Electro setup advies gevraagd voor de PJP BAe Hawk MK1/1a

Tja hoe ga je het uitleggen.
Gewoon eerlijk is het best, lijkt mij.

En je hoeft niet alles in 1x te kopen.
Je hebt nu de bouwdoos (of is onderweg). En daarna het eerste wat je moet kopen, is de fan. De motor/regelaar/lipo's/servo's etc etc komen veel later pas. Want je kan het toestel al bijna helemaal bouwen, als je de fan en de kit hebt.

Dus dat zou ik doen, eerst de bouwdoos en de fan hebben. En dan gaan bouwen. Als het dan allemaal te duur wordt, dan kan je hem nog altijd aan het plafond hangen. En dan heb je niet duur geinversteerd.

1 nadelig dingetje voor je. Je schreef hierboven ergens, dat als het fout mocht gaan, dan je dan gewoon de setup in een ander model gaat gebruiken. Afhankelijk van de crash die je hebt, kan het zijn, dat je niet veel van je spullen overhoud voor in een ander model.
Ik heb setups gezien, waar je alleen de regelaar nog kon gebruiken. De rest was stuk, krom, beschadigd. Puur omdat de prop/fan opgesloten is, en niet weg kan als deze gaat breken. En dus alles in omgeving vernietigd.

Maar het verhaaltje wat ik als laatste zei, laat dat door je ogen naar binnen gaan, en door je oren weer naar buiten. Modelbouwers horen zo niet te praten, dat het fout kan gaan. FOEI FOEI FOEI van mij.

Bouw gewoon het model zo goed mooi als je kan, en je zelf ook wilt. Jij moet straks trots op het veld staan met het model.
Het enigste wat je zeker moet hebben (mocht het niet bij de bouwdoos zitten). Dat is waar het zwaartepunt precies zit. En wat de maximale roeruitslagen zijn van het model. OK ik ben misschien vroeg om dit al aan te geven. Maar mocht je ze niet hebben. Dan heb je tijd genoeg om ze te vinden. Deze gegevens moeten goed zijn. Want als je je model af gaat schieten, dan wil je niet, dat 1 van die dingen niet klopt. Want eenmaal afgeschoten, betekent vliegen.

Noah zei:
.....Wij hollanders zijn geprogrammeerd om alles zo goedkoop mogelijk te kopen.....

Klopt, maar kijk eens hoeveel tijd je werkelijk staat te sturen (euros per vlieguur gemiddeld per jaar) en hoeveel tijd je inlevert door te besparen op aanschaf.
De overweging wordt dan: geen luxe vliegtuig, of juist 1 van een behoorlijke kwaliteit. Vooral niet gaan emmeren met te goedkoop spul. Dan maar liever niet.

Noah zei:
.....Met de besparingen van de zinderlijkheid van mijn zoontje ga ik het ook niet bekostigen, dus zal er een potje voor opzij moeten zetten. En dat zal wel even duren voordat dat voldoende gevuld is....
Zindelijk, potje, vullen??? Je kan dit heel raar lezen :roll: Het gezeik moet gewoon stoppen :lol:

Back