Elektro sleep meeting 7 september in Wijk en Aalburg

Voorgestelde data voor de sleepmeeting :


  • Total voters
    18
het zullen voornamelijk de slepers zijn die moeten laden.
met 5000w kom je trouwens al een heel eind en ik veronderstel niet dat je constant snackjes aan het bakken bent.
ik laad mijn batterijen netjes op 1C met een maximum van 120W per batterij, dus ik veronderstel dat dit geen probleem zal zijn.

@ph-svv
moet je echt ook eens proberen om mee te vliegen.
CoG is niet meer van belang.
gaat altijd als een baksteen loodrecht naar beneden :rolleyes:
 
Uhhh, ik ben soms blond :rolleyes:
(de DLE is inderdaad niet elektrisch, alleen de ontsteking ja!)

Ja je HAD er een, tot je 'm verkocht en ik 'm in de aarde parkeerde... :bye:
 
Laatst bewerkt:
Mijn big boy krijgt de shk wel een stukkie de lucht in, maar slepen zonder de kist goed te kennen lijkt me niet zo verstandig...

e3a9aquv.jpg
 
Jaap,

Dat gaat ook zeker niet gebeuren, het idee alleen al :shock:
Ik kan je vertellen dat je je handen in het begin aardig vol hebt aan een elektro BigLift, vooral de landing moet goed.

Gewicht van de SHK is maar 4.3Kg.
Probleem is alleen de vliegsnelheid, deze is vrij hoog en moet minimaal 30km/u zijn :mrgreen:
 
Mijn piper voelt die paar kilo ook niet denk ik.
8 kilo sleep ik ook binnen de 2 minuten naar de 800 meter.:p

Als ik dat karretje voor elkaar krijg doe ik er veel rubber op.
De zwever die op ons karretje lag had balsa beplakte vleugels.
 
Mijn startkarretje heeft zwenkbare voorwieltjes, wat perfect werkt op onze asfaltpiste ...
Op de foto zie je de buis isolatie .

HPIM4328.JPG
 
Dirk bedankt voor de tip van de isolatie buis die ga ik zeker meenemen.

Knife-edge

Ik heb liever wat grotere wielen.
Volgende week eens naar de bouwmarkt wat die hebben.

Vandaag heerlijk met mijn hotshot gesleept.
Foto-FQZIWWTY.jpg


Foto-388LFBZT.jpg


De sleepkoppeling.
Foto-TQ3DIKVK.jpg


De foto's zijn eerder gemaakt maar hier kan je geweldig een dlg mee slepen en ook kleine lichte zwevers.
Gewoon met een klein stukje zachte klitteband aan de neus.
Heel simpel en betrouwbaarder als een slinger worp.
Er zijn filmpjes gemaakt die hoop ik nog een keer te krijgen maar dat duurt een week denk ik.

Dinsdag hoop ik één dagje naar de wassekuppe te gaan heb er enorm zin in.
Morgens vroeg weg en avonds laat thuis.:p

(nr naam, frequentie, model)
1. Gert-Jan 2.4Ghz,,Simprop Solution XL 4mtr, Ventus 2CX 4,5 mtr
2. Bert 2.4Ghz, slepers piper en een robbe hotshot. Zwever talon 1.2 meter spanwijdte.
3. Wim K77,kadett
4. Rob 2.4 Ghz, lunak van staufenbiel 4 meter spanwijdte, talon, dlg.
5. Berrie 2.4Ghz,Supra (klittenband sleep) + Grunau Baby
6. Ally 2.4Ghz,Graupner Elektro Kadett 2400 sleper
7. Sander (PH-SVV); 2.4 ghz: Phoenix Rainbow, C30 Edelweiss, Aeronaut SHK 4m (onder voorbehoud)
8. Gerben 2.4Ghz, Ibis 120, zwever: ASW22 (4mtr), Sky Dancer (1.2mtr)
9. Dirk 2,4GHz Raçek 3 (Möwe), mits 28 sept anders zit ik nog in FR op de helling
10. Alfred 2,4 Ghz(medeclublid) salto, b4, dlg
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb ik er over weg gelezen, maar heb je ook een adres van het veld ? Met de Google Maps coördinaten lukt het me niet om het terug te vinden ... ongetwijfeld mijn stommiteit.

Bedankt, Bert
 
Ik heb even ons veld opgezocht via google earth.

Rood is het veld
Blauw is het pad naar het veld.
Geel is het parkeerplek
Als je op de foto dubbel klikt kan je rechts onderin de coördinaten lezen.
full

Hey Bert het is de bosseweg.
Wijk en Aalburg.
Een nummer hebben we niet.
Ik zal volgende week zaterdag als ik weer ga vliegen foto's van de inrit/toegang maken.
Want dat zie je wat slecht.
Aan de rechtse kant van het pad staat maïs maar misschien is dat dan weg al hoop ik van niet.
De dag voor de meeting zet ik mij mobiele nummer ook 1 dag hier neer.
Ik ben op de de computer ook geen held anders had ik een linkje gemaakt dat google earth vanzelf opent zodat je een route beschrijving krijgt.
Misschien kunnen andere ons daar mee helpen?

verstuurd met mijn mobiel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke ja van asfalt heb je geen grote wielen nodig.

Mooie start trouwens.

Net een reserve prop besteld als er op de meeting een prop mocht sneuvelen.
Er staat nu een 20 X 10 prop op.
En heb een 19 X 10 prop besteld kijken hoe dat sleept.
Net iets minder power lijkt me beter voor de motor en regelaar.
Zaterdag kreeg ik van een clublid een ASW-24 van 1600 mm spanwijdte (Alfred bedankt kerel)
8y9y9u2u.jpg

Net de servo's er voor besteld misschien kan hij mee doen met de meeting.
Van welk merk zou hij zijn?
 
Leuk maatje Bert.
Ik heb de 10S packs eens gecontroleerd, die lagen alweer een tijdje in de kast. Ze lijken het allemaal nog goed te doen. Heb ook nog wat losse 5s packs die ik nog had liggen aan elkaar gemaakt, kom nu op iets van 8stuks 10S pakketten.

Ben ook lekker aan het hobbyen met de Rascal. Of hij af komt weet ik niet, ik heb nog wat F5B wedstrijden tussendoor, maar het gaat wel lekker :)

Komen er nog meer zweefpiloten genieten van de fun op zo'n sleepdag?


Groetjes,
Gerben
 
Ik denk wel, wanneer de ASW24 tegen die tijd z'n maiden in mijn vingertjes heeft gehad, dat ik mijn neus ook even laat zien!:D

Grt, Louis
 
Ik ben vandaag achter wielen aan geweest maar niets tegen een koopje kunnen vinden.
Nu bedacht ik een ander alternatief ik heb hier een paar "hondjes" als ik daar een zijkanten op maak met buis isolatie aan de bovenkant?
Kost niets de wieltjes zijn ruim boven het gras enne er mag 200 kilo op.:shock::shock:

Foto-QJRVSMUB.jpg


Verder heb ik 4 karabijnhaken gekocht deze zijn voor de grotere slepers.
Ik zal nog veel lusjes knopen zodat de zwevers de lusjes in de sleephaak kunnen doen en met de haak snel aan kunnen koppelen.
We hebben dan minder lang kisten op het veld staan wat dus veiliger is.

Foto-6IFO4TEM.jpg


Voor mijn sleeplijn heb ik stugger isolatiebuis gekocht misschien slaat deze niet om het kielvlak dan wel stabilo.
Mocht hij dat alsnog doen ga ik de tape proberen.

Foto-U87JTSAC.jpg
 
Back
Top