Emaxx brushless uiterlijke tuning

Ik ben al enige maanden in het bezit van een EMBE.
Hij rijdt fantastisch, maar alleen rijden is toch saai, het modificeren en tunen van de auto is het leukst.

De Emaxx heeft al enige veranderingen ondergaan.
nieuwe shocks
Niet heel speciale alu shocks.
RPM armen
RPM shock towers
aluminium bumpers voor en achter
Voor is al gemonteerd, achter ben ik nog niet zeker over.
Klittenband accu houders
Zelf gefabriceerde klittenband houders, met een zachte ondergrond in de accu-bak ter voorkoming van schade aan de accu's.
nieuwe wielen
Velgen: Maximizer 0,5" offset met Badlands banden

Ook heb ik in-auto mud guards gemaakt die nog vastgezet moeten worden, en een verfje eroverheen.

Meer wielen
Originele EMBE wielen.
Discvelgen met harakiri truggy banden
Axial velgen met Axial Terra-izer banden
23mm velgen met Grp park on-road banden

nieuwe kap: proline Chevrolet '72
zwart geverfd en voorzien van roof lights en achterverlichting.
Ik heb aluminium buizen ter ''versteviging'' gemonteerd.
Dit geeft natuurlijk vooral een stoerder uiterlijk.

Foto's:

full

Roof lights.

full

Achterlichten en aluminium buizen

full

Zijkant.

full

In het donker.

full

Nu nog doorzichtige mud guards, nog geverfd worden.

full

Accu bevestiging.

full

Bumper.

wat nog te doen,
Mud guards verfen.
Alu bumper achter monteren?
Witte veren verwisselen voor rode.

Wat ik er nog wil veranderen,
Big bore shocks, losi lst bijvoorbeeld
Aluminium armen, FLM waarschijnlijk
Aluminium shock towers, FLM waarschijnlijk
Aluminium bulkheads, FLM waarschijnlijk
Savox servo
Uiteindelijk een aluminium chassis, als ik er toevallig één tegenkom voor een goede prijs.
Spektrum zender, DX3R waarschijnlijk.

Positieve en negatieve reacties zie ik graag tegemoet. Ik ben pas 2 jaar bezig met RC modelbouw, tips en feedback kan ik altijd gebruiken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk zo'n ombouw project.... ik heb zelf onlangs mijn savage voor ongeveer 80% alu omgebouwd, incl wielen.

Ik heb mijn onderdelen uit Hong Kong, verzendkosten vallen reuze mee, lager dan $10.-

Suc6!

Leuk zo'n ombouw project.... ik heb zelf onlangs mijn savage voor ongeveer 80% alu omgebouwd, incl wielen.

Ik heb mijn onderdelen uit Hong Kong, verzendkosten vallen reuze mee, lager dan $10.-

Suc6!

Ik hoop em ooit tot full aluminium om te bouwen. jouw Savage ziet er gaaf uit!
Mooie wielen! waar haal je die? ook Hong kong?

Een paar nieuwe foto's van wat kleine aanpassingen,

full

De mud guards hebben een verfje gekregen, en heb vooraan aluminium body posts gemonteerd.

full

Een foto van boven, hier zit de alu achter-bumper/wheely-bar er ook op.

Nog een fotootje van de setjes wielen die ik voor de e-maxx heb,
full

Vanmiddag kreeg ik ineens zin om even naar buiten te gaan, uitwaaien in dit herfstweer, en meteen de E-maxx weer een keertje uit te laten. Dat is toch alweer een 3 weken geleden.

Nu zijn skate-baantjes meestal niet heel vriendelijk voor rc auto's, maar toch ging ik even langs om de nieuwe veren te testen, er zitten nu 8 rode veren op ipv witte.

Niet teveel gas geven en hij komt goed terecht. De veren doen hun werk goed. Het ging goed totdat, je raadt het al, hij flink verkeerd terecht kwam.

Vanaf 2 meter hoogte, wat eerder goed ging, belande de E-maxx op z'n kont!
Nouja de net geïnstalleerde aluminium achterbumper is niet meer zoals die was. Gelukkig was die 2ehands en had al wat klapjes gehad, en was dus ook niet om permanent erop te laten zitten.
De bumper die gemonteerd zat op de bulkheads, nam een stukje van de bulkhead mee en bleef op de grond liggen, vergezeld door een stuk skidplate.

Afijn jammer, maar hij kon nog rijden.
Totdat ik merkte dat ik van de 4 WD nog maar 2 over had. Door de klap? zijn de voorste bulkheads ook afgebroken. De montage-punten bij het chassis zijn afgebroken en dat betekende einde oefening.

Met de 2 WD zette ik de herft-wandeling weer voort, richting huis.

Hij ligt nu in 3 stukken op de intensive care, wachtend op nieuwe onderdelen, die hopelijk morgen binnen zullen komen.

Ik zal snel wat foto's plaatsen.

als ik jou was zou ik de bumper verwisselen aluminium vagt de klap niet op het veert niet mee de kans is groot als je botst dat al je plastic afbreekt

Schade:
Alle 4 de bulkheads,
front skidplate,
back skidplate,
wheelybar,
2 hinge pins.

full

als ik jou was zou ik de bumper verwisselen aluminium vagt de klap niet op het veert niet mee de kans is groot als je botst dat al je plastic afbreekt

Ja dat wist ik wel. Maar was toch eigenwijs, en wilde er zo mee rijden.
Ik had wel als voorzorg op de voorbumper wat touw gewikkeld zodat die de klappen mee zou opvangen. Achter niet gedaan en tja die is dus verloren gegaan. En er is veel plastic gebroken(A) zie foto.

nu zit de originele er weer op. Als er nieuw aluminium komt wordt daar alleen maar op zachte ondergrond mee gereden.

Ik heb 2 Emaxx-en staan, de andere heeft nog geen elektronica. Maar de één wordt een RPM-maxx, en de andere vol aluminium. Een bash-maxx en een race/show-maxx.

Eindelijk is mijn order binnengekomen. De bestel-datum was 31 mei 2011. En binnen gekomen op 12 november 2011. Hoe presteren ze het! Bij die specifieke modelbouw winkel bestel ik dus niet meer!

De Castle Creations motorkoeler die ik dus besteld had voor de zomer, heb ik nu dus gemonteerd. Niet echt nodig met deze temperaturen maar goed.
full

Ook net binnen de Savox SC-1257TG servo!
full

Ik weet niet of ik deze nu al ga monteren, of bewaar voor de alu E-maxx die ik langzaamaan bij elkaar ga sparen.

Iemand tips of ervaring over de savox of die veel beter/sneller is als 2 stock maxx servo's?

Niet , deze heeft maximaal 10 kg torque op 6 volt,

De traxxas servo's hebben 9kg torque elk , dus rond de 18 kg max per 2 .

Sneller zal de sc1257 wel zijn, echter had je sc1256 moeten hebben ,die zit alleen al op 20 kg torque.
Als je dan ook nog een externe bec gebruikt , must have voor de sc1256 dan heb je goede combo.

Niet , deze heeft maximaal 10 kg torque op 6 volt,

De traxxas servo's hebben 9kg torque elk , dus rond de 18 kg max per 2 .

Sneller zal de sc1257 wel zijn, echter had je sc1256 moeten hebben ,die zit alleen al op 20 kg torque.
Als je dan ook nog een externe bec gebruikt , must have voor de sc1256 dan heb je goede combo.

Oke bedankt voor de info! Scheelt weer in en uitbouwen. De 1257 zal nog wel een bestemming krijgen dan. Misschien nog een 2e erbij mocht ik die tegenkomen.
En opzoek naar een 1256, als iemand er nog eentje over heeft pm me.

Wat doet de externe BEC? Zit er geen in de Mamba monster?

Oke bedankt voor de info! Scheelt weer in en uitbouwen. De 1257 zal nog wel een bestemming krijgen dan. Misschien nog een 2e erbij mocht ik die tegenkomen.
En opzoek naar een 1256, als iemand er nog eentje over heeft pm me.

Wat doet de externe BEC? Zit er geen in de Mamba monster?

De mmm heeft een interne bec .Een externe bec wordt rechtreeks gevoedt door de accu en zorgt voor een constante spanning cq stroom, wat ten goede komt voor servo / ontvanger.

De mmm heeft een interne bec .Een externe bec wordt rechtreeks gevoedt door de accu en zorgt voor een constante spanning cq stroom, wat ten goede komt voor servo / ontvanger.

Ah oke, maar een externe BEC is dus niet nodig bij de mmm?
Een interne en een externe gaan niet samen had ik ergens gelezen.

Ah oke, maar een externe BEC is dus niet nodig bij de mmm?
Een interne en een externe gaan niet samen had ik ergens gelezen.

Juist wel , de bec van de mmm is niet toereikend voor de beoogde servo , ik dacht dat ie max . 3A kan leveren, terwijl je externe bec' s zijn van 5A of meer:rolleyes:

Juist wel , de bec van de mmm is niet toereikend voor de beoogde servo , ik dacht dat ie max . 3A kan leveren, terwijl je externe bec' s zijn van 5A of meer:rolleyes:

Oke gaat ook op het lijstje, weet je een goede bec die ik zou kunnen gebruiken?
Maar dat kan wel samen; intern en extern? of regelt de regelaar welke er gebruikt wordt?

Back