Electrovliegen: de theorie

Kan iemand mij even op weg helpen: na drie seizoenen brandstof vliegen begint het electrovliegen te kriebelen. Ik zag iemand bij ons op de club met een Alfa model (mooie thunderbolt) vliegen. Een parkflyer met 3 lipocellen die volgens de piloot het nog geen 1 kilo wegende model tot 40 minuten 8O kon rondsleuren. Kijk, nu wordt het interessant, dacht ik; leuk zo'n kistje achter in de auto, klaar voor gebruik. Echter, eigenwijs als ik ben wil ik eerst de theorie eigen worden... 8) en dat valt niet mee, want wat moet ik met al die "codes" waarmee de verschillende motoren worden aangeduid, en........lipo cellen, Nicads of NiMhs kortom: waar vindt ik de theorie rond het electro vliegen en waar vindt ik informatie zodat ik weet welke motor ik bij welke kist en welke accu moet kopen! Duidelijk of niet!!!!!

Tja, het wordt misschien eens tijd voor een sticky waarin de diepste geheimen van het nieuwe electro-vliegen uit de doeken wordt gedaan.

Wie voelt zich geroepen?

Eigenlijk is het heeel simpel ;) Laat andere vanalles proberen en kijk wat het beste werkt. Dat koop je dan zelf :) Bespaard tijd en geld ;)

Back