Electro Heli vliegers omgeving Waalwijk

Beste Modelbouwers,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen: Ik heet Emanuel en woon in het pittoreske Sprang Capelle (bij Waalwijk) ik ben afgelopen najaar begonnen met heli vliegen en ben aardig verslaaft geraakt. Mijn eerste heli was een Honeybee CP-2 waarmee ik het hoveren geleerd heb. Omdat ik helemaal gek werd van de staartbesturing ben ik vrij snel overgestapt op een APlus400 waar ik nu nog mee vlieg, of altans pogingen doe tot. Op het werk heb ik een kleine lege hal ter beschikking waar in tijdens de lunch een accu leeg kan vliegen, deze is helaas te klein om echt in te vliegen, hoveren gaat goed en een klein 8-tje gaat oom nog net maar dan kom ik al dicht bij de muren (eng!!)

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar helivliegers in de buurt van Waalwijk om eens mee te gaan vliegen en wat ervaringen mee uit te wisselen en die mij misschien wat verder kunnen helpen met het vliegen. Ik heb al mijn heli kennis via Internet en heb mijn heli zo goed kogelijk afgesteld, maar misschien doe ik nog van alles fout en kan mijn heli nog beter vliegen dan ik denk.. Ik ben even op het vliegveld ik kaatsheuvel gaan kijken, maar daar waren geen heli's te vnden en volgens een van de leden zijn die zeer schaars op die club.

Dus woon je bij mij in de buurt en heb je zin om eens te gaan vliegen dan hoor ik het erg graag !

Hoi Blob,

Ik "vlieg" zelf met een Walkera 22E (begonnen met een 04) en woon in Waalwijk. Ben ook eind vorig jaar begonnen. Een 8-tje zit er nog niet helemaal in. Dus of je van mij iets kunt leren?!?
Bij de vliegclub in Kaatsheuvel kom je niet veel verder met je heli. Kijk eens op www.rcvliegshopforum.nl Daar vind je veel info over allerlei soorten heli's en meetings.

heey blob

ik woon zelf in kaatsheuvel en woon net 1 kilometer van die vliegclub waar je bent geweest. Ze vliegen daar vaker met gewone vloegtuigen zoals je al zei maar ik heb nu een indoor helikopter en kan daar al redelijk goed mee rondvliegen. Zelf meer als alleen 8jes. Op tafels enzo , maarja dat begint te vervelen en ik wil groter, ik ben ook over 2 en halve week jarig en dan vraag ik misschien ook een FP of CP helikopter van walkera. Heb de indoor al een jaar maar de laatste 3 maanden ging ik echt vliegen en leerde het ook beter. Ik woon zelf ook dicht bij weilanden maar of ik daar mag vliegen weet ik niet. Owja blobby ken jij het Lido ? Daar kom ik meestal om te rijden met benzine auto en soms heb je van die bepaalde open stukken waar je goed kan vliegen met een helikopter. Als ik mijn helikopter heb dan ga ik daar in het weekend vaak vliegen.

ps , helikopter man Hoe vindt jij de Walkera 22e vliegen? Want ik zit nog te twijfelen tussen de 76c en 22e

Rocky_Pascal zei:
ps , helikopter man Hoe vindt jij de Walkera 22e vliegen? Want ik zit nog te twijfelen tussen de 76c en 22e

De 76C ken ik zelf niet. De 22e is een CP-heli en is niet ideaal om mee te beginnen. Ik zou zelf kiezen voor een 04 om te beginnen. Vliegt makkelijk, is goedkoop en heeeeeeel crashbestendig.

HeliKoper zei:
Hoi Blob,

Ik "vlieg" zelf met een Walkera 22E (begonnen met een 04) en woon in Waalwijk. Ben ook eind vorig jaar begonnen. Een 8-tje zit er nog niet helemaal in. Dus of je van mij iets kunt leren?!?
Bij de vliegclub in Kaatsheuvel kom je niet veel verder met je heli. Kijk eens op www.rcvliegshopforum.nl Daar vind je veel info over allerlei soorten heli's en meetings.

Zo te horen ben je ongeveer even ver als ik. Toch zou het leuk zijn eens samen te gaan "vliegen" als het weer het toelaat. stuur me anders even een pb met je tel nr, dan kunnen we evt iets afspreken.

Groeten,

Emanuel

Rocky_Pascal zei:
heey blob

ik woon zelf in kaatsheuvel en woon net 1 kilometer van die vliegclub waar je bent geweest. Ze vliegen daar vaker met gewone vloegtuigen zoals je al zei maar ik heb nu een indoor helikopter en kan daar al redelijk goed mee rondvliegen. Zelf meer als alleen 8jes. Op tafels enzo , maarja dat begint te vervelen en ik wil groter, ik ben ook over 2 en halve week jarig en dan vraag ik misschien ook een FP of CP helikopter van walkera. Heb de indoor al een jaar maar de laatste 3 maanden ging ik echt vliegen en leerde het ook beter. Ik woon zelf ook dicht bij weilanden maar of ik daar mag vliegen weet ik niet. Owja blobby ken jij het Lido ? Daar kom ik meestal om te rijden met benzine auto en soms heb je van die bepaalde open stukken waar je goed kan vliegen met een helikopter. Als ik mijn helikopter heb dan ga ik daar in het weekend vaak vliegen.

Hoi Pasal,

Kaatsheuvel is lekker dichtbij, stuur me een pb met tel nr als je zin hebt eens te gaat vliegen, kun je meteen een iets grotere CP heli proberen (niet stukvliegen hoor !)

Groeten,

Emanuel

Jah lijtk me leuk, maar ik ga eerst even nog hier voor bij ons vliegen totdat ik echt goed kan vliegen. Ik heb trouwens een DF4 tje gekregen voor mijn verjaardag, of eigenlijk die moet ik nog krijgen(11 april ben ik jarig)!!!!!!

Back