Electro instructeur in de buurt van Roosendaal?

Zijn er op dit forum nog piloten in omgeving roosendaal?

Ik zoek iemand die het geduld heeft, om mij te gaan leren vliegen met electro. De voorzitter van die club opperd dat hij wel wil helpen, maar dan heeft hij liever dat ik een benzine kist koop. Maar door hun (Rare ) 4takt verplichting zie ik benzine helemaal niet zitten, kwa kosten.

Hij zei dat electro ook wel kan, maar dat je dan veel minder vliegtijd hebt. Electro vliegen zou mij maar 1 minuut oefen tijd zou geven, omdat hij dan 10 minuten bezig was om dat ding in de lucht te houden. :?

Als ik niemand kan vinden die me kan helpen, ben ik toch genoodzaakt geen clublid te worden, en dan toch maar wild te gaan vliegen, of dan mischien maar gewoon mijn hobby nu al op te geven. :cry:

Freakazoid zei:
Dat zijn veelal car racers, of ze zijn niet actief op et forum en hebben een verborgen mail adres.

Ze wezen me af omdat electro vliegen mij maar 1 minuut oefen tijd zou geven, omdat hij dan 10 minuten bezig was om dat ding in de lucht te houden. :?

Meer reacties graag in het beginners subforum.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/memberlist.php?mode=location&order=DESC&start=300
Zo uit mijn hoofd zijn volgens mij TITA, J. de Beer en Bert Scholten in ieder geval modelvliegers. ;)

Ik vind het alleen wel raar dat de voorzitter je meteen afwees :? Hoezo is hij 10 minuten bezig de kist in de lucht aan het houden? Welke kist is dat dan, en belangrijker wat voor aandrijving heb je er dan op zitten?

Et toestel is n simpele Graupner Terry met 6cell 600mAh, direct drive speed 400 6v, en een 3x16 CAM prop, die ik vandaag kado heb gekregen voor mijn verjaardag. Het is mischien niet het meest ideale toestel, maar hij schijnt wel makkelijk te vliegen. Aileron vliegen schijnt zoiso al niet verstandig te zijn bij je aller eerste vlucht?

Het is niet bepaald het beste materiaal om mee te beginnen, dat weet ik, maar ik moet het helaas doen met wat ik heb.

Niet lullig bedoelt ofzo, maar herinner je je het volgende topic nog: Graupner Terry goed voor beginner??
Er zijn genoeg mensen geweest die je hebben verteld dat dit niet het meest geschikte beginnerstoestel is, en dit is dan de consequentie...

Niet het meest geschikte, maar wel het meest betaalbare. Ik ga geen 400 euro smijten voor n vliegtuig wat waarschijnlijk toch wel tot snot gevlogen wordt.. Maargoed, dat is nu buiten de kwestie. Ik zoek dus iemand die daar niet over zeurt, maar me dr mee wil helpen. Als het dan n beetje wil lukken en ik vind het nogsteeds leuk, DAN wil ik voor n duurder kistje gaan kijken. (Wel nogsteeds electro, want 4takt is ruim 200 euro voor n motortje, en dat vind ik tegek)

Modelvliegen is nou eenmaal duur, al zijn er ook genoeg goedkopere alternatieven te krijgen.
Neem bijvoorbeeld het toestel wat Gerard je nog vele male heeft aangeraden( de Zabarak). Met dit toestel had je dit probleem niet gehad, maar ja je wilde niet luisteren toch?
Je verwacht van mensen dat ze zich zonder enig voorbehoud volledig aanpassen aan jouw eisen en wensen...het lijkt me overbodig je te vertellen dat het zo natuurlijk niet werkt....

Dan had ik wel andere problemen gehad.
Kan ik weer n peperdure speed controller kopen, en n peperdure speed600, 8cell pack, Dat wordt al n stuk duurder denk ik. Bovendien bied mijn locale modelshop dat model niet aan, en ik haat et om zulk spul te kopen zonder een verkoper te spreken..

Ik geef toe die zabarak is veel beter om te beginnen, en het is ook wel n redelijk mooi toestel, maar het ding vraagt een erg zwaar electro systeem.

Een Taxi met een 2takt motortje was ook erg leuk geweest, maar die model club is n beetje koppig kwa motor keuze. Op een of andere manier is een 200 euro kostende 4takt motor verplicht.

Maargoed, Iedereen kan moeilijk blijven doen en mij een rot humeur bezorgen omdat ik mischien de verkeerde start heb gemaakt, of proberen van mijn situatie toch nog het beste te maken..

Kan ik weer n peperdure speed controller kopen, en n peperdure speed600, 8cell pack, Dat wordt al n stuk duurder denk ik. Bovendien bied mijn locale modelshop dat model niet aan, en ik haat et om zulk spul te kopen zonder een verkoper te spreken..
Een speed 600 kost je hooguit 10E :P Er zijn hier mensen die met een Zabarak vliegen, en je kan er dus echt wel van uitgaan dat als hun zeggen dat het goed vliegt, het ook echt zo is.

Ik ga geen 400 euro smijten voor n vliegtuig wat waarschijnlijk toch wel tot snot gevlogen wordt..
Als je braaf naar je instructeur luistert, kan er eigenlijk niks mis gaan. I shouldn't say this...brings bad luck... maar ik vlieg nu een jaar met m'n trainer, en tot nu toe is hij nog helemaal heel.

Ik heb prijzen ruim voorbij de 40 euro gezien voor die motoren. :? Op de verkeerde plekken gekeken denk ik.

Maarja, Ik heb nu een terry gekregen voor mijn verjaardag, en terug brengen gaat nietmeer, volgens et bonnetje. Dus wat moet ik nu doen? Kan ik met zon terry dan echt helemaal niks?

Toen ik bij quartel epox en wat spulletjes ging halen waren er n paar mensen die lid zijn van BVL, en die waren toch vrij geintereseerd, ookal had ik zon terry. Ze waren vrij vriendelijk en vroegen me n keer te komen kijken. Maarja, die mannen zijn spoorloos. Ik zoek eigenlijk iemand die mij een beetje meetrekt bij die club, int begin. Want als ik daar binnen moet komen met mijn terry van "zoek et maar uit", is het voor mij ook niet echt leuk meer.

we zullen zien wie er op het eind van de rit duurder uit is, jij met je terry, veel epoxy en weinig vliegplezier, of diegene met de zabarak die heel blijft met dat ie iets duurdere motor.

Freakazoid zei:
Dan had ik wel andere problemen gehad.

Ik geef toe die zabarak is veel beter om te beginnen, en het is ook wel n redelijk mooi toestel, maar het ding vraagt een erg zwaar electro systeem.

Een Taxi met een 2takt motortje was ook erg leuk geweest, maar die model club is n beetje koppig kwa motor keuze. Op een of andere manier is een 200 euro kostende 4takt motor verplicht.

Maargoed, Iedereen kan moeilijk blijven doen en mij een rot humeur bezorgen omdat ik mischien de verkeerde start heb gemaakt, of proberen van mijn situatie toch nog het beste te maken..
Freakazoid je begrijpt het echt nog niet he :nosmile:
Je arrogante en tegelijkertijd egocentrische houding is iets wat mij (en in de toekomst kan ik je garanderen je clubgenoten ook) mateloos kan irriteren.
Die modelclub hoeft helemaal niet koppig te zijn qua motorkeuze, maar kan simpelweg door de gemeente verplicht zijn gesteld zich aan een bepaalde geluidslimiet te houden. Dat jij dan kennelijk niet de financiële middelen hebt om qua verbrandingsmotoren aan die eis te voldoen, is niet het probleem van de club maar van jou!
Daarnaast kom je met de belachelijke eis dat wij van de door jouw slecht gemaakte situatie maar het beste moeten maken omdat anders je humeur wel eens verpest kan raken (heb je er uberhaupt wel eens bij stilgestaan dat ook jij MIJN humeur kan verpesten met je eeuwig eigenwijze houding??). Ben je van te voren dan niet gewaarschuwd voor de fout die je ging maken? En wie heeft besloten de adviezen met een stijve kop te negeren? En wie zijn probleem is het dan uiteindelijk?

Als je geholpen wilt worden is het dus zaak in ieder geval de mensen die je proberen te helpen serieus te nemen en niet telkens denken het zelf allemaal wel beter te weten. Is helemaal niet erg als je denkt zelf alles beter te weten, maar dan begrijp ik niet waarom je ons dit probleem voorschoteld. :roll:

Voor zover ik kan zien heb je drie opties:
a) Eerst eens met mooi weer (zodat er meer clubgenoten aanwezig zijn) naar de club te gaan en te informeren of er iemand bereid is je instuctie te geven met de Terry

b)Een ander toestel te kopen waar je wel op en behoorlijke manier mee kan lessen.

c)De hobby maar opgeven

Aan jou de keuze, maar kom niet met een dergelijke arrogante en respectloze wijze hier - op een afgekapte manier - dingen eisen. :bye:

Ik begrijp het allemaal prima, Ik wilde een maand geleden graag met een terry beginnen, mijn ouders wisten dat, en kochten zon ding voor mijn verjaardag, rond mijn verjaardag kom ik erachter dat ze voor mij die terry gekocht hebben, en zit ik dus vast, want ik kan niet zomaar nog een vliegtuig bij gaan kopen, dat staat gewoon ronduit lullig voor mijn ouders. Dus nu heb ik het verkeerde vliegtuig, want ik had eigenlijk een zabbadinges moeten hebben, en jullie worden daar boos om, omdat ik nu een terry heb waar ik het mee moet doen. Duidelijk?

Ik ben niet arrogant en eigenwijs, maar jij bent gewoon n beetje koppig. Ik kan toch ook niet zomaar dat ding omtoveren in een ander vliegtuig? Dat snap je toch wel? Ik zit er nu eenmaal aan vast en ik kan daar gewoon niks aan doen. Ik heb een verkeerd vliegtuig gekozen, en daar oeverloos over door zeuren heeft totaal geen nut.

De gemeente die minder geluid eist is ook flauwe kul, een andere club hier in de buurt doet daar niet moeilijk over en die zit 3 kilometer dichter bij de stad, dus dan zit er iets totaal verkeerd, of de club heeft zelf die regel om een of andere reden.

a) Was ik zoiso al vanplan

b) Als et met die terry echt niet gaat, zal ik wel moeten...

c) Mooi niet, Het meeste spul heb ik al liggen, en dat ga ik gebruiken ook.

En nog iets, ik EIS niks, ik heb alleen n paar dingen waar mijn keuzes aanvast zitten, en dat heeft iedereen maar te accepteren, ook ikzelf...

zorg voor meerdere accupakketen bij voorkeur en een zender (wat voor merk/type heb je??) waarmee je met leerling/leraar configuratie kan vliegen, dat de instucteur in kan grijpen als het misgaat dan is er mee te leren vliegen, maar heel optimaal is het niet.

verder deel ik helaas deels jonathan zijn mening.
als je zelf in het traject blijft hangen dat je niks aan wil nemen van niemand en geen advies opzoekt, dan kom je jezelf een keer tegen, en daarbij is het ook nog erg zonde van het geld als je ker op keer je teryy in puin vliegt.

chill, calm down neem even aden, zorg voor de juiste spullen en juiste hulp en je gaat veel plezier beleven aan de modelvliegsport.

Gerard, lees de post boven de jouwe en het is je n stuk duidelijker hoop ik.

Ik heb een mooie Futuba Field Force 6, met een trainer jack, dus iedereen kan inpikken als instructeur. De packs zijn gelukkig niet zo duur, en zitten zo vol, dus in principe kan ik gewoon door blijven stomen, alleen met meer landingen.

Dat die terry in puin kan gaan, geld eigenlijk wel voor alles wat je koopt denk ik. Zolang er een instructeur aan je vast zit, moet et zelfs met de lompste kisten nog kunnen.

Freakazoid zei:
Ik begrijp het allemaal prima, Ik wilde een maand geleden graag met een terry beginnen, mijn ouders wisten dat, en kochten zon ding voor mijn verjaardag, rond mijn verjaardag kom ik erachter dat ze voor mij die terry gekocht hebben, en zit ik dus vast, want ik kan niet zomaar nog een vliegtuig bij gaan kopen, dat staat gewoon ronduit lullig voor mijn ouders. Dus nu heb ik het verkeerde vliegtuig, want ik had eigenlijk een zabbadinges moeten hebben, en jullie worden daar boos om, omdat ik nu een terry heb waar ik het mee moet doen. Duidelijk?

Ik ben niet arrogant en eigenwijs, maar jij bent gewoon n beetje koppig. Ik kan toch ook niet zomaar dat ding omtoveren in een ander vliegtuig? Dat snap je toch wel? Ik zit er nu eenmaal aan vast en ik kan daar gewoon niks aan doen. Ik heb een verkeerd vliegtuig gekozen, en daar oeverloos over door zeuren heeft totaal geen nut.

De gemeente die minder geluid eist is ook flauwe kul, een andere club hier in de buurt doet daar niet moeilijk over en die zit 3 kilometer dichter bij de stad, dus dan zit er iets totaal verkeerd, of de club heeft zelf die regel om een of andere reden.

a) Was ik zoiso al vanplan

b) Als et met die terry echt niet gaat, zal ik wel moeten...

c) Mooi niet, Het meeste spul heb ik al liggen, en dat ga ik gebruiken ook.

En nog iets, ik EIS niks, ik heb alleen n paar dingen waar mijn keuzes aanvast zitten, en dat heeft iedereen maar te accepteren, ook ikzelf...

Wat kom je hier dan doen? En de mensen hier doen niet "boos" tegenover je... De mensen hier proberen je te helpen, en dat is hoe je reageert? Lekker is dat. En BTW van die andere club, waarom ga je daar dan niet naartoe?

Ik kom hier omdat ik een vriendelijk iemand zoek die et niet erg vind om het met iets mindere spullen aan mij te leren. Sommige mensen doen net of ik vraag of iemand me kan leren vliegen met een zak cement.

Die gasten van de andere club eisen lidmaatschap van een of andere bond. Dat kost ook weer klauwen geld. Met Electro bij BVL gaan vliegen is 75 euro per jaar. Bij de grond piloten is dat 150 euro. Het dubbele dus. Noem me maar een gierige vrek, maar ik houd die 75 euro liever in mijn zak voor de hobby zelf.

Iedereen begon vriendelijk, maar halverwege werdt er weer bot gedaan om wat ik wel en niet kan. Ik weet niet of ze boos zijn, maar zo komt het wel over.

Sorry, maar als je het geld er niet voor over hebt, moet je er ook niet mee beginnen

Hoi freakazoid

Ik JvS heb een voorstel kom van het weekend met
je vliegtuig en de rest van je tuig (vlieg spul)
Eens langs in Rilland (Zeeland)
Dan kan ik eens kijken wat wij (ik) voor je kunnen doen

MVG J@N

Back