Elektro motor doet het niet

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe vliegtuig aangeschaft met een nieuwe zender.
Het gaat om de Sbach 342 1400mm epo.
Ik heb alles wat gemonteerd hoefde te worden gemonteerd met ontvanger en al, maar mijn motor wil niet draaien. Alle servos doen het wel.
Ik dacht dat ik iets moet instellen op mijn zender (spectrum dx6I) maar ik weet niet hoe dat moet.

Gisteren is het mij gelukt om de motor aan de praat te krijgen door full throttle de zender aan te zetten en vervolgens de throttle op 0 te zetten. Maar op stand nul gaf de motor een stationaire toerental. Hij bleef dus nog gewoon draaien.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem zodat ik snel de lucht in kan.

Groetjes

A.Ozdemir

Moet je dit altijd doen als je een nieuwe vliegtuig koopt en er een nieuwe ontvanger in bouwt?
Het is nogal een gedoe als ik dit lees wat je me hebt gestuurd. Ik ga het eens proberen. Als het me niet lukt horen jullie van me.

Alvast bedankt.

Als je geen/weinig vliegervaring hebt, zou ik dit toestel voorlopig nog even met rust laten, anders wordt het een zeeeer kort vluchtje, gevolgd door een zeeeeer kort toestel :(

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om behalve je leeftijd ook je woonplaats of regio in je profiel - MBFop te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt:
Back