freekt
Vriend van modelbouwforum.nl
Waar lijm je de doublers mee? Witte houtlijm vind ik niet zo prettig vanwege het hoge watergehalte trekt de boel nog weleens krom, ik gebruik bijna altijd bruis/watervaste houtlijm hier voor.
Ik heb de doublers met 30 min epoxy gelijmd. Werkt prima, niet te veel gebruiken. Verder lijm ik het meeste met PU (bruis) lijm.
Wat betreft propgrootte is voor een 4* een 12x6 de prettigste, is de beste mix tussen snelheid en trekkracht en gebruikt je motor minder wat langere vliegtijden oplevert en... je kunt het bijgeleverd landingsgestel gewoon gebruiken. Ik het een 12X6 getest met een hyperion motor. Op 4S lipo kwam ik aan 700 watt op 10800 toeren dit gaf een trekkracht waar je bang van werd. Die 13X8 gebruik ik op mijn 4* 60 en is daar ook al ruim voldoende en weegt 3.6 kilo en vliegt daar prima mee voor het vergelijk. Mijn elektrische 4* 40 weegt met 4 cellen 5000 lipo 2,4 kilo vliegklaar en die vloog met 12X6 al als de 'brandweer'.
Had die hyperion ongeveer hetzelfde KV? De eflite power 46 heeft 670 KV wat vrij laag is, daar kun je vrij grote props mee draaien. Denk dat die hyperion eerder in de buurt van 800 KV zit? 600 watt is denk ik geen overkill voor de 4 star 40, maar houdt het zeker in de gaten.
wel netjes gebouwd die vleugel.
Thx!

Freek