Electro stunt vliegtuigje (86cm spanwijdte) Vliegt super!!!!

aha weer iets geleerd :P
nou zie ik bij de motor dit staan: Continu Stroom: 7-20A Max. Stroom: 24A nou lijkt mij een 18A regelaar dan ook te wijnig :?
zal wel kloppen als jullie mij dit aanbevelen maar ik denk ik vraag het toch ff voor de zekerheid :wink:
 
Iemand enig idee of 120W vermogen (max. 60 seconden) overpowered of goed is voor een depron toestel hiervoor?
Aantal RPM/V: 4711 KLIK Er is ook nog een 3361 RPM/V versie die een vermogen van 100W (max. 60 sec) heeft.
 
@maurits: overpowerd is het pas als alles stuk is na 1 keer gasgeven, dat valt met 120W wel mee ;) Hoe meer hoe beter!

@Eli: 18A kan, je vliegt toch met minder vermogen, maar 25A zou beter zijn.
 
Tadango zei:
@maurits: overpowerd is het pas als alles stuk is na 1 keer gasgeven, dat valt met 120W wel mee ;) Hoe meer hoe beter!

Haha oke, zo dacht ik er ook over. Ik ga morgen depron halen en zal dan gelijk beginnen met bouwen. De ribben in de vleugel laat ik een paar MM kimpen omdat ik de vleugel bedek met 3MM depron, anders wordt de vleugel wel heel dik. Als setup ga ik de inrunner gebruiken van hierboven en 9GRAMS 1,5KG/cm servo's van RCtechnics (deze heb ik nog). Een 12A Fly regelaar en een 2S 1000MHA 20C lipo. Is deze lipo voldoende met de inrunner voor een beetje redelijke vliegtijd? Toeren zal het iig wel genoeg maken 8) : 4711 x 7,4V = 34.861 onbelast. Enig idee welke prop hier op moet?
 
vergeet die motor maar, of je moet er een vertraging op zetten. Je moet er haast een impeller op zetten om niet teveel stroom te trekken. 1100kv is wat je zoekt (+/-)

lipo moet voldoende zijn :) Servo's mogen ook wel 5g versie zijn, ik heb 1x9g en 2x5g erop zitten.
 
Ik heb nu een 1400KV buitenlopertje met een stuwkracht van 343 gram met mijn 2S lipo en een 8*4 prop. Kan nog een grotere prop op, 8*4,3 o.i.d, want er wordt niks warm alleen weet ik niet of dit genoeg stuwkracht is voor het vliegtuig. Ik wil niet op gewicht besparen omdat het toch met wat wind moet kunnen vliegen (maar natuurlijk ook weer niet te zwaar :wink: ) Zou dit dan iets zijn: http://www.rctechnics.eu/221213-brushless-outrunner-1000kv-p-1693.html ? Vind het er goed uit zien en er zit een propadapter e.d al bij.
 
dat is al beter :) wel 3s lipo nemen ipv 2s en die 10x5 prop. dan heb je een mooie grote prop dus veel trekkracht.
 
Heb je eventueel ook een leuke setup voor me, voor een 2S lipo 20C? Anders moet ik weer een 3S 20C kopen en dat kosten weer eurie's.
Als het niet anders kan is het niet erg, maar als het kan zou het fijn zijn :wink: Heb een 12A Fly regelaar, maar die kan ook wel 14A continu aan volgens metingen.
 
Tadango zei:
@Eli: 18A kan, je vliegt toch met minder vermogen, maar 25A zou beter zijn.

okeej bedankt dan heb ik de complete setup :P
nog twee weekjes dan heb ik zomer vakantie en dan ga ik bouwen :D :D

ff dubbelcheck

motor:

http://www.rctechnics.eu/bm240912-brushless-outrunner-1570kv-p-80.html

regelaar:

http://www.rctechnics.eu/professional-brushless-p-373.html

ontvanger:

http://www.rctechnics.eu/jeti-plus-35mhz-p-637.html

staart en hoogteroer:

2x http://www.rctechnics.eu/micro-servo-gram-towerpro-p-639.html

rolroer:

http://www.rctechnics.eu/micro-servo-gram-towerpro-25cm-kabel-p-1562.html

Lipo:

http://www.rctechnics.eu/lipo-111v-1300mah-p-493.html

als het goed is klopt dit helemaal maar zouden jullie toch even willen kijken voor de zekerheid :?:
 




Ik kom nu alleen niet verder met het bekleden van het geraamte met 3MM depron, omdat de lijm steeds niet wil houden op de punten van de ribben door de grote kracht die er op komt te staan. Hoe heb jij dit gedaan Tadango? Ik gebruik een heet lijmpistool met patronen voor het lijmen....
 
Probleem gevonden, het lag aan de structuur van het depron. Even niet bij nagedacht :oops:
Wel even nieuwe ribben snijden en opnieuw alles netjes in elkaar lijmen.
 
Maurits zei:
Probleem gevonden, het lag aan de structuur van het depron.
dus dan lag het niet aan het lijmpistool zoals jij zij op msn :lol:

altijd maar de schuld aan een ander geven.................................

ps, zorg er wel voor dat je lijmpistool niet te heet wordt, dan smelt je depron weg :D
 
robert14 zei:
Maurits zei:
Probleem gevonden, het lag aan de structuur van het depron.
dus dan lag het niet aan het lijmpistool zoals jij zij op msn :lol:
altijd maar de schuld aan een ander geven.................................

Sja, als het steeds los laat ga je toch eerst denken aan de lijm of die wel sterk genoeg is op de cm2.
Ben al wat verder met nieuwe ribben. Heb er 2 in het midden gedaan bij elke vleugelhelft, dus niet het volle aantal [12] ribben.

Foto; voorkant en achterkant van de vleugelranden moeten nog bewerkt worden want deze zijn nog niet mooi rond.
 
Ik kom nu tot de ontdekking, dat er waarschijnlijk een MM verkeerd is gesneden aan de bevestigingszeide va nde vleugel aan de kist. De vleugel heeft wat ''up'' gekregen. Hij wijst dus een klein beetje omhoog. Zie foto. Is dit erg kwalijk en moet ik mijn hele kist opnieuw maken en ook eventueel vleugels, of maakt dit niet zo heel veel verschil?

 
als je geen zin hebt om een hele niewe romp te maken, kan je altijd gewoon je staart ook een beetje verzetten
dan vliegt hij wel met zijn neus naar beneden maar ja
 
hoezo staart verzetten. instelhoek opmeten op de tekening en dan in het model aanpassen door de romp ter hoogte van de vleugel iets aan te passen. Zeer waarschijnlijk hoef je aan de vleugel achterzijde maar een heel klein beetje materiaal weg te halen om de hoek van de vleugel weer goed te krijgen.
 
Back
Top