In twee zwevers gebruik ik dezelfde aandrijving en besturing. Beiden hebben last van radiostoring bij motorloop.
Aandrijving: Hacker A30 10XL, Jeti Advance 40 plus met 3A BEC, 3s Lipo Powerhouse.
Besturing: Zender Futaba 9FF, ontvanger Futaba R137F, gevoed door BEC, 3 standaard Futaba servo's S3001.
Picolario vario/hoogtemeter.
Opstelling: Regelaar direct achter motor, dan 3 servo's, ontvanger en Picolario 20 cm achter regelaar.
Reeds geprobeerd:
Bij aanzetten motor gaan alle servo's uitlopen. Pas bij teruglopen naar 20 - 25 mtr. is de storing weg.
Wat kan ik nu nog doen, nog geen test gedaan met UBEC waar ik geen ervaring mee heb, er is mee te vliegen maar alleen maar met een hartslag van 200+ en dat houd je niet een hele middag vol.
Laat staan in de landing nog even de motor gebruiken.
Aandrijving: Hacker A30 10XL, Jeti Advance 40 plus met 3A BEC, 3s Lipo Powerhouse.
Besturing: Zender Futaba 9FF, ontvanger Futaba R137F, gevoed door BEC, 3 standaard Futaba servo's S3001.
Picolario vario/hoogtemeter.
Opstelling: Regelaar direct achter motor, dan 3 servo's, ontvanger en Picolario 20 cm achter regelaar.
Reeds geprobeerd:
- Zonder PIcolario, geen verbetering.
Ontvanger zover mogelijk verwijderd van servokabels, motor en regelaar, geen verbetering.
Antenne buiten romp gelegd naar top kielvlak, geen verbetering.
Ontkoppelde BEC en met losse ontvangeraccu, geen verbetering.
Andere reglaar H-wing Pentium 40A met 55A piek, met BEC en zonder BEC, geen resultaat.
Ontvanger afgeschermd met latoenkoperen doosje, doosje aan massa gelegd, geen verbetering.
Bij aanzetten motor gaan alle servo's uitlopen. Pas bij teruglopen naar 20 - 25 mtr. is de storing weg.
Wat kan ik nu nog doen, nog geen test gedaan met UBEC waar ik geen ervaring mee heb, er is mee te vliegen maar alleen maar met een hartslag van 200+ en dat houd je niet een hele middag vol.