe je het vindt vliegen en eventueel je appartuur die je gebruikt (Battery, motor, regelaar en natuurlijk wat voor een mooie heli je vliegt). :D

Al vast bedankt

Een logo 24 Bionic komt aardig in de buurt :) Ik heb zelf de 20 en dat is een 50er. 3D wil aardig zolang je er lipo's in gooit ;) Met NiMh wil kunstvlucht probleemloos maar voor echt 3D is hij toch wat zwaar. Kost dan wel een hele hoop ;)

Mijn logo 20 setup is hier wel ergens te vinden.

Tadango zei:
Een logo 24 Bionic komt aardig in de buurt :) Ik heb zelf de 20 en dat is een 50er. 3D wil aardig zolang je er lipo's in gooit ;) Met NiMh wil kunstvlucht probleemloos maar voor echt 3D is hij toch wat zwaar. Kost dan wel een hele hoop ;)

Mijn logo 20 setup is hier wel ergens te vinden.

He Tadango,

De logo 20 ziet er best goed uit. :thumbsup:

Als je er wat meer mee heb gevlogen laat eens horen van je er van vind, ben best nieuwsgierig er naar.

Ik vlieg heli erbij, dus 1 keer per 2 weken ongeveer. Ben nog niet zo heel ver ;)

Ik vlieg met 24 cellen 3300 GP Greenlabel NiMh, P&M van hopf :) icm met de plettenberg 300/25/3A motor en 1600 rpm vliegt dit erg lekker. Cyclic heb ik maximaal staan en is ongeveer 7 graden. Genoeg vermogen voor looping, rollen, flips enz. Lekker stabiel en 7 min veilige vliegtijd.

Verder heb ik alleen de lipoly met 90cm rotor. Dan vliegt de logo 20 toch wel erg lekker :) Het kost alleen zoveel :( 1600 euro voor NiMh en 2400 met Lipo. Maar dan heb je ook wel wat :)

Er zijn ook weinig andere heli's in dit formaat. Mikado is super goed spul en goed verkrijgbaar. Ook goedkoop met onderdelen ;)

Hi,

Kort vraagje: Ben je op zoek naar een grotere electro heli die 3D aankan of ben je op zoek naar een electro heli die 3D aankan en verwacht je dat het dan dus een grotere heli moet zijn......?

In het eerste geval...... ik heb geen ervaringen maar zoek eens op runryder naar de Henseleit 3DMP of een Fury Ion....... volgens mij vind je daar wel ervaringen.... erg mooi maar (nog) erg duur....

Als het 2e opgaat...... kijk een wat o.a. een T-Rex met de juiste setup kan of een Eolo met een 6S setup.........

Groet, vincent

Toch zijn de kleinere heli's met windkracht 3 al wel merkbaar onrustiger. Windkracht 4 is toch al aardig vervelend :) Een hogere headspeed maakt hem wel stabieler maar toch.

Een .50 size heeft daar minder last van. Ook vindt in het een stuk beter zichtbaar. Ook kan je figuren er rustiger mee vliegen maar dat kan ook aan mij liggen ;)

Tadango zei:
Toch zijn de kleinere heli's met windkracht 3 al wel merkbaar onrustiger. Windkracht 4 is toch al aardig vervelend :) Een hogere headspeed maakt hem wel stabieler maar toch.

Een .50 size heeft daar minder last van. Ook vindt in het een stuk beter zichtbaar. Ook kan je figuren er rustiger mee vliegen maar dat kan ook aan mij liggen ;)

Kennelijk heb je de Acrobat dus nog nooit van dichtbij gezien anders zou je dat niet zeggen.
De Acrobat vliegt ook zeer goed met wat meer wind en het zicht van de heli ook zeer goed.
Jullie zullen wel denken heb je soms aandelen in deze heli maar dat is niet zo.
Ik dacht in het begin ook dat het niet zou vliegen totdat ik een keer de kans kreeg om in het mooie Limburg met de Acrobat te vliegen, twee dagen later was de heli besteld en ik moet zeggen dat ik geen spijt van deze beslissing heb.

Ik heb een hummingbird CP nog met windkracht 5 kunnen vliegen. Als je maar een lekkere headspeed op de kop hebt dan wil die wel hoor.

Huey_Pilot zei:
Ik dacht in het begin ook dat het niet zou vliegen totdat ik een keer de kans kreeg om in het mooie Limburg met de Acrobat te vliegen, twee dagen later was de heli besteld en ik moet zeggen dat ik geen spijt van deze beslissing heb.

Hé Richard,

Goed te horen dat de Acrobat SE je zo goed bevalt.

Nog een paar erbij en we kunnen een jaarlijks Acrobat SE treffen organiseren :D

/Ontopic

Als je wil gaan voor een grote (60'er) electro heli die ook 3D kan dan komt bij mij eigenlijk maar één in gedachte, en dat is de Joker 2 van www.minicopter.de. Zeker na de demo's in Nettetal op het RD/Henseleit-treffen. Zeer indrukwekkend, maar ook zeer kostbaar. Verder kan ik het helemaal eens zijn met Huey_pilot. Als je 3D wilt in een kleinere heli, dan een Acrobat SE. Super machientje.

Hoi allemaal nog bedankt voor de info. :wink:

Ga meer eens op me bekijken wat voor een het wordt een kleine of een grootte electro heli. Heb een ding al gezien dat de prijzen er niet om liegen. :?

Uit ervaring week ik wel dat een grotere heli makelijker te zien is als een kleinere. :D

winkje zei:
Hi,

Kort vraagje: Ben je op zoek naar een grotere electro heli die 3D aankan of ben je op zoek naar een electro heli die 3D aankan en verwacht je dat het dan dus een grotere heli moet zijn......?
Inderdaad, je kan namelijk prima 3D-en met een micro heli.
zie bijvoorbeeld: hornet2_3d_2004_01.wmv :worship:

maar in de regel 3D-ed een grote toch wat gemakkelijker allemaal :wink: zeker voor de beginners.

zon kleine rakker heeft vaak zoveel power voor zijn gewicht dat het ook erg snel misgaat, bijkomend voordeel dan weer aan de andere kant, is dat zon kleine weer wat budgetvriendelijker tegen de vloer aan kletst :D

Back