Hallo!
Missch is mijn vraag al ersgens anders besproken.. kon er niet iets over vinden
Ik ben nu met mijn eerste vliegtuigje bezig een PT-40 van Great Planes. Is van Balsa gemaakt. Nu leeft het idee om het vleigtuigje uit te gaan voer met een elektromotor ipv een brandstofmotor. Heeft iemand een idee of dat een verstandig is en zo ja, welk type dan aan te raden is? De gegevens van het vliegtuigje zijn via de link te vinden en hieronder ook wat info geplakt.
ps. kan via internet goedkoop aan een oud motortje (OS max 40 SR) kopen waarvan de carburatror een nieuw afsluitrubbertje nodig zou hebben. Zou die ook evt passen? Iemand ervaring. Of worden dat dit van die projectjes die probleem na probleem geven en mij nooit aan de hobby doen starten?
Alvast hartelijk dank!
Sjoerd
Great Planes PT-20 and PT-40 MKII
Nu kan ik
PT-40 MKII
Stock Number: GPMA0118
Wingspan: 60 in (1520 mm)
Wing Area: 672 in² (43.3 dm²)
Weight: 5-6 lb (2270-2720 g)
Wing Loading: 17-21 oz/ft² (52-64 g/dm²)
Fuselage Length: 52.5 in (1335 mm)
Requires: 2-stroke .35-.46 cu in or 4-stroke .40-.52 cu in engine & 3-4 channel radio with 3-4 servos & 2+ rolls of MonoKote
Missch is mijn vraag al ersgens anders besproken.. kon er niet iets over vinden
Ik ben nu met mijn eerste vliegtuigje bezig een PT-40 van Great Planes. Is van Balsa gemaakt. Nu leeft het idee om het vleigtuigje uit te gaan voer met een elektromotor ipv een brandstofmotor. Heeft iemand een idee of dat een verstandig is en zo ja, welk type dan aan te raden is? De gegevens van het vliegtuigje zijn via de link te vinden en hieronder ook wat info geplakt.
ps. kan via internet goedkoop aan een oud motortje (OS max 40 SR) kopen waarvan de carburatror een nieuw afsluitrubbertje nodig zou hebben. Zou die ook evt passen? Iemand ervaring. Of worden dat dit van die projectjes die probleem na probleem geven en mij nooit aan de hobby doen starten?

Alvast hartelijk dank!
Sjoerd
Great Planes PT-20 and PT-40 MKII
Nu kan ik
PT-40 MKII
Stock Number: GPMA0118
Wingspan: 60 in (1520 mm)
Wing Area: 672 in² (43.3 dm²)
Weight: 5-6 lb (2270-2720 g)
Wing Loading: 17-21 oz/ft² (52-64 g/dm²)
Fuselage Length: 52.5 in (1335 mm)
Requires: 2-stroke .35-.46 cu in or 4-stroke .40-.52 cu in engine & 3-4 channel radio with 3-4 servos & 2+ rolls of MonoKote