Elektro zelfbouw kit compleet

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een compleet kit (off-road) om een goede elektro wagen te kunnen maken, ik heb begrepen dat een brushless motor en lipo's al benodigdheden zijn hiervoor, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij een goede Elektro bouwset vertellen?

Op onderstaande website staan een aantal Tamiya kits, welke wel al dan niet compleet zijn, wellicht kan iemand mij een set aanbevelen die makkelijk aangepast kan worden met een nieuwe snellere motor en ik weet niet hoe lipo's werken maar dat deze hier ook geschikt voor is?
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/1202181/RC-buggys?filterBrand=Team+C~~~Tamiya~~~Reely~~~Kyosho
Bedankt!

Rick

Laatst bewerkt:
Beste Rick,

als je wat meer informatie kunt verschaffen over de volgende zaken, kunnen we je ongetwijfeld nuttige tips geven!

- buggy, truggy of monstertruck?
- 1:10 of 1:8? Groter of kleiner zijn volgens mij amper kits te krijgen.
- budget, en budget voor overige (motor/ESC, stuurservo, zender, accu's en lader)?
- 2wd of 4wd?
- recreatief of wedstrijden?

We horen het wel :)

Hoi Bart, de antwoorden:

Buggy
1:10 het liefst, 1:8 ook goed
Totaal zou ik graag rond de € 400 uitkomen totaal, wil niet gelijk de hoofdprijs uitgeven terwijl ik nog niet weet hoe lang ik de hobby vol ga houden.
2wd/4wd, kun je mij de belangrijkste verschillen aangeven?
recreatief :D

Bedankt!!

Rick, over de verschillen tussen 2wd en 4wd is al veel geschreven, een beetje eigen onderzoek mag heus wel. Het mag duidelijk zijn dat op 4 wielen aandrijving de auto zich veel makkelijker laat rijden.

Ik zou je adviseren om naar de electro modellen van LRP te kijken. De kits zijn betaalbaar en goed waardoor je genoeg over houdt voor een brushless set, zenderset, accu en lader.

Het wordt 4wd ook, en Roelof ken jij toevallig een goede zaak die goede LRP zelfbouw kits heeft?
Ik zit wat te googlen maar kom alleen erg dure kits tegen die mijn budget al helemaal opslokken

Een Twister is 2wd. Een goedkope 1:10 kit van een 4wd buggy vinden zal lastig zijn. 2wd is veel meer te koop, RTR (Ready To Run is er ook van alles te koop.

Het probleem met 4wd zelfbouw buggy's is dat het vaak competitiemateriaal is, en dus duur... Mijn 2wd zelfbouw buggy kit kost 150 piek, als hij klaar is kost hij gauw 350+ euro...

Team C heeft een betaalbare kit voor een 2WD en 4WD, de Jekyll en de Minion. Afgeleid van wedstrijdauto's van hetzelfde merk, maar hier en daar wat goedkoper uitgevoerd, zonder direct op kwaliteit in te boeten. Dan zou je het misschien kunnen redden qua budget.

Ja, dat is hem. Wat bijzonder is voor een kit, is dat deze met gespoten kap komt. Vind je dat niets, en wil je een heldere om zelf te spuiten, dan is er misschien wel iemand die deze van je wil overnemen, (misschien ik wel)

Er zit geen motor bij, plaatjes zijn deels van de RTR versie en dan zie je wel een motor ingebouwd. En er kan zeker een snellere motor in, met lipo. Ik rij de Minion momenteel nog met een brushed 15T motor, maar wel op LiPo. Snelheid ligt dan rond de 40 km/u en de wagen houdt zich prima. De RTR wordt tegenwoordig bijna alleen nog maar verkocht met een 10T brushless motor, waarmee de auto iets van 50 of zo haalt, maar ik zie dat C. hem ook nog heeft in de brushed versie, voor 169.

Een sterkere motor is zeker mogelijk, maar dan is waarschijnlijk wel aan te raden om hier en daar wat te upgraden aan de auto, zodat het allemaal wat minder snel slijt. Ik zou dan in ieder geval het spur gear (grote tandwiel waar het motortandwiel tegenaan draait) vervangen door eentje met afstelbare slipkoppeling, een zogenaamde slipper clutch. Die vangt dan de ergste klappen op als je erg wild bent met het gas, of bij sprongen.

Ik zie hier veel slipper clutch sets staan, echter zo snel geen van het merk TeamC, moet dit van hetzelfde merk zijn of zijn deze universeel?

Kyosho is ook prima, net als LRP. Groot nadeel van LRP is dat de onderdelen vrij duur zijn, terwijl je het er niet aan af kan zien.

Ik rij met de savox SC-1251MG servo in mijn 1/10de (zowel 2wd als 4wd), low profile en dus makkelijk in te bouwen.

Motor/regelaar kan je kiezen, maar een hobbywing setje met een 10.5T motor zal wss volstaan voor deze auto.

Geen idee hoe hard ze gaan maar in mijn 2WD rij ik met een speedpassion combo met 6.5T motor en in de 4WD met een hacker combo met 5.5T.
Ik gebruik indoor dan wel geen boost/turbo enzo :p.

Back