elektrisch vraag

Goeden middag,
Onlangs heb ik een romp aan geschaft voor mijn trex450 een A109.
Deze is dus met retracts en verlichting uitgerust.
Nu zijn de retracts aangesloten en werkend maar nu komt de verlichting.
Als verlichting set heb ik de hal001st dus ook met rc aan/uit en een gewoon aan/uit mogelijkheid.
Ik wil deze dus aansluiten maar vraag me af of ik de voeding voor de verlichting zo kan aansluiten op de voeding voor de retracts(dus op de y-kabel stukkie kaal maken en solderen en krimpkous erover)
Ik heb een r617fs ontvanger 2,4hz dus 7 kanalen.
Kan iemand mij even opweg helpen met een oplossing(of is mijn idee ook goed)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het maakt volgens mij niet zoveel uit waar je de voeding vandaan haalt.
Zolang deze het juiste voltage heeft uiteraard.
De plus en min van de ontvanger poorten zijn meestal verbonden en daar staat dus spanning van de BEC van je regelaar op, zou ik dus geen verbinding laten maken met een externe voedingsbron (losse accu?).
De signaal draden om eventueel mee te schakelen kunnen wel los in de juiste kanaal poorten gestoken worden.

Eric,
ik wou geen losse voeding bij doen maar zo uit de ontvanger de voeding halen.Of ik de lichten nog aanstuur via de witte draad denk ik niet,vindt dat ze gewoon moeten branden staat veel mooier ook.
Om nu even te testen steek ik de stekker van de verlichting in kanaal 7 en dat werkt goed,zelfde doe ik dus ook met de retracts.
Dan ga ik op me gemak de draden solderen en krimpkous erover en komt het wel goed.
Dit is mijn eerste romp en moet zeggen ik ben er heel erg tevreden mee maar is veel werk om het netjes te doen maar daar is het ook een hobby voor toch.
Alvast een fijne avond
mvg phil

Ik zou voor retracts en alle verlichting zeker WEL een apparte voeding gebruiken.

Zou je wel je voeding gebruiken van je RX, en mocht je ooit een faillure in je Retract of verlichtings electronica hebben, dan heb je dus meteen ook een faillure in je hele besturing van je heli en = kans op crash...

:hammer:........niet bij stil gestaan eerlijk gezegd.
Alles is natuurlijk mogelijk en ik vlieg nu al een ruime tijd zonder schade maar het liefst voorkomen
Maar ja dit is ook mijn eerste romp dus veel om over na te denken.
En wat zou ik daarvoor kunnen gebruiken voor voeding...... graag jullie advies
mvg phil

Back