emhw pitts 2.43m probleempje met setup rrs powerbox!!!

He' Luc,

Zoals de jongens voor mij ook al vertelde, eerst de Motor kap plaatsen en dan de motor.

De beste manier is om je steun in te korten, gewoon afzagen op de juiste lengte, hou wel rekening met het afzagen op lengte met de dikte van hout wat er nog op komt( het vlak waar de motor opzit.) dit vlak lijm je met Epoxy, als dat droog is schuur je de hoeken goed rond en beplak je het geheel met geweven glas met met Epoxy.

Probeer met je accu's te schuiven op je juiste zwaarte punt te komen, het is zonde om dat achter af met lood te doen.

Je verf, voor die € 200,- wat heb je daar voor en wat voor lak is het ?
Ik kan je daar meer over vertellen,voor mijn werk repareer ik surfplanken, kleine zeilboten en
wat nog meer te repareren is met glas koolstof en verf!

Groet Jan.
 
@Johan

Daar de romp niet gespoten hoeft te worden(oracover)kunnen alle andere onderdelen nu al gespoten worden

@Jan

Bedankt voor de reaktie.
Motor is ondertussen in orde.motorsteun is ingekort(nieuwe maar iets korter gemaakt)
Ivm de verf.is autolak + verharder enz...
Ivm het zwaartepunt,het plaatsen van de batterijen enz gebeurt pas als laatste,wanneer de rest van de pitts volledig af is.
Dan pas kunnen we hem monteren en bekijken waar er extra gewicht nodig is en daar dan de batterijen enz monteren.
Mijn vraag was eigenlijk,moeten we hem op de bovenste vleugel uitbalanceren daar het zwaartepunt zich voor de onderste vleugel bevind.

@iedereen
Iemand suggesties ivm mijn vraag over het balanceren?
 
Laatst bewerkt:
Een tip voor de verf..... Zelf gebruik ik voor kleine delen zoals landingskapjes en motorkap altijd een spuitbus van de HEMA. Goedkope oplossing en brandstofbestendig (zowel methanol als benzine). Heb al 5 jaar een X-tra met deze verf op de motorkap en die ziet er nog altijd als nieuw uit.

Gr. Bert
 
motorkap en stuts zijn opnieuw gespoten
n1052269732_30181485_9623.jpg


En de propellor is ook ineens meegedaan.

n1052269732_30181483_8912.jpg

n1052269732_30181484_9280.jpg
 
update:
Verleden week met 2 de romp bespannen.
Met 4 handen ging het net iets makkelijker.
Op een paar klein foutjes is het zeer goed gelukt.
n1052269732_30197899_9967.jpg

nog 1 kant te gaan
n1052269732_30197901_561.jpg

2e zijkant hangt erop,juist de rimpels nog wegwerken.
n1052269732_30197900_267.jpg

voila,zijkant mooi vlak.Nu nog juis de ondekant een smalle strook.... en we hebben een mooie rode romp.
 
stripings aangebracht en alles wat een vaste plaats heeft erop monteren.
Dan aan een kabeltje hangen(zwaartepunt) en spelen met de batterijen en dergelijke om een mooi uitgebalanceerde
pitts te krijgen zonder dat we 1 gram lood moeten toevoegen.
n1052269732_30199345_8334.jpg

n1052269732_30199346_8561.jpg

n1052269732_30199348_9012.jpg

De onderste vleugels erop!
n1052269732_30199349_9236.jpg

n1052269732_30199350_9460.jpg


De bovenste vleugels!

n1052269732_30199351_9693.jpg

n1052269732_30199352_9926.jpg

De struts tussen de vleugels
n1052269732_30199355_635.jpg

en opgehangen aan het zwaartepunt

Hij is iets neuszwaar(zoals te verwachten met die DA150)
n1052269732_30199720_8612.jpg

Maar alles komt goed wanneer we de batterijen iets achter de cockpit plaatsen.:banana:
n1052269732_30199356_877.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na een jaartje met 2 PCM ontvangers gevlogen te hebben op het powerbox rrs systeem heb ik deze week 2 futaba 2.4GHz ontvangers geinstalleerd.

Nu zie ik echter op het dispay van de RRS dat het percentage op RX1 en RX2 stilletjes aan aftelt vertrekkend van 100% naar pakweg 15% op beide en daarna gewoon gewoon langzaam weer begint op te tellen?(tijdspanne 20 min!)
Wil dit zeggen dat mijn signaal zo ver weg zakt?
Doe ik iets mis?


Mvg,
Luc
 
Je hebt toch wel 5 cellen of 2s lipo pakketjes als ontvangeraccu.
Bij 4 cellen kan het mis gaan.

Han.
 
Back
Top