elektronica

kan ik voor mijn model het binnenschip medusa elektronica gebruiken van een robbe rally auto?
die heb ik namelijk noch liggen.

grts kevin

nee kevin

ik zou gewoon een drieknaals zender kopen.

en een regellaar voor gas rem en terug uit.

en een gewoone motortje.

gr willem

Hallo Kevin,

houd rekening met een paar dingen:
zender mag niet op 35MHz zijn want dat is voor vliegtuigen etc (zou goed moeten zijn als het uit een rallyeauto komt);
is de zender zo'n ding met een stuurtje en een trekker? Bovendien kan zo'n zender en ontvanger een kleiner bereik hebben omdat een auto vaak dichter bij blijft dan een boot;
Ook is zo'n combi van stuurtje en trekker vaak niet zo geschikt voor een werkschip dat vaak langzaam vaart, daar krijg je kramp van in je vingers als je met zo'n trekker probeert te millimeteren;
Wil je ook de motor gebruiken? Dat is vaak een snelloper, met weinig rendement. Als je een werkschip bouwt is zo'n motor niet zo geschikt;
Een snelheidsregelaar voor een auto heeft vaak een ingebouwde remfunktie. Dat is niet goed voor een boot, dan slaat de schroef elke keer dat je van snelheid wisselt even achteruit en caviteert.

Dus is het bruikbaar: op zich wel, maar je legt jezelf wel beperkingen op en je moet voorzichtig zijn met wat je doet.

VrGr,

Theo

Laatst bewerkt:
het is inderdaad 1 met een trekker en een stuurtje.
en geen mhz 35.
maar wel een 3 kanaals (op het derde wil ik een boegschroef)
maar wat is eigenlijk een snelheidsregelaar ik denk niet dat er 1 opstaat!
mototje ga ik gebruiken van een ander boot die kapot is maar waar de motor wel noch van werkt.

grts kevin

Als je met je rallyeauto snel en langzaam kunt rijden, dan heb je er wel een snelheidsregelaar in zitten.
Wat voor auto is het? Misschien kunnen we dan wat beter meedenken.

Zelf zou ik die dingen niet gebruiken, maar aan de andere kant, als je dat spul al hebt liggen kan het iig een aardige start zijn.

VrGr,

Theo

als ik de trekker overhaal rijd hij direct volle snelheid dus ik denk niet dat er 1 inzit kun je die er eenvoudig bij zetten?
kosten ze veel?

grts kevin

Beetje veel topics.

Beste Kevin,

Je hebt nu 5 topics gestart voor één en het zelfde project.
Kun je dit niet beter in één topic verwerken?

Je kunt alle informatie dan eenvoudig terug vinden in jouw eigen bouwverslag/topic, alle reacties sluiten op elkaar aan. Al jouw vragen hebben tenslotte met de Medusa te maken, dus waarom een nieuw topic starten bij elke vraag die je hebt.
Zodra je weer wat wilt weten, schrijf je je vraag in een posting.
Mensen die jouw bouwverslag/topic volgen krijgen dan vanzelf een mailtje (als zij hierop geabonneerd zijn of een keer eerder gereageerd hebben) dat er weer een nieuwe reactie te vinden is. Jouw vragen worden dan vanzelf gezien en je wordt zeker gehopen.

Als iedereen zo zou werken, wordt het een warrige boel denk ik.
Ik zeg niet dat het zo moet, maar ik denk dat de meeste forumgebruikers het wel op prijs stellen.

Verder wil je ik succes wensen met de bouw.
Ik begrijp dat je nog niet echt veel relevante informatie hebt kunnen vinden over dit schip.
Dit schip is één uit de serie van de Damen Riverliners type 960.
Probeer hen eens te bellen. Leg duidelijk uit wat je wilt. Misschien willen zij jouw wel verder helpen. Kijk eens op hun website: Bodewes Millingen Scheepswerf

Heel veel succes en ik blijf het volgen.

Groeten van Alex

Back