Electro instructeur in de buurt van Roosendaal?

Ik geloof dat ik dit weekend uit ga, met een boel vrienden mijn verjaardag vieren. Ik zal kijken of ik dan kan komen. In ieder geval ontzettend bedankt voor je aanbod.

Ik zal je een PM sturen met mijn mail adres, dan kunnen we daarmee verder.

Rilland ligt trouwens nog vlak bij ook, nog geen 25km :)

Grts,
Sven

Ik had het over de club... 75 euro... Dat is zo terug te verdienen, toch?

jawel, maar ik heb liever een club waarbij ik het niet terug hoeft te verdienen, snap je? :P

R.M.V.C. Alouette in Rilland doet nu ook mee in de club keuze, en heeft op et moment toch een sprongetje voor op de rest. Iemand bied me aardig aan om daar te komen kijken met mijn vliegtuigje, lidmaatschap is maar 45 euro, en het ligt dichter bij dan ik dacht.

dat lidmaatschap zal wel van de knvvl zijn, meerdere club vragen een lidmaatschap daarbij, ik persoonlijk doe daar ook niet aan, en gelukkig onze club ook niet, flauwekul en je hebt er geen drol aan.

Gerard! Alsof je mijn gedachte leest. :D
Wist je dat je met die verzekering voor 3 ton gedekt bent? Dat vind ik volslage knetter.

Wat kun je nou slopen op zon vliegveldje.. een hekje, of n lampje van n lantaarnpaal? De meeste clubs claimen toch zoiso al dat et betreden van et veld eigen risico is, toch?

Als je iemand voor zijn plaat vliegt, die dan int ziekenhuis of erger eindigt, dat kan geld kosten, maar hoevaak gebeurd zoiets nou.

Ik citeer even van vliegclub Alouette:
In het lidmaatschap is tevens een overkoepelende W.A. verzekering opgenomen, welke een aanvulling is op Uw (verplichte) W.A. verzekering. Uw W.A. verzekering dient wel de schade aan derden ontstaan door modelvliegtuigen te dekken (let U op de clausules hierover in Uw W.A.-polis).

Wat moeten ze nou precies? Moet ik controleren of mijn verzekering zulke schade dekt ofzo?

Hij is mischien wat breekbaar, maare. "arnt they all". :P

Met een 600mAh cell issie mischien wel snel leeg, maar zet er eens n 2700 op ofzo, daar zal ie wel mee uit de voeten kunnen, veel zwaarder is zon pack niet, hooguit 5 gram volgens mij.

Et ding is topwing, en enigzins V tipped. Dat vliegt naar mijn idee best stabiel.

als alternatief zou je gebruik kunnen gaan maken van lipo's, de 1500 mah moeten de speed 400 wel aan kunnen, bijna 3x zoveel stroom en ook nog lichter.

En wat het leren vliegen betreft, met een beetje hulp zal je met dit toestel veel plezier kunnen hebben, er zullen wel betere toestellen zijn maar met de terry zal het best te doen zijn.

M'n eerste trainer (freedom20 GP met 4cc) vloog naar mijn gevoel veel sneller vliegen dan de electrotoestellen die ik nu heb. Maar goed ik ben geen instructeur...... ;)

Succes met het vinden van iemand die je wil helpen met het onder de knie krijgen van deze geweldige hobby.

Ik heb van kinds af aan al gekwijld naar de heli's en dubbeldekkers van mijn buurman, toen kwam nog regelmatig een gele libelle helicopter langs mijn slaapkamer raam. :P Ik heb echt al tientalle speelgoed autotjes gehad en helemaal tot snot afgereden. Ik heb zelfs nog een tijdje in de robot battles gezeten. Nu wil ik het eens proberen in een iets spannendere tak dan ground vehicles.

Maar zie me vooral niet als een idioot die denkt "Vandaag kopen, volgend weekend al acrobatiek", want ik denk dat er bij beginnen een enorme hoop geduld komt kijken.

En ik weet niet of lipo wel nodig is? Ik dacht eigenlijk dat dat spul alleen voor indoortjes en extreem kleine vliegtuigjes waren? Mede omdat die accus explosie gevaarlijk zijn enzo. Bovendien waren de laders monsterlijk duur geloof ik. Ik heb al wel lipos gezien die gemakkelijk 10C kunnen boeren.

Ik heb nog wel een paar kleine vraagjes over het afbouwen van een terry, maar dat hoort hier niet echt thuis denk ik. :P Ik denk dat JvS mij mischien kan helpen, die is geloof ik veld eigenaar van een vliegclub, dus ik hoop dat ik hem wat vraagjes mag stellen, als ik daar op bezoek ben.

op het moment dat een 2700 mah pack 5 gram gram zwaarder is dan een 2700 mah pack dan neem ik er een hoop.

600mAh zit rond de 20g per cel terwijl menig 2400mAh cel al snel rond de 60g zit. Maakt dus nogal wat uit. :lol:

Ten eerste houdt de Terry als je hem bouwt onder de 500 gram vliegend !!! (advies Graupner 520 gram, maar neem wat speling voor reparaties)....te zware Terry red het dan niet meer op 6 cellen en je moet dan naar 7-8 cellen, wat dat ding weer (te) snel maakt .

Andere accu's als b.v. 2100mah NiMh Penlite's (AA-formaat) wegen 5 gram zwaarder maar je hebt ook één extra nodig voor de spanings compensatie = 56 gram (6x5 + 26)..... de accu's liggen voor het zwaartepunt dat wordt dus verbouwen.....

Looptijd verlengen of '500AR size' MiMh's van HeCell/KAN of GP van rond de 1000mah eventueel met één celletje meer (20-25 gram zwaarder)...

Of Lipo's 2x 1500 Kokam's (70 gram) of 2 x 2100 ThunderPower's (80 gram)...... plus een Lipo-save (€ 10,--) of regelaar die met Lipo rekening houdt....

Bij Lipo moet je op zijn minst investeren in een (eenvoudige) Lipo-lader vanaf € 27,50 ....

Ik heb voor de grap eens gekeken naar die lipoly accus. Ze zijn zo te zien bij lange na niet zo absurd duur meer, soms zelfs gewoon goedkoper, en ze schijnen al 10C te kunnen persen. Ik zal dr eens over denken.

Freakazoid zei:
... Als je iemand voor zijn plaat vliegt, die dan int ziekenhuis of erger eindigt, dat kan geld kosten, maar hoevaak gebeurd zoiets nou ...
Te vaak, ook met dodelijk gevolg: vorig jaar in Engeland, het jaar daarvoor in Oostenrijk. Je kunt je niet veroorloven WA onverzekerd te zijn. Nog een bekende morbide uitsmijter: het is voor de verzekeringsmaatschappij goedkoper iemand dood te vliegen/rijden dan iemand invalide te maken.

Ik heb geen idee hoevaak het fout gaat op zon club. Maar ik vind het wel raar dat bij de ene club die verzekering goedkoper is als bij de andere club. (Voorbeeldjes: "MVC De grond piloten" vraagt 75 euro lidmaatschap, EN nog eens 75 euro voor een verzekering. "MVC Allouette" vraagt 45 euro per jaar, en de verzekering is blijkbaar al inclusief "BVL Steenbergen" Doet hier denk ik helemaal niet aan?)

Maargoed, Allouette is goedkoop en inclusief verzekering, dus om die kosten zal ik ook niet wakker liggen.

Het hoeft ook maar een keer goed fout te gaan en je hebt je volledige premie er al uit.
Zoals Ron aangeeft is vooral blijvende invaliditeit a.g.v. een ongeval een erg kostbare aangelegenheid.
Stel die persoon kan a.g.v. het ongeluk wat jij mede hebt veroorzaakt niet meer werken. Op wie denk je dat ze de gederfde inkomsten zullen gaan verhalen? En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van een ziekenhuisopname...

Bij ons op de club zijn ze (terecht) ook erg 'streng' als het gaat om een aansprakelijkheidsverzekering. Je moet in ieder geval een avp hebben die schade dekt tot 1.000.000 euro. In eerste instantie zou je kunnen zeggen dat dit overdreven is omdat zo'n vliegtuigje nooit 1 miljoen schade kan veroorzaken. Het gaat echter dan ook niet alleen om de directe schade, maar ook alle daaruit voortvloeiende kosten.

Die zullen een lidmaatschap van de knvvl (waar je automatisch meeverzekerd bent) dan wel niet verplicht stellen. Bij ons op de club is dat ook niet verplicht, maar hebben ze zelf volgens mij een overkoepelende verzekering afgesloten.

Freakazoid zei:
Ik heb voor de grap eens gekeken naar die lipoly accus. Ze zijn zo te zien bij lange na niet zo absurd duur meer, soms zelfs gewoon goedkoper, en ze schijnen al 10C te kunnen persen. Ik zal dr eens over denken.

waar heb je dat gelezen dan,....

de lipoly accus die ik ken kunnen 20C leveren en kosten maar 10.50eurie

Back