Elektro ipv Brandstof

Hallo!
Missch is mijn vraag al ersgens anders besproken.. kon er niet iets over vinden

Ik ben nu met mijn eerste vliegtuigje bezig een PT-40 van Great Planes. Is van Balsa gemaakt. Nu leeft het idee om het vleigtuigje uit te gaan voer met een elektromotor ipv een brandstofmotor. Heeft iemand een idee of dat een verstandig is en zo ja, welk type dan aan te raden is? De gegevens van het vliegtuigje zijn via de link te vinden en hieronder ook wat info geplakt.

ps. kan via internet goedkoop aan een oud motortje (OS max 40 SR) kopen waarvan de carburatror een nieuw afsluitrubbertje nodig zou hebben. Zou die ook evt passen? Iemand ervaring. Of worden dat dit van die projectjes die probleem na probleem geven en mij nooit aan de hobby doen starten? :rolleyes:
Alvast hartelijk dank!
Sjoerd


Great Planes PT-20 and PT-40 MKII

Nu kan ik
PT-40 MKII
Stock Number: GPMA0118
Wingspan: 60 in (1520 mm)
Wing Area: 672 in² (43.3 dm²)
Weight: 5-6 lb (2270-2720 g)
Wing Loading: 17-21 oz/ft² (52-64 g/dm²)
Fuselage Length: 52.5 in (1335 mm)
Requires: 2-stroke .35-.46 cu in or 4-stroke .40-.52 cu in engine & 3-4 channel radio with 3-4 servos & 2+ rolls of MonoKote
 
Alleen kopen als die motor goed werkend gedemonstreerd hebt gezien. Ik neem aan dat je, na drie jaar, wel een club op het oog hebt. Enig idee hoeveel elektrovlieg-ervaring/kennis daar aanwezig is? En zijn er geluids-restricties? Of restricties in aantal, of tijd, brandstof?

Elektrocutie van ongeveer gelijke Charter:
welke-hobbycity-setup-heb-ik-nodig-voor-de-robbe-charter
welke-electromotor-voor-mijn-charter
graupner-taxi-ombouwen
taxi-2-verkleint-probleempje
charter-naar-electro-ombouwen
elektro-charter


Of de Calmato helemaal vergelijkbaar is weet ik niet, vliegt wat sneller denk ik
conversie-brandstof-electro-calmato
calmato-trainer-electrisch-bm-3520-670kv-vervangt-6-5cc
calmato-sport-40-op-groene-stroom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ron, bedankt voor je info.
nou idd, naar 3 jaar moet er toch wel een beetje actie komen:yes: Dit weekend een vliegclub bezoeken en es overleggen over eisen die ze aan vliegtuigen stellen.
Deze link is ook verduidelijkend:

richtlijnen-voor-motor-keuze
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top