elektro motor

Hallo,

Iemand al eens geprobeerd een Sukhoi Su 26 mx van een elektro motor te voorzien. ?
Met andere woorden welke elektro set-up zou geschikt zijn?
Technische info omtrent het vliegtuig is te vinden op de site van Carl Goldberg.
www.carlgoldbergproducts.com/airplanes/ onder discontiued kits.

Mvgr. PHTB

Laatst bewerkt:
Graupner had een Sukhoi voor elektro in het gamma, maar ik spreek van misschien 15 jaar geleden. Die vloog in ieder geval heel goed met een verbrandingsmotor grootteorde 7.5 cc ( .46). Dat was vóór de tijd van de goede en betaalbare brushless motoren en LiPo's. Maar als je zo eentje op de kop zou kunnen tikken,heb je een goede basis om van te vertrekken. Licht en genoeg vleugeloppervlak om goed te vliegen.

Kris

Tom,

Op de goldberg website staat dat er een brandstof motor van .90 (16cc) op moet gemiddeld hebben deze motoren een vermogen van 1.6 Hp wat overeen komt met een 1200 Watt brushless motor. Een optie zou kunnen zijn de AXI 5320 of 4130.

In de setup database voor elektro vliegtuigen hier op het forum staan twee vliegtuigen met ongeveer hetzelfde gewicht (4Kg) en die gebruiken een Hacker A50-16l of een Himodel 4120A. Maar volgens mijn is de Hacker een beetje overkill en de Himodel een beetje te licht.

Bij HobbyKing heb je ook wat meer budget vriendelijke motoren, de Turnigy SK3 5055-430KV zou een optie kunnen zijn.

Houd er wel rekening mee dat je lipo's moet hebben van minimaal 6s~8s.

Gr,
Ruud

Volgens Carl Goldberg wordt voor dit vliegtuig een brandstofmotor geadviseerd van
.90 2-cycle of 1.20 4-cycle.
Welke elektromotor komt hier mee overeen ?
Zal een zekere indicatie geven lijkt me.

Wil je echt onbeperkt verticaal dan is deze motor een optie.

NTM Prop Drive 50-50 580KV / 2000W

Let vooral op de trekkracht die bereikt wordt met diverse props en aantal cellen.
Een over bemeten motor is niet zo een probleem met elektro tenzij het gewicht heel belangrijk is.
Het is altijd mogelijk een prop en accu spanning naar vliegstijl te kiezen.
Je kunt gaan voor trekkracht snelheid of vliegtijd.
Voorbeeld van bruikbare lipo en regelaar.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11937__Turnigy_nano_tech_5000mah_6S_25_50C_Lipo_Pack.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24566__HobbyKing_120A_ESC_4A_UBEC.html

De prop voor de brandstofmotor geadviseerd was ook 15X8 maar misschien is er ook een efficientere elektroprop leverbaar van die maat.
In elektro uitvoering zal wat lichter gebouwd kunnen worden en ook de elektro aandrijving zal wat lichter kunnen zijn.
De prestaties zullen met deze motor die van de brandstofmotor overtreffen of evenaren afhankelijk van gekozen prop en accu.

Laatst bewerkt:
Tom,

Kijk eens naar de setup van mijn Toledo Special die ik gebruik als sleper. Ik heb deze ook begruikt in mijn Miss Wind van Sebart.

Back