emcotec

welke winkel in nederland verkoopt emcotec?
ik kan geen winkel in nederland vinden die ze via internet verkopen.
ik wilde de prijzen vergelijken, maar ik kan er zo weinig vinden met google.
 
De DSPI Micro verkoopt Dennis onder het Graupner label zo'n beetje 10E onder de Emcotec prijs.
Heb zojuist mijn ABBRA er mee uitgerust.

dpsi_0020_micro_0020_-_0020_dpsi_0020_rv.gif
 
ik ben een ramp met google (licht aan mij hoor)

@ hans
is die schakelaar onder graupner de zelfde als die van emcotec?
welke versie heb je die met 1 of 2 accu's
 
die had ik al gevonden, maar dat is belgie :wink:
ik heb daar al een mail naar toe gestuurd, ik zal daar nog wel een bericht van terug krijgen.
 
ik ben een ramp met google (licht aan mij hoor)

@ hans
is die schakelaar onder graupner de zelfde als die van emcotec?
welke versie heb je die met 1 of 2 accu's

Exact dezelfde. Graupner heeft deze gewoon in zijn pakket genomen. Ik gebruik die met een ingang voor 1 accu. Heb er vorig jaar mee gevlogen op de Synergy. Werkt prima.
 
ik heb hem binnen wel de twee accu versie.
nu even een ander vraag, de draden van de accu hoe dik moeten die zijn?
ik dacht daar gewoon de standaard sevo draden voor te gebruiken.
zijn die niet te licht, die zijn maar 0,25 2mm (als ik het goed heb)

@ hans welke draden gebruik jij er voor?
 
0.25 draden zijn voor in een F3A-kist genoeg:D 2 accu's is wel een zware oplossing......
 
Als je zo gaat rekenen wel, maar ik gebruik een enkele 2s540mah:D Maar goed, ze wegen toch niet in de B en C....
 
ik ga even uit van de gebruiks aanwijzing die zegd 1000 mah voor 1 pakket en 1200 voor 2 pakketen. voor 5 servo's
het verbruik van de regelaar/schalelaar schijnt ook flink te zijn.
dit is al lichter dan een 4cels nimh setup, ik vindt het goed zo.
 
@ hans welke draden gebruik jij er voor?
Redelijk gewoon spul. In dit geval de dikste/stevigste draad+steker die Dennis had. Volgens mij is dat inderdaad 0,25. Heb daar vaak wel lang over zitten dubben of een kwalitatief iets beter stekersystyeem tussen accu en schakelaar niet beter zou zijn.

Aerobertics heeft 05 accucable:
Aerobertics.be - electronics

Vorig jaar overigens met een MPX steker tussen accu en schakelaar gevlogen, waarbij ik dan het zware groene klontje vastgetaped had zodat dat niet in de rondte kon slingeren.
 
Laatst bewerkt:
@Bert

Voor wat het waard is:

Ik ben er van overtuigd dat een brandstofkist maar weinig meer verbruikt dan een elektro.

Stel een vlucht duurt een minuut of zes. Als je dan continu een stroom van 2 Ampere zou hebben lopen is je verbruik 200mAh. Dat is vier keer zoveel als de 50mAh van Hans.

Maar: in werkelijkheid haal je die 2Amp continu never nooit, ook niet met digitale servo's en een tweetaktbrandstofmotor. Het grootste deel van je vliegtijd hebben je servo's maar weinig te doen.

Mijn eigen ervaringen zijn zo: Na een wedstrijddag zet ik het vliegtuig weg, en het weekend erop gaat-ie dan aan de lader. Ik laad met 0,5 Amp en met zo'n drie kwartier laden is het wel weer bekeken. Er gaat dan dus zo rond de 400 mAh in, wat de optelsom is van:
- drie wedstrijdvluchten
- een week zelfontlading
- energieverlies / inefficiëntie tijdens het laadproces (warmteontwikkeling)

Ik heb ooit aan Nico van Kooten gevraagd om wat metingen (hij heeft zo'n DPSI BIC met logger erin). Ik heb de cijfers nu niet bij de hand maar het komt erop neer dat hij per vlucht niet meer dan rond de 100mAh verbruikt, met een tweetakt en digitale servo's. Maximale stroomsterkte beneden de 3 Amp.

De enige reden om de zware hoogstroomcellen NiMh of NiCad te gebruiken is niet het verbruik maar het voorkomen van onderspanning op de ontvanger door een spanningsval onder belasting. Om dat te voorkomen neem je hoogstroomcellen, en die hebben ook een hoge capaciteit. En ook daarover valt te discussiëren. In het eerste halfjaar dat ik mijnXtra vloog had ik vier Sanyo Twicell penlight cellen als stroomvoorziening. Nooit een probleem mee gehad. Vorig jaar had ik er de kleinste NiMh hoogstroomcellen in, 1400mAh capaciteit, is ruim voldoende voor een middag vliegen.

LiPo's hebben veel minder last van spanningsval. Dus als je LiPo's neemt zijn die hoge capaciteiten onnodig.

Ik persoonlijk denk dat één 1000 mAh LiPo of 2 van 600mAh ruimschoots genoeg is voor een hele dag vliegen. Ook met brandstof. Voor drie wedstrijdvluchten denk ik dat die ene 540 mAh van Alexzz ook nog wel genoeg is.

En de standaard accukabeltjes zijn dik genoeg. Er loopt (piek) niet meer dan 2, hoogstens 3 Amp door.
 
Voor drie wedstrijdvluchten denk ik dat die ene 540 mAh van Alexzz ook nog wel genoeg is.

Absoluut hoor, en ik heb er 2 van, met een klittenbandje kan ik de boel zo demonteren:) (en heb toch ook altijd 2 laders bij me, maar die zijn voor die accu niet eens nodig)

Grt.
 
Mijn eigen ervaringen zijn zo: Na een wedstrijddag zet ik het vliegtuig weg, en het weekend erop gaat-ie dan aan de lader. Ik laad met 0,5 Amp en met zo'n drie kwartier laden is het wel weer bekeken. Er gaat dan dus zo rond de 400 mAh in
ik zit ook rond deze waarden.
daarom vind ik 540 mah te weinig voor een dag vliegen
Ik persoonlijk denk dat één 1000 mAh LiPo of 2 van 600mAh ruimschoots genoeg is voor een hele dag vliegen. Ook met brandstof.
hier ben ik van ook van overtuigd, ik wil niet tussen door moeten laden.
Ik ben er van overtuigd dat een brandstofkist maar weinig meer verbruikt dan een elektro.
ik had het daar afgelopen zomer met dennis over gehad, per vlucht zat hij ook zo rond de 100 mah per vlucht.
met zijn elctro kist was het gebruik fors lager, zo rond de 50 mah.
dit kwam omdat de servo niet meer de trillingen van de motor hoefde te corrigeren.
 
Back
Top