Electro VS brandstof

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Rick..., 27 mrt 2003.

  1. Rick...

    Rick... Guest

    Hoi,

    Is een gemiddelde brandstof auto nou echt zo veel sneller dan een gemiddelde electro auto?? Met topsnelheid kan ik me nog iets voorstellen maar trekt zo'n brandstof auto nou echt zo veel sneller??

    Ik heb namelijk zelf een brandstof (Nitro tech 12 van Protech) maar wil er misschien wel een electro auto bij kopen omdat ik wel ver van een baan af woon en ook wel eens bij huis wil rijden. (i.v.m overlast is electro dan wel beter :wink: )

    Nouja, laterzzz
     
  2. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ligt er waarschijnlijk aan wat je met elkaar vergelijkt, zie draadje

    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1586

    Met electro ligt de km/h per dB ratio in ieder geval wel gunstiger... Je kunt waarschijnlijk met gemak een electroauto zo snel krijgen dat je 'm net op de straat houdt, wat wil je dan nog meer...
     
  3. ben

    ben Guest

    maakt niet uit een snelle electro (wedstrijd) auto kan sneller zijn dan een gemiddelde brandstofauto
    gr ben
     
  4. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    heb ooit gelezen : elektro is rapper in optrekken maar nitro haalt dat verschil rap in dmv mss zware motor: 2 bak boostbottle 16 % nitro
    maar ook elektro heeft zo zijn hop ups ...
    denk nu dat het verschil in optrekken/topsnelheid ongeveer gelijk is...

    =>mijn mening
     
  5. Rick...

    Rick... Guest

    Aha bedankt!

    K zit nu zelf te denken aan zo'n TA04 4wd chassis van Tamiya. Dan kan ik ook gewoon eens rijden als ik wat minder tijd heb om alles weer schoon te maken. Het is natuurlijk wel jammer dat je niet zo'n mooi motor geluid hebt maarja....

    Is er toevallig ook iemand die ervaringen heeft men dit chassis??

    Groeten
     
  6. ben

    ben Guest

    ta04 is een goede keuze ik hebdit seizoen ook een ta04 r en dat is een hele leuke en makkelijke auto
    om aftestellen
    heb je problemen dan geef je maar een gil
    gr ben
     
  7. Rick...

    Rick... Guest

    Die ta04 is inderdaad wel een mooie auto. Maar zit er nou nog veel verschil (behalve de prijs dan :wink: ) in zo'n ta04 en de ta04 r?

    Ik heb trouwens ook gezien dat ze standaard met mechanische regelaar worden geleverd. Dat is ook niet echt ideaal of wel??

    Nouja, ik zal binnenkort sowieso weer eens ff naar de winkel gaan.

    Groetjes, Rick (en alvast bedankt voor alle reacties)
     
  8. ben

    ben Guest

    de ta04 r is een race uitvoering en heeft dus al een aantal optie's er standaard op zitten zoals allu motor plaat , allu dempers en dergelijke optie's zijn altijd welkom
    standaard regelaar is met een standaard motor redelijk goed je hebt alleen maar drie stappen en met een electronische heb je hem in het hele gebied regelbaar
    de investering in een electronische is zeker de moeite waard
    de regelaars van carson zijn niet erg duur en ze zijn wel water dicht, zeker de moeite waard om daar eens over te denken
    ge ben
     
  9. Rick...

    Rick... Guest

    Aha

    Maar is het dan ook zo dat je na een poosje extra kosten gaat maken als je zo'n gewone Ta04 neemt i.p.v die race uitvoering? (slijtage enz)

    Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen die gewone of die race uitvoering. Qua prijs is het wel een behoorlijk verschil. Verder moet ik er natuurlijk ook nog accu's en een lader bij kopen.

    Gr, Rick

    P.s hoe hard loopt ie eigenlijk ongeveer met de standaard motor??
     
  10. ben

    ben Guest

    rick het ligt er aan wat je een standaard motor noemt als je die vantamiya bedoelt (jhonson) dat is een 27 turns motor dan kan hij ongeveer 45km halen met de juist tandwiel verhouding maar dan kun je beter een 18 turns motor van GM er in zetten die loopt harder en is beter
    weet niet waar je woont maar in bussum is er een winkel die goed is in modelbouw en geeft goede info
    namelijk de 2brothers
    gr ben :D
     
  11. Rick...

    Rick... Guest

    Ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik woon in Drenthe, dus ik ga altyd naar Krikke. Ik ga dr volgende week denk ik wel ff langs.

    Heel erg bedankt voor alle reacties, en ik laat het nog wel ff horen als ik hem strax mooi afgesteld heb.

    Gr, Rick
     

Deel Deze Pagina