Electro stunt vliegtuigje (86cm spanwijdte) Vliegt super!!!!

En welke lipo moet ik dan kiezen :?:

hoeveel mah?
hoevel volt?

Op de site staat: Continu Stroom: 7-20A Max. Stroom: 24A
Prop: 8x4, 9x4.5 (@3S lipo), 10x4.7 (@2s Lipo)
Thrust: +/- 800 gram met 8x4 op 3S Lipo.

Wat is een 3s lipo :?

een lipo met 3 cellen,11.1 volt,2cellen is 7.4v
hoe meer volt,hoe meer kracht je motortje heeft...
als de max stroom 24a is dan zou je een 3s of 2s lipo moeten hebben van ongeveer 1200mah 20c
of een 2000mah 12c.

Senne zei:
een lipo met 3 cellen,11.1 volt,2cellen is 7.4v
hoe meer volt,hoe meer kracht je motortje heeft...
als de max stroom 24a is dan zou je een 3s of 2s lipo moeten hebben van ongeveer 1200mah 20c
of een 2000mah 12c.
Gewoon een LiPo die continu 24A aankan. :wink:
Liefst iets meer is beter voor je LiPo

de mijne is ook juist af en vliegt met een het-rc 6/20 met een 3s2200ma

voor de vleugelbevestiging gewoon een plaatje in de romp lijmen en een inslagmoer gebruiken
een boutje door de vleugel en klaar

Ik ga hem uit 6MM depron maken met een vol vleugel profiel :wink: Is het erg dat de uiteinde van de vleugels niet afgeplat zijn, maar dezelfde vorm hebben als de ribben in de vleugels? Heeft dit veel effect op het vlieggedrag? Dat is het enigste wat verandert moet worden met de depron versie.

Niemand een foto'tje van de onderkant? Vind het op de tekening wat onduidelijk hoe hij nou moet komen bij de onderste fuselage en de site met instructies en foto's zoals het voorblad van de tekening zegt is niet meer online door de spam. Ik ga de vleugel denk ik niet uitwisselbaar maken, want 86CM span is makkelijk te vervoeren in de auto.

Tadango, ik zag eerder in deze thread dat je ook een lichte depron versie had gebouwd. Ik snap het gedeelte bij de vleugels alleen nog steeds niet.
Ik wil de vleugels er gewoon op lijmen, maar op de tekening staat nogal onduidelijk aangegeven hoe en wat.

aan de voorkant zit er tegen de vleugel een blokje / pin gelijmd die in een uitsparing valt in de romp. Achter zit er een plaatje triplex gelijmd tussen de balse zijkant balken waar een breekbout doorheen gaat.

Ik idd heb nog nooit gevlogen (nouja met de xtwin..... :roll: )maar ik vind het bouwen gewoon leuk en ik ga eerst met een makkelijker
toestel oefenen voordat ik hiermee ga vliegen, maar ik vind het fijn om vast een setup te weten zodat ik daar ruimte voor kan maken :)
daarom wil ik alles vast weten.

Eli zei:
Ik idd heb nog nooit gevlogen (nouja met de xtwin..... :roll: )maar ik vind het bouwen gewoon leuk en ik ga eerst met een makkelijker
de x-twin is ook het makkleijkste vliegtuigje vat er is, als beginnerstoestel is de easystar wel goed, gebruik de zoekfunctie maar even

en nu weer :ontopic:

robert14 zei:
Eli zei:
de x-twin is ook het makkleijkste vliegtuigje vat er is, als beginnerstoestel is de easystar wel goed, gebruik de zoekfunctie maar even

en nu weer :ontopic:

:offtopic: dat van die xtwin was een grapje want ik weet ook wel dat dat een super makkelijk vliegtuigje is . en ik heb ook al alles over die easystar gelezen.

Morgen wordt er depron gehaald en kan de bouw beginnen. Het enigste puntje waar ik nog op stuit is het ronde gedeelte achter de canopy.
Kan ik dit met 3MM depron in dezelfde vorm krijgen? In ieder geval niet op het alleruiterste puntje, want daar is het oppervlak van het depron zo klein dat je het niet gebogen krijgt. Of is het gewoon probleem om het vierkant te houden i.v.m de aerodynamica? :)

B.v.d.

Back