Electro of Brandstof auto? en welke schaal/merk?..

• Topicstarter Topicstarter bootjesman
  • Startdatum Startdatum
B

bootjesman

Guest
Beste RC'ers,

IK ben me nu sinds 5 dagen aan het verdiepen in de wereld van het RC rijden(auto's) Nu wil ik ook een wat professionelere auto aanschaffen (heb nu een 9 jaar oude nikko :oops: ) Maar ik heb al op veel site's en shops gekeken, maar ik kom er maar niet uit.

Wat ik wil hebben is:

- Snelheid boven de 30-40
- On the road (meest gebruikte schaal)
- Zo goedkoop mogelijk standaard auto (tunen kan altijd nog en ben maar een scholier)

Wat raden jullie mij zoal aan?

Dan nog 1 vraag, mijn stekker van mijn accu (Yatima) heet hij ongeveer :oops: is zo'n bettje kapot (de stekker die in de auto zelf zit) ik moet de stekker van mijn accu met een spijker naar beneden gedrukt houden wil hij kontakt maken. Weet iemand waar ik zo'n nieuw stekkertje kan kopen?

MVG Nick

hallo,

Ik denk dat jij het beste kan beginnen met een electro 1:10 auto.
Kijk maar eens bij pkracing.nl daar staan wel enkele leuke modellen om mee te beginnen.
Wat je kiest ligt helemaal aan je buget, maar ga niet voor het goedkoopste want dan is de lol er vaak snel af of het kost het erg veel geld om hem sneller te maken. Koop de beste welke in jouw buget ligt.

Kijk eers maar eens wat jij wel goed lijkt dan kunnen wij op dit forum je wel een beetje helpen met de definitiefe keuze.
Dat stekkertje is waarschijnlijk van Tamiya en kun je kopen bij de meeste modelwinkels.

Hi,

leuk dat je wilt gaan beginnen met RC-rijden. Je zult er snel aan verslingerd zijn is mijn gok. Mijn eerste tip zou zijn: zoek eens op beginner + electro in het autodeel. Als je dat gedaan hebt, lees dan in het electro deel van het autoforum alles over de TT-01 (dat is een pagina of 30 geloof ik) een leuek beginnersauto. Daarna weet je vast al een stuk meer. Succes, en als je er niet uitkomt, vraag!

leuk dat je aan deze hobby begint. Ik weet niet wat precies je prijsklasse is, maar als je het niet al te duur wilt maken raad ik je een brandstofauto af deze zijn over het algemeen veel duurder in onderhoud en vereisen ook enige kennis in verband met het afstellen van de motor. Na een tijdje is dit wel onder de knie te krijgen en begint het echt leuk te worden.
dan heb je natuurlijk ook nog de elektro auto's.
Deze zijn wat goedkoper in onderhoud en wat makkelijker af te stellen(mits je een wedstrijd auto wilt kopen). Je blijft alleen wel zitten met de rijtijd, die zal hooguit 10 min zijn en dan is het over.

Die tamiya stekkers kun je van mij krijgen of je kunt ze kopen bij een modelbouw winkel bij jou in de buurt. Ik zal hieronder even een opsomming maken van populaire en niet al te dure auto's.

brandstof auto's
-Hpi RS4 3 350,00 RTR
-Mugen Msx 3 175,00 zonder elektronica of body
-Tamiya TGS RtR 255,00

elektro auto's
-Tamiya tt-01 195,00 RTR
-Hpi sprint 135,00 alleen chassis
- Associated tc 3 RTR 285,00

RTR= rijklaar

Bedankt voor alle antwoorden, heb weer wat leesvoer zo te merken;) Stijn, hoe hard gaat die RTR ongeveer?..

De associated vind ik een fijne auto om mee te beginnen, maar ik betaalde destijds 450 gulden voor die rtr associated tc3(dus 280 euro lijkt me te duur)
Als je toch een iets beter chassis wilt zou ik proberen een hpi sprint rijklaar te maken, je kunt altijd in de verkoop sectie kijken voor een mooie electro, met 200 euro kom je dan al veel verder dan in een winkel

als ik jou was zou ik eens kijken naar een 2e handse auto, vraag dan gewoon hier op het forum of de auto die je op oog hebt de moeite waard is of niet,
voor 150€ kan je al een mooie beginnersauto kopen, en met wat goed zoeken kan je voor 200€ al een half getunede 2e hands auto kopen die al iets betere lader ed bezit dan z'n ready to run model.

Als beginner zou ik niet beginnen met brandstof, ik denk dat dat je gaat tegen vallen. Brandstof vergt meer onderhoud, afstellen, etc etc en wat je wilt is denk ik lekker gaan rijden en rustig alles verkennen. Als het binnen je budget valt zou ik een rtr tb-02 van tamiya nemen. Die is net weer een stuk beter dan een tt-01 en meer zijn geld waard vind ik.

wat wil je eigenlijk? een bouwpakket of moet hij al ineen zitten?

maar ervaring of niet, neem een bouwpakket...is op lange termijn alleen maar een voordeel :wink: en de winkel zal je ook wel helpen met de keuze van je electronica :)

Associated tc 3 RTR +- 40 kph
Hpi Sprint.... afhankelijk van de elektronica
tamiya 30 kph met standaard mabuchi 540 motor

De TC3 is een hele goede auto leuk om mee te beginnen je kan ook tunen naar een Factory Kit correct me if i am wrong maar je kan er meer aan afstellen dan die tamiya's
en pk heeft al heel lang een RTR Schumacher Mission aanbieding staan

Back