elektro vliegtuig afremmen voor landing

• Topicstarter Topicstarter jona
  • Startdatum Startdatum
J

jona

Guest
hallo , zou graag eens weten hoe je een elek. vliegtuig het best kan afremmen voor te landen ? ik had gedacht aan de ailerons te gebruiken als flaps . nu is men vraag 2de vraag hoeveel uitslag moeten die flaps dan zijn en moeten ze omhoog of omlaag?

heb het al eens geprobeerd omlaag maar dan gaat hij gewoon de hoogte in . :cry:

Flaps = uitslag omlaag. Anders zijn het spoilers.

Afremmen doe je door de motor uit te zetten :P

Bij het uitdoen van flaps zal je toestel, zonder verdere aanpassingen, inderdaad gaan klimmen. Dit kun je corrigeren door een flap-->elevator mixer.

hoeveel uitslag moet ik dan geven ? en hoeveel flap t.o.v de elevator ?

Daar kom je maar op 1 manier achter; uitproberen.

Ik neem aan dat het over je Acromaster gaat, gezien je icon. Begin eens met 1cm down flaps en dan op hoogte uitproberen hoeveel elevator je bij moet geven voor vlakke vlucht. Gebeurt er iets onverwachts -> geen paniek, flaps uitzetten en verder vliegen.

De acromaster kan veel meer hebben dan dat, maar je moet ergens beginnen..

Wat voor vliegtuig gaat het om? voor de meeste is het helemaal niet nodig spoilers of flaps te gebruiken.. inderdaad motor uit of laag toeren en de knuppel een beetje naar achter trekken zodat het neusje wat omhoog gaat en het kissie met langzame snelheid rustig daalt.. that's all.

flaps/spoilers/remkleppen is eigenlijk alleen bij zwevers handig.

Als het inderdaad om de acromaster in je avatar gaat heb je echt geen flaps nodig, die moet heel simpel zonder flaps prima te landen zijn.

Marco

het gaat om acromaster ja , wilde het eigenlijk weten omdat het op de club wat windgevoelig is en ik dan met wat snelheid moet binnen komen , en vermits ik nog niet zo heel veel ervaring heb lijkt de baan wat kort hihi , en de acromaster is wat gevoelig op zen landingsgestel waardoor je snelheid moet houden bij het landen anders gaat hij met zen neus in de grond bij contact van de wielen op de grond . buigt redelijk door dat gestel

Netjes afvangen, noemen we dat.

Dus voor de landing een klein beetje up geven zodat de snelheid er uit gaat en hem langzaam naar de grond laten zakken.

Motorvliegtuigen hebben landingsflaps. Die slaan naar beneden uit. Hiervoor kan je ook de ailerons gebruiken maar dat moet je er ernstig rekening mee houden dat de bestuurbaarheid met ailerons enorm afneemt. Een motorvliegtuig wil in de landing langzamer vliegen. maar bij langzamer vliegen wordt de lift van de vleugel minder. Dat kan je compenseren door de neus van het vliegtuig wat omhoog te trekken. De hoek die de vleugel maakt met de aanstromende lucht wordt groter en de lift neemt toe.

Een vleugel die hol wordt gemaakt levert ook meer lift en dat is precies wat landingskleppen doen. Ze zorgen er voor dat het profiel hol wordt en bij lagere snelheden meer lift levert.

Als je door weersomstandigheden met hogere snelheid moet landen leveren landingskleppen dus geen voordeel op. Ze zorgen juist voor een lagere vliegsnelheid en indien gecombineerd met ailerons wordt de bestuurbaarheid van het toestel veel minder.

Succes!!!
N.P.S.

Back