Electromotor probleem scarab 38kv

• Topicstarter Topicstarter RA
  • Startdatum Startdatum
R

RA

Guest
Hallo Forum,

Ik vaar met een electroboot (scarab 38kv 140cm)met een forse motor er in (van een oude accu grasmaaier). De collector is niet meer zo best en zou afgedraaid moeten worden. het probleem is alleen dat deze (de collector) zo'n 2,5cm in diameter is, dus aan de bekende afdraaibankjes voor race autootjes heb ik waarschijnlijk niets. Wie o wie kan mij helpen of weet een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Rembert Amons

in een echte draaibank inspannen en dan de collector afdraaien

groeten Gerjan

OK, bedankt voor de tip, maar waar kan ik het beste heen gaan? Ik heb natuurlijk geen draaibank, maar ik moet naar iemand toe en die moet ik vertrouwen dat hij het niet verknalt (dat heb ik al een keer meegemaakt). Dus waar heeft iemand goede ervaringen mee? een startmotor revisie bedrijf of een instrumentenmaker?

Groet,

Rembert

fijn schuur papier op een plankje in de bankschroef klemmen en de collector met de as in een schroef machine klemmen,let er wel op dat je je schroefmachine recht houd als je de collector over het schuurpapier draait
ik heb het vaker zo gedaan en dat ging goed

startmotor revisie bedrijf is een goede
kennis met een draaibank kan ook

boormachine met schuurpapier kan maar niet aan te raden

Groeten Gerjan

bij een startmotor revisie bedrijf kost het mak 25 euro...
als je daar heen gaat neem een klein bedrijf.
babbel wat met ze waarvoor het is (je hobby dus)
en dan zeggen ze 9 van de 10 keer wel van ah geen maar een euro of 15 en we gooien hem er even tussendoor.

die optie van veenendaal zou ik niet doen ..
word nooit zo rond en glad als dat het in een draaibank word gedaan

greetz jaimy

Quartel modelbouw in Pijnacker blikt een service te hebben voor het afdraaien van alle maten collectoren. Kost 15 euro per keer en ik heb net mijn tweede anker ingeleverd. het ziet er mooi uit. nu maar afwachten of de collector zich goed houdt. Bedankt voor jullie hulp
Rembert

Hoi rembert,

heb je een filmpje oid van je scarab, is het echt een speedboot, ik bedoel dus is hij snel?
Ben ik wel benieuwd naar.

Xander.

Ik vind hem wel snel en ben zelfs een beetje benauwd tijdens het sturen. Ik zal een paar foto's broperen in te scannen (ik heb geen digitale camera) tot later, Rembert

Gaat dus om de rechter:
DSCF1673.sized.jpg

Varend:
DSCF1662.sized.jpg

Gr, Remmie 8)

He, bedankt voor deze foto's! ik ben nogal druk geweest, maar ik heb veel geleerd van alle opmerkingen die dag. Een serie aanpassingen liggen te wachten totdat ik wat meer tijd heb:)

groeten en totziens aan de vijver.

Rembert

Zo te zien ben jij bij de kanovijver geweest ?
Daar hebben ze goede tips voor je.
trimklappen anders zetten?
roer rechts?
Uitgaande as minder steil?

solex zei:
Zo te zien ben jij bij de kanovijver geweest ?
Daar hebben ze goede tips voor je.
trimklappen anders zetten?
roer rechts?
Uitgaande as minder steil?

Jij mag niet meer raden maat :wink:

Als Rembert deze aanpassingen idd gaat doen, dan zal de boot stukken beter en sneller gaan varen en zal
hij er NOG meer plezier aan gaan beleven.

Gr, Remmie 8)

Back