Elektro Fly Graupner

strutter

PH-SAM
Heeft iemand de tekening van deze kist?

ElektroFly_zps0f5025a4.jpg

Zelfs op de 'outerzone' niet te vinden

Groeten, Ralf

tekening

Hoi Ralf,

Ik heb de tekening en de gebouwde kist van de E-FLY alleen uit
gebracht door Pilot OK MODEL CO. Deze heb ik zelf gebouwd en
vliegd prima,ik kan van deze kist een foto maken en doorsturen.
Hoor wel hoe of wat.

M.v.gr.Albertmobiel

Mag ik vragen wat je zo in de kist aantrekt?
Ik heb er vroeger zelf 1 gehad en wel eens 1 voor iemand ingevlogen.
Er klopte aan die kist iets niet want als je het zwaartepunt net achter de voorlijst deed was hij enigszins te vliegen, anders was hij niet te vliegen.
Misschien heeft het met het gewicht te maken gehad in het nicd tijdperk.

Laatst bewerkt:
Ik vind hem gewoon mooi :D, eenvoudig en mooie strakke lijnen, gaaf kleurenschema. Bovendien heeft het iets met het verleden te maken.
Destijds kwam deze kist uit en ik heb hem eigenlijk altijd gaaf gevonden.
Wat speurwerk leverde me dit op:
Elektro-Fly von Graupner ? RC-Network Wiki

Daar wordt ook gezegd dat de vliegeigenschappen eigenlijk niet geweldig zijn. Zij veranderden de neuslijst en daarop vloog hij beter.

Mit ein Grund für die schlechten Flugleistungen war sicherlich auch das modifizierte ClarkY 9% der Tragfläche. Die Modifikation besteht in einer dickeren halbrunden Nasenleiste, welche auch noch um 1,5mm nach oben versetzt ist. Somit sind die Leistungen des ClarkY 9% arg eingeschränkt. Das original ClarkY 9% entspricht in etwa dem S3021.

Zie trouwens nu ook dat hij geen rolroeren heeft, misschien toch maar eens verder kijken voor een dergelijk leuke kist.

Groeten, Ralf

Heb nog een bouwdoos waarvan romp en vleugels in ruwbouw bijna klaar. Ga deze de komende maand(den) afbouwen; de originele romp met Jumbo 550 en een tweede romp met BLmotor, beide met Lipo accu. Géén tekening van vleugels -deugt toch niet, lees ik- maar wel van romp. Tevens originele Baueinleitung en Einbaueinleitung aanwezig. Stuur PB dan mail ik beide als pdf.

Back