EMCR Rozenburg, verzameltopic.

@ Ger, Frans & Alex ik ben er morgen ook. Veel te mooi weer om binnen te zitten. Zal wel rond de middag worden.

Gr. Robert

Vreemd, die slaat normaal nooit terug..... Wilde hij niet starten dat jij het probeerde? (was wellicht verzopen dan, dan tikken ze wel eens terug)
Noppe, gechoked met de gasklep bijna dicht, kreeg geen peut, ik dacht dan maar even choken met volgas, maar dan moet je wel effe de ingition uitzetten, mijn fout, gaf na zo'n drie klappen en flinke dreun terug.
Hierna liep die gewoon heel netjes, ergo conclusio, stond nog droog, dus start procedure is ign uit, choke gesloten, gas vol open, 5 slagen maken, choke open, gas dicht, ign aan en voila, tikkie lopen.

(ben het een beetje ontwend hé zo'n ouderwetse piston engine :wink: )

Morgen Ger.

Is niet correct Ger, ik choke altijd met volgas en ontsteking aan, al jaren, met alle motoren, nog nooit een tik gehad. Choken met gasschuif (bijna) dicht zorgt er wel eens voor dat hij alsnog niet aanzuigt. Roels motor ken ik ondertussen ook redelijk goed (eerste paar starts startte ik hem altijd) en kun je normaal gewoon volgas choken met ontsteking aan, maar als je hem verzuipt kan iedere motor terugtikken.....

Was een heerlijke middag!

Later had ik nog een keertje last met starten. Best lang van alles geprobeerd, wel alles met ignition aan... Toen heb ik de canopy eraf gehaald wat dingen bekeken en toen sloeg die wel ineens snel aan. Vier keer start de motor na een slag of vijf, maar twee keer ben ik er wel lang mee bezig geweest...

Morgen gaat helaas niet lukken voor mij; auto moet 's middags opgehaald worden bij de garage.... (kachel vervangen, onder garantie gelukkig)

Hoeve jullie niet te werken of zo.

Gr Imre

Ik zit in de laatste fase van mijn proefschrift en zit een beetje tussen twee banen in. Komt erop neer dat ik mijn eigen tijden kan bepalen! Als het een mooie middag is kan ik vaak lekker vliegen, het werk haal in s'avonds of in het weekend wel in, mocht dat nodig zijn...:mrgreen:

Bas werkt voor zichzelf, Alex is nog aan het afstuderen... Voor zover ik weet...

Lastig om deze hobby te financieren van een uitkering! In ieder geval wel lastig met mijn vliegskills! crash... crash... crash...

Dat vraag ik me ook regelmatig af.
Is iedereen bij deze club werkloos? :confused:

Roel verwoordt het aardig, maar zo werken er ook nog genoeg vol continu waardoor ze overdags vrij zijn (of bepaalde dagen vrij zijn), is dat echt zo'n eye-opener voor je?:confused:

Nou eh, ben gelukkig niet werkeloos, moet er niet aan denken.

Maar heb gewoon een 40 uurige werkweek waarvan er maar zo`n 30 gewerkt worden (en daar weer een deel van hobbytijd, oeps dat moet de baas niet weten ;-) ).
Ben zowiezo elke vrijdag vrij de zgn. papadag en van half maart tot september elek woensdagmiddag vanaf 15:00 om te modelvliegen ;-)

En toch 40 uur betaald krijgen :yes:

Echter kom ik gemiddeld over het jaar toch uit op 44 uur per week werken maar dat komt door de weekenddiensten en het overwerk.

Maar daar staat tegenover dat ik dus geregeld weer een dag in de week extra vrij kan nemen ;-)

Damn ik snap zelf niet meer hoe het kan, zal het de baas ook maar niet vertellen want als die het gaat narekenen denk ik dat ik aan het korste eind trek.

Naja, ze kennen me al langer dan vandaag en weten dat dit gewoon erbij hoort.
Als het rustig is kan ik gaan, maar ze weten ook dat als het af moet ik er ook ben tot het af is (en dan sta je om 12 uur `s avonds op een donker veld nog een kist te proefdraaien :lol: ).

Zal nu nog wat meer uren proberen te gaan sparen, wil dit jaar toch gemiddeld minimaal 1x per maand op Rozenburg staan :yes:

Back On Topic.

En Ger, nog lekker Kero verstookt?
Het weer was er geweldig voor, erg jammer dat ik net vandaag niet kon :-(
Maar volgende keer beter :yes:

Hier nog een die voor meer uren betaald krijgt, dan dat ie werkt. En daarbij continu (niet vol) en een papadag in de week. Deze is overigens wel voor de kleine meid, maar als ze slaapt kan er best wat gebouwd worden.
Beetje plannen dan kan er regelmatig worden gevlogen. Dat is de insteek tenminste!!
Vandaag alleen een mooie vliegdag gemist helaas...

werken

@IMRE.

Als jij in je mandje ligt of op de bank zit s'avonds, ook in het weekend, dan ben ik hard aan het buffelen, vol continue heet dat, :wink: heeft als grootste voordeel dat ik m'n kids heb verzorgt en zien opgroeien, kleiner voordeeltje is dat je lekker door de week kan gaan vliegen :yes:

@Berto, gister 9 liter kero weggekacheld, 3 vluchtjes, vandaag 4 en 10 liter weggkacheld.
1 flame-out door een leeggetrokken hopper, luchtinbreuk via de tankslang, koppeling-festotje was oud geworden, deze vervangen door een festo stopdopje en vlammen maar weer.
Het door mijzelf gemodificeerde RT hammertje blijft het maar doen, keer op keer op keer, motorretje gaat steeds stiller én soepeler draaien, die JM Precicion lagertjes zitten er nu 26 uur in smeer de Mobil DTE Light al die tijd, heel goed spul dus.

A.s. maandag of dinsdag vliegen? ben ik vrij.

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zondag lijkt een mooie dag te gaan worden............gelukkig:p Zaterdag iets minder, maar wellicht dat ik de zaterdag gebruik om de 2.26m Decathlon te remaidenen...... (die past helaas niet samen met de Yak in de auto, grrrrrrrr)

Ik ben van het weekend ook weer aanwezig. Even kijken wat de beste dag wordt qua weer, waarschijnlijk de zondag dan.

Ga zo de oude Extra van Roel eens aan proberen te slingeren in de tuin. Kijken of hij wil lopen.

Zondag lijkt een mooie dag te gaan worden............gelukkig:p Zaterdag iets minder, maar wellicht dat ik de zaterdag gebruik om de 2.26m Decathlon te remaidenen...... (die past helaas niet samen met de Yak in de auto, grrrrrrrr)

Een Decathlon? :) Ik kan me nog herrineren dat mijn cessna een ouwe lullen kist genoemd werd!

Back