Electro sleepmeeting 20 (!!!) November bij Aeroclub Kennemerland (Stompetoren)

Gerben

Forum veteraan
Hallo,

Omdat er enthousiast gereageerd werd op het idee om dit jaar nog een electro sleepmeeting te houden, organiseert Aeroclub Kennemerland binnenkort weer een electrosleepmeeting!

Wanneer: Zaterdag 13 November
Uitwijkdatum : 20 November (mocht het op de eerste datum slecht weer zijn)
Aanvang: 10:00
Noordervaart 26, Stompetoren (vlakbij Alkmaar)
Modelvliegclub Aeroclub Kennemerland
ACK fotopagina

We hebben een ruim veld van 100x100mtr. In het clubgebouw is frisdrank, thee en koffie te vinden en voor de liefhebbers ook warme chocolade melk (lekker als het koud is!). Chipje en warme soep behoren ook tot het assortiment.
Voor de slepers is een ruime 12V voorziening aanwezig, 1000Ah staan tot jullie beschikking. Eventueel is er ook 2kw aan 220V beschikbaar.

Er zullen in ieder geval 2 stevige slepers aanwezig zijn, zwevers tot ruim 10 kilo kunnen zeker gesleept worden. Meer slepers zijn natuurlijk welkom. Vanuit de vereniging hebben al enkele leden zich aangemeld met diverse typen zwevers. Van klein tot groot, zwever, sleper of toeschouwer, iedereen is van harte welkom!

Aanmelding zal ik in de startpost bijhouden:
1. Gerben (Gerben) - Ibis 120 tot 11kg (K68 of 79), ASW22 4mtr (K65), ASW28 4mtr (K68), Skydancer 0.6kg
2. Ruud (Ruud) - Trainer 60 tot 10kg(2.4ghz), Excell 3.2mtr (2.4ghz)
3. Jacob Bos (jacobbos) ASW 15, 3kg, 3m, (2,4GHz)
4. Johannes (Ariel), Flamingo Multiplex zwever 2,5 m (K82), DG-100 Robbe 3,75m (K65), Dread 0.75kg
5. Kees (pl119), Multiplex Flamingo (K82)
6. JH (KHvdK), toeschouwer, MPX Alpha(?)
7. Hendrik, Das Bunte Huhn (3,15 mtr), Sunny (2 mtr), 2,4 Ghz en kan 61
8. Jeff (jeffbr), Fox 4mtr 10kg, B4 3.8mtr, B4 5mtr (misschien)
8. Dirk (Dirkschipper), F3J 3m30, 2,1kg klittenband, Möwe 3m80, 6,5 kg
9. Rob Oranje, L-Spatz van 4m ? kg.
10. John G (John Tootall), zwevers (35mHz synth+2.4)
11. Wim N.
12. Joop T.
13. Siem R., DG500 4.4mtr
14. WillemJan W. - Minimoa 3.2mtr
15. Evert L., Spirit 2 2mtr, Rhino 2 2.6mtr (2.4gHz)
16. Joost W., Ultra 2.5mtr (K69-synth)
17. Maarten (MaartenX) Habicht 2.6 m, 3.5 kg, ASH 26, 3.2 m, 2,8 kg. Eventueel Eraser F3B, 3,2m, 2,3 kg, Tangent Kult Mini. (K62)
18. Bertus (Bertus), Hotshot sleper tot 1kg (2.4gHz)
19. Jan R (Mac), Pilatus B4 (K74 of K84)
20. Justus Moree (Justus), Topmodel Diva 3mtr 2.2kg, Climaxx 2,5mtr 1.4kg (K77/65/220)
21. Daan (Discus2ct), Robbe Focus 3m, (2.4gHz)
22. Jeroen(JN@DG), Solution 2.0 (spw 2,8m,K77)
23. Leon Wubbe (Wubbe) ASW-22 en ws. Sniff, (K(2)82).
24. Arjan (PH_AJH) Cirrus 75, SG-38, Grunau Baby (k67), Taxi Cup II (k73)
25. Fred, Ninja, Elisoid
26. Raymon, sleper biglift , salto

Tot ziens op de electrosleepmeeting, groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik dan wat tijd vrij kan maken, maar ik zit dan midden in een verhuizing. Ik kan nog weinig beloven tot het laatste moment, het hangt helemaal af van de klusvoortgang. Zin heb ik wel!

Gerben ,

Helaas zag ik net dat op zaterdag 13 november de goedheiligman, Sinterklaas, bij ons in het dorp aankomt. Met 3 kindertjes kan ik absoluut niet daaronderuit komen. Ik zal de link wel even doorsturen naar diverse personen.

Maar , je weet nooit wat het weer doet. 20 November staat al reeds geagendeerd.

Veel sleep plezier...........

John G.

Ik heb net met het parlement (mijn vrouw) overlegd en ik mag op
13 november meedoen. ;)

Johannes (Ariel),
Flamingo Multiplex (zwever 2,5 m) kan 82, DG-100 Robbe 3,75m Kan 65.

Johannes

Ik.............

ben er bij.

Kees:
Multiplex Flamingo, 2.4GHZ
Jacob, zullen we carpoulen bij Van der Valk Wolvega?

groet!
Kees

Ik zou het wel eens willen zien.
Helaas heb ik geen zwevert met ailerons, maar misschien lukt het me om een kleine ALPHA klaar te krijgen om dit eens onder begeleiding van Raymond te proberen.

Schrijf me maar in als toeschouwer. Tenzij Sinterklaas komt voor mijn kleinzoon

Groeten, JH

@JHvdK

Slepen zonder ailerons is geen probleem, dit hebben we al regelmatig gedaan.
Het enige is is dat je niet vanaf de grond kan starten. maar met een handstartje gaat het prima.

Groet,
Ruud.

Count me in! (mits het weer en de baas geen roet in het eten gooit..)

Louis (Loeki) discus CS - 2,4 ghz

Wat een belangstelling alweer, leuk!

Raymond, hoop dat je een gaatje kunt vinden, je hoort er toch wel een beetje bij als vaste gast op de meetings.

De aanmeldingen hier op het forum verwerkt in de startpost. Vanuit de vereniging al van een aantal enthousiaste vliegers gehoord dat ze ook zullen komen. Wordt nog druk!

O, nog niet gemeld, we hebben een goede kachel staan in het clubgebouw, mocht het buiten koud zijn, is het binnen alsnog lekker warm!

Groet,
Gerben

graag doe ik doe ik ook mde met het sleeptreffen. ik zit op kanaal 62. ik neem mijn ash26 en de habicht mee tot dan!

Een filmpje van Raymond van de Electrosleepmeeting November vorig jaar, mooie beelden en het geeft een goede indruk van het veld waar we vliegen;

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou lui, het lijkt mij een uitgelezen moment om mijn sleep-luchtdoop mee te maken. Misschien de allereerste vlucht maar met mijn F3J (3m30, 2,1kg) middels klittenband, en daarna met mijn Möwe (3m80, 6,5 kg).
Ik neem ook nog een clubmaatje mee: Rob Oranje, met een L-Spatz van 4m en ? kg.

Lijkt me ook leuk om eens een aantal forumleden in levende lijve te ontmoeten. Ik denk aan: Raymond (Fotor), Johannes (Ariel), de geheimzinnige "MaartenX", ...

Uiteraard mits we welkom zijn.

Allebei 2.4 GHz.

Groeten,
Dirk

Laatst bewerkt:
Iedereen is welkom.
Tja, nu moet ik zeker komen..... Dan moet het alleen niet op de uitwijkdatum gaan gebeuren, dan kan ik echt niet.

Laatst bewerkt:
Tsja, er staat al het een en ander in de agenda...

Het zal waarschijnlijk deze keer niet gaan lukken. Ik heb inmiddels een sleephaak voor in mijn ASW-22. Die ga ik in ieder geval inbouwen, is het niet voor deze keer dan komt er zeker een volgende :yes:

Jeff, Dirk, leuk dat jullie ook komen.
Indien mogelijk graag jullie frequenties vermelden bij het aanmelden, kunnen we eventuele dubbele bezettingen van kanalen voor zijn, vooral ivm de slepers.

Raymond, hopen dat het de 13e gewoon mooi weer is!
Bij het prikken van data wist ik dat jij de 20e niet kunt, maar een andere datum was echt niet mogelijk ivm andere activiteiten, sorry...

Wubbe, ik zie dat je in Haarlem woont, als je interesse hebt kunnen we wel een afspraak maken voor een ander weekeindje bij Aeroclub Kenemerland, neem ik (of Ruud) de sleper wel mee.

Groet,
Gerben

Back