Electro sleepmeeting 20 (!!!) November bij Aeroclub Kennemerland (Stompetoren)

Haha nee Gerben wat jullie vandaag allemaal geflikt hebben voor me weet ik niet, maar dat zie je zeker niet op ieder treffen.
Trouwens jou demo aan het einde van de middag heeft ook diepe indruk op me gemaakt.

Ik wil nog een keer extra zeggen dat de slepers die vandaag vlogen perfect hun model beheersen dat zie je wel eens anders.
Je voel je zelf dan als zweverpiloot heerlijk vertouwd, wat de piloot voor je ook doet.
Je hoeft alleen maar het draadje te volgen zo simpel is het.

Nog even voor de duidelijkheid de filmpjes zijn niet tijdens een sleep gemaakt maar met mijn hotshot.
Ik had gehoopt wat meer sleepjes in beeld te hebben dat is helaas niet gelukt.
Wel kan je zien dat er bij jullie ook veel water in de omgeving is.

Ook van mijn kant even nog mijn complimenten voor de mooie dag!
Koffie bij aankomst, soep tussendoor...alles was dik voor elkaar!
Na overprikken van de juiste kristallen (Maarten...mijn dank is groot!) heb ik de Climaxx zijn luchtdoop en mezelf mijn sleepdoop kunnen geven. De eerste vlucht ging met trillende vingers en was daardoor erg snel weer over maar daarna heb ik toch een paar keer erg prettig kunnen zweven. Ik ben erg tevreden over de Climaxx!!

Groeten,

Justus

Hier het laatste filmpje.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vond het een gezellige dag,, helaas wilde de motor van de biglift niet op 10S waardoor ik op 6S moest vliegen,
Toch heb ik wel 10 mooie sleepjes gemaakt.

@ gerben, wat me opviel is op het moment dat hij boven de 3kw uit kwam, was de timing verkeerd.
Blijft freemd, maar dinsdag staat de speedster op de plank met een mooie nieuwe hybride..

Leuke groepsoto! Hopelijk kan er nog een iets grotere versie geplaatst worden (linkje naar originele grootte?)

Verder inderdaad een super leuke middag. Ook ik kwam redelijk laat binnenwandelen, maar desondanks nog zo'n vier sleepjes mee kunnen pakken achter de IBIS (Gerben, bedankt!).

De focus vliegt ook op het vlakke prachtig. Hij bleef zelfs verrekte lang boven ondanks de afwezigheid van thermiek!. Ben dus zeer blij met de sleepkoppeling in de neus van de Focus. Echt een kist om nog lang van te genieten. Het extra gewicht door de reparaties heeft dus niet echt voor verslechtering van het vliegeigenschappen gezorgd. De redelijk hoge landingssnelheid met speedbrakes viel wel op. Maar dat maakt het dan ook weer spannend en is goed op te vangen :).

Laatst bewerkt:
Na overprikken van de juiste kristallen (Maarten...mijn dank is groot!) heb ik de Climaxx zijn luchtdoop en mezelf mijn sleepdoop kunnen geven.

Mooi man! Leuk dat ik je heb kunnen helpen met mijn kristallen en dat de Climaxx goed vliegt! Kon je wel met je eigen ontvanger vliegen of heb je die van mij gebruikt? Groeten, Maarten

Kan de groepsfoto waar ik op sta (de laatste twee foto's) ook geplaatst worden?

De filmpjes ga ik zometeen monteren!

Laatst bewerkt:
Kon je wel met je eigen ontvanger vliegen of heb je die van mij gebruikt? Groeten, Maarten

Ik heb exact dezelfde ontvanger erin zitten dus heb ik alleen de kristallen over gezet en was het meteen verholpen. Ik denk dat ik die oude ontvanger maar als servo-tester ga gebruiken thuis want die vertrouw ik in geen vliegtuig meer.
Voor sinterklaas dus graag 2 nieuwe (of gebruikt maar nog goede) pcm ontvangers want met de Twin Astir ga ik zeker ook een keer een sleepmeeting bezoeken.

Gaaf filmpje Hendrik.
De dag begon grijs en met het uur werd het steeds mooier … later volop zon. :D
Dit beleef je nog een keer als je naar het filmpje kijkt.

Johannes

Verdorie jongens, wat een mooie dag hebben jullie gehad. Bij het lezen van elke enthousiaste post krimp ik weer wat verder ineen in mijn stoel. Bijzonder jammer dat ik het gemist heb, maar hier hebben we ook goed werk verzet. De meeste meubels staan op de goede plek, alle media werken weer, nu nog de rest van de dozen uitpakken......
Volgende keer ben ik weer van de partij! Zo nog even de filmpjes bekijken en wat verder ineen zakken ;).

Mooie beelden en filmpjes, leuk om de dag nog eens te beleven.
Wat een heerlijke dag, goed sfeertje en allerlei verschillende en heel diverse modellen kunnen bewonderen in hun element. Hoe zat eht met de thermiek eigenlijk? Hoorde van Dirk dat hij op een gegeven moment maar niet omlaag kwam, hoe was het voor de overige zwevers?

De groepsfoto's die ik heb staan hier:
ACK Sleepdag | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

Raymond, volgende keer ben je er weer gewoon bij he! :)

Voor wie er nog meer een rotgevoel heeft bij het einde van de sleper van Ruud, stuur me maar even een PM'etje, voor een klein goedmakertje richting Ruud.
Het ging om dit model:
TRAINER 60.PHOENIX PRODUCT

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Ook ik heb een super dag gehad. De avond van tevoren belde Jacob me of ik zin had mee te gaan, geen spijt dat ik gegaan ben. Het was toch best spannend zo'n eerste keer gesleept worden, het gevoel deed me terugdenken aan mijn eerste keer vliegen. Maar eigenlijk is het heel relaxed(lees aanrader) Dank aan ACK voor de gastvrijheid en warme soep. Dank aan Gerben en Ruud! Het is erg gerustellend als je door zulke kundige piloten gesleept wordt. En ik denk dat we met z'n allen het leed van Ruud wel wat kunnen verzachten;)
Jacob, dank voor de uitnodiging en de lift!

Groeten Rick

Doe ik Gerben,
het was een dure dag voor Ruud en voor mij :cry:. Ik heb vandaag nog gezocht naar mijn portemonnaie, met 3 man door het Broccoliveld gelopen, alle voetstappen gevolgd, maar NOP NIENTE. 't was wel weer een prachtige dag zo in het Hollandse lage land, zonnetje, zwanen, molentje.
OK pasjes geblokkeerd, rijbewijs opnieuw aanvragen etc. etc. Ik hoop dat iemand hem ooit nog vindt, het geld mogen ze houden, maar de pasjes en verzekeringsbewijs etc. wil ik wel terug. Ik had net 50 Euri gepind voor inschrijfgeld, en pas toen ik een collecte voor Ruud wilde organiseren merkte ik het verlies........Morgen aangifte doen etc.
Desondanks PM. ik je voor bijdrage.
groets, Japio
PS. meeuw slaapt, geen huisarrest, kan er ook niks aan doen.........;);)

Voor wie er nog meer een rotgevoel heeft bij het einde van de sleper van Ruud, stuur me maar even een PM'etje, voor een klein goedmakertje richting Ruud.
Het ging om dit model:
TRAINER 60.PHOENIX PRODUCT

Groet,
Gerben

Gerben ik liep gisteren al met de gedachte om met alle zweverpiloten wat op te halen voor Ruud niet dat me jou slepen niet gewaardeerd maar schade vliegen is zo vervelend vooral als je je heel de dag met plezier heb in gezet voor een ander.

Ik roep dus bij deze ook op om kleinigheid te doneren voor Ruud.
Als we met z'n allen 7 1/2 euro storten heeft Ruud weer een nieuwe kist, en blijft er nog wat over voor de slijtage van de accu's van de slepers.
Gerben ik stuur je een pb.

Laatst bewerkt:
Bertus,

Ik heb al heel wat berichtjes binnen, maar shhhhhht, niks tegen Ruud zeggen, moet een verrassing blijven ;)
En het is natuurlijk geheel vrijwillig, absoluut geen verplichting in welke vorm dan ook. Puur voor wie het fijn zou vinden om op deze manier een bijdrage te leveren.

Jaap,
Mooi balen van die portemonnaie, hoop dat hij nog ergens opduikt..
Is de meeuw er niet naar de MAC gevlogen voor een hamburger?

Groet,
Gerben

Fred59 heeft zijn talenten op de groepsfoto losgelaten met als resultaat:

GroteFoto-MGWXQBI3.jpg

Groet,
Gerben

Back