Electromotoren

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Marcel vd D, 21 dec 2021.

  1. Marcel vd D

    Marcel vd D

    Lid geworden:
    25 nov 2021
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Leiden
    inderdaad !
    Nu nog een zender/ontvanger etc en kijken of de motoren te smeren zijn..
    Groetjes,
    Marcel
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Marcel, Stel dat de inbusboutjes bij de motoren los kunt krijgen, gaan dan de motoren met assen er langs de binnenkant uit? Moet haast wel, want zodra je bij de koppelingen kunt zijn die los te halen.
    Misschien een beetje omslachtig, maar je vangt in één keer een aantal vliegen. Voltage motoren zichtbaar, motorlagers en vertragingen zijn te smeren en de askokers te vullen met uierzalf. Verder zou je eens met een felle lamp in de romp kunnen kijken of je aan de buitenkant licht ziet. Is natuurlijk geen 100% test op dichtheid, maar denk ik de moeite waard. Nu is de oude romp mooi droog en goed te conserveren. In ieder geval beter dan na een vaarbeurt. Niet dat ik je aan het werk wil zetten, maar nu heb je de winter nog om te sleutelen. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
    corgonlag vindt dit leuk.
  3. corgonlag

    corgonlag

    Lid geworden:
    11 apr 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    rotterdam
    ik zou toch de motoren uitbouwen..aangezien ze er al een ruime tijd inliggen zouden ze wel een beetje smering kunnen nodig hebben..en idd gelijk ff de tandwielen in het vet zetten...ik heb ook een oud project overgenomen en de motoren meteen eruit gehaald en schoongemaakt en opnieuw ingevet...lopen weer als een zonnetje.
     
  4. Marcel vd D

    Marcel vd D

    Lid geworden:
    25 nov 2021
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Leiden
    Als eerste nog de allerbeste wensen!
    Heb de hoofdmotoren met veel moeite eruit gekregen. en de tandwielen in het vet gezet. resultaat: iets stiller, en loopt verder goed!
    Ik wilde echter de schroefassen meteen trekken om deze te smeren.
    dat ging niet.... ik kreeg de schroeven er niet af.
    Moet via de binnenkant omdat de onderkant van de roerkoningen verbonden zijn met de onderkant van de straalbuizen.... en dus de roeren in de weg zitten...
    als iemand een idee heeft om de schroeven te verwijderen dan hou ik me aanbevolen.
     
  5. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    mogelijk zijn ze met lijm vast gezet, schroeven verwarmen met soldeerbout bied dan oplossing
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.120
    Locatie:
    Oostvoorne
    Marcel, Kijk eens of je eventueel roerhakken van alu-plaat kunt maken en die weer aan de straalbuizen kunt schroeven. Bij Smit Finland zitten die onder aan de straalbuizen met 2 M-2 boutjes. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden. Heb de hakken van een paar lagen styreen gemaakt. Is eigenlijk niet sterk genoeg. Als het nog eens los gaat maak ik ze van aluminium. Gr. Klaas.

    20180905_172355.jpg
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2022

Deel Deze Pagina