elektro motor probleem

• Topicstarter Topicstarter neoblader
  • Startdatum Startdatum
Ik, heb begrepen als dat ze voor kollektoren ;speciale draaibankjes hebben waarom en hoe dat begrijp ik ook niet.
Ik denk als dat iets met de zuiverheid te maken kan hebben.

hallo

heeft niets met zuiverheid te maken

het bijteltje dat ze gebruiken is diamant
daardoor wordt de colector heel glad
als je ze op een gewone draaibank afdraait dan bestaat de kans dat de collector niet meer rond is en dan gaan de borstels stuiteren
wat weer leid tot borstel vuur en zo de collector nog meer vernield

zelfs het propermaken met aliminium oxide schuurpapier is katastrofaal voor de collector
wij hebben in de club zo een draai bankje met twee mensen aan gekocht en voor club leden die het willen draait stijn de collecters terug mooi proper

groeten raf

En met een horlogemakers, draaibankje dan daar kan je tog ook zo.n beiteltje in zetten
En banken waar ze hydroliek op maken die zijn tog ook wel zuiver.maar ja misschien wel weer te groot voor dat kleine spul
Het zijn maar een paar vragen he.

hallo

zo een draai bankje is speciaal voor collectoren gemaakt

de anker wordt met een ruberen bandje vst gemaakt op het draaibankje
de as loopt op kogel lagertjes
de beitel zit in een heel stevige beitel houder vast
ik denk dat het met rillingen temaken heeft
er wordt niets geklemt zoals in de klauw van een draai bank
dus er kan ook niets krom trekken
als je de anker in een draai bank zet dan moet je ofwel de as vast klemmen aan twee kanten dus met een losse kop aan de andere kant
met het risoco dat de collector los raakt van de as want die zit daar maar overheen geschoven en gekleeft
als je het grote deel van de anker in gaat klemmen dan bestaat de kans dat de anker niet in het midden staat en slingert wat dan weer resulteerd in een ovaal gedraaide collector

ze maken die draaibankjes niet voor niets he

groeten raf

Ik ben het met Raf eens.

Deze draaibankjes (van Reedy,Orion,Hudy) zijn speciaal gemaakt voor collectoren.
Wat is er zo speciaal aan, de trilling is er uit gehaald, zo heb je bankjes met V-grooves en koggelagers, de laatst blijkt minder goed te zijn.
Ook kun je een miniscul klein beetje van je collector afhalen, Dit met een wieltje waar de maatstaven op staan.
Verder zit er een diamant beitel op (nu weet ik niet, inhoeverre een grote draaibank dat ook heeft)

Groet Robo

Back